بازدید 2756

تهران در برخی ساعات برای حساس‌ها ناسالم می‌شود

کد خبر: ۹۱۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 19 August 2019

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: کیفیت هوای تهران طی برخی ساعات امروز (۲۸ مرداد) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبح امروز (۲۸ مرداد) به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروهاست، همچنین با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و در دسترس بودن سایر عوامل مورد نیاز برای شکل‌گیری آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش موقتی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود.

به تدریج طی امشب با افزایش حجم ترافیک، افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها دور از انتظار نیست. بر این اساس با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

بر این اساس با تداوم این وضعیت جوی تا فردا (۲۹ مرداد) شرایط برای افزایش موقتی آلاینده‌ها طی صبح فراهم می‌شود هرچند با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق در شرایط سالم قرار خواهد گرفت. با برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف، در برخی ساعات بعد ازظهر فردا نیز افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود که نسبت به روز گذشته از بزرگی بالاتری برخوردار است و از این رو سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت می‌شود.

افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات فردا احتمال برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا را به ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۹ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۳ همچنان در شرایط سالم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان