بازدید 7387
۳

دستورالعمل رئیسی برای بررسی پرونده‌های قضایی

کد خبر: ۹۱۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 19 August 2019
به دستور رئیس قوه قضائیه، تمام پرونده‌های قضایی قبل از طرح در محاکم، باید به شورای حل اختلاف بروند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه امروز شورای عالی قضایی، دستورالعملی به تصویب رسید که بر اساس آن تمام دادگاه‌ها و دادسرا‌ها مکلف شدند برخی پرونده‌ها را پیش از طرح در محاکم، الزاما به شورای حل اختلاف جهت برقراری صلح و سازش ارجاع دهند.

براساس این دستورالعمل که به امضای رئیس قوه‌قضائیه رسید، ارجاع پرونده‌های مربوط به تمامی جرایم قابل گذشت، جنبه خصوصی جرایم واجد دو جنبه عمومی و خصوصی و تمام اختلافات و دعاوی خانوادگی و دیگر دعاوی مدنی به شورای حل اختلاف با لحاظ شرایطی، الزامی شد.

متن کامل این دستورالعمل متعاقبا منتشر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
این مسئله باعث بد نامی قوه قضائیه در اجرای عدالت میشود متاسفانه قضات شوراهای حل اختلاف از توانایی علمی لازم برخوردار نیستند شخصا پرونده ای در شورا داشتم که قاضی محترم در انشا رای در چهار خط رای چند مورد بی توجهی کامل به قوانین داشت وتذکرات من هم نتیجه نداشت
وای بحال سیستم قضایی. ابتدا سر به شوراهای حل اختلاف بزنید. اطاله دادرسی درست معنایش همین دستورالعمل آقای ریسی است. امان از رایی که شوراعا صادر خواهند گرد. مردم را گرفتار خواهیم کرد.
اگر آقای ریسی به دوتابعیتی ها و وضعیت ابهام آمیز برخی زندانیان به اصطلاح امنیتی و یا محیط زیستی رسیدگی کند چقدر مردم را خوشحال می کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی