بازدید 5193
۱
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب گرد شاخص کل بورس/ ارزش معاملات به بیش از ۲۱۳۵ میلیارد تومان رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه بیست و هفتم مردادماه ۹۸)، با کاهش ۴۱۳ واحدی معادل ۰.۱۶ درصد به رقم ۲۶۰ هزار و ۹۹۲ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با کاهش ۱۶ واحدی به رقم ۳ هزار و ۵۰۹ واحد رسید
کد خبر: ۹۱۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 18 August 2019
عقب گرد ۴۱۳ واحدی شاخص کل بورس/ ارزش معاملات به بیش از ۲۱۳۵ میلیارد تومان رسیدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه بیست و هفتم مردادماه ۹۸)، با کاهش ۴۱۳ واحدی معادل ۰.۱۶ درصد به رقم ۲۶۰ هزار و ۹۹۲ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با کاهش ۱۶ واحدی به رقم ۳ هزار و ۵۰۹ واحد رسید

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۱۱ واحدی معادل ۰.۱۶ درصد به رقم ۷۰ هزار و ۵۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۸۰ واحدی معادل ۰.۵۵ درصد، عدد ۶۹ هزار و ۳۲۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵۵ واحدی معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۴۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۸۹ واحد کاهش معادل ۰.۲۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۹۷ هزار و ۳۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۹۰ واحد کاهش معادل ۰.۲۰ درصد به رقم ۱۹۰ هزار و ۱۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۴۲ واحد کاهش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۵۲۹ هزار و ۲۶۴ واحد را به نمایش گذاشت.

عقب گرد ۴۱۳ واحدی شاخص کل بورس/ ارزش معاملات به بیش از ۲۱۳۵ میلیارد تومان رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۸۲ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۰۷ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۰۲ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۹۱ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۷۸ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۵۸ واحد و نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۵۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۸۸ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۱۹ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۴۲ واحد، نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۴۰ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۳۹ واحد و نماد شاراک متعلق به پتروشیمی شازند با ۳۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۱۲ میلیارد و ۹۷۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۱ هزار و ۸۱۸ نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
حجم معاملات امروز به عدد ۱۳ میلیارد سهم و اوراق بهادار رسید که نظر آماری طی ده سال گذشته جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. رتبه دوم مربوط به معامله ۱۶ میلیارد سهم و اوراق بهادار در تاریخ بیست و ششم اسفند ۹۶ بود و رتبه نخست هم با معامله ۲۳ میلیارد برگ سهم به تاریخ هجدهم آبان ۸۸ باز می گردد. به نقل از سنا، افزایش عرضه های امروز به عقب نشینی شاخص کل بورس تهران از قله تاریخی منجر شد. به رغم آنکه تدپیکس روندی کاهشی به نمایش گذاشت اما حجم داد و ستد سهام نشان دهنده تغییر جهت مجدد شاخص از کانال اصلاح به مدار صعود است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کم کم بورس بایدبه دنده عقب عادت کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر