بازدید 3738
۵

حناچی: حل مشکلات تهران راهی جز همراهی مردم ندارد

کد خبر: ۹۱۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 18 August 2019
شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز تهران از مشکلات زیادی رنج می‌برد گفت: برای حل این مشکلات در کوتاه مدت راهی جز همراهی مردم نمی‌شناسم.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی که در موزه سینمای ایران برگزار شد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: این روز‌ها خاطره بسیاری از مجاهدت‌ها را در سرزمین مقدس و باارزشمان زنده می‌کند.

وی ادامه داد: همزمان با سالگرد ورود آزادگان به کشور، سالگرد هنرمند فقید استاد عزت‌الله انتظامی را نیز گرامی می‌داریم؛ او که می‌گفت: «عزت هستم، بچه سنگلج».

حناچی خاطرنشان کرد: گرامی می‌داریم یاد این استاد بزرگ را که هم هنرمند بود و هم هنرمندپرور؛ آن مرحوم مجید انتظامی را که از مفاخر موسیقی ایران هستند و آثار ماندگار بسیار به ایران هدیه دادند، برای این کشوربه ارمغان آوردند.

شهردار تهران با اشاره به این‌که یکی از خصایص هنرمندان و هنر این است که همواره در دل مردم جا دارند، گفت: و ویژگی اصلی دیگر آن‌ها نیز این است که محبوبیت و جایگاهشان در نزد مردم مشمول گذشت زمان نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما در دوره حاضر تلاش کردیم تا شهر را به ارزش‌های معنوی و تاریخی آن نزدیک کنیم؛ شهر‌های هوشمند دنیا در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند: فرهنگ و هنر و تاریخشان.

شهردار تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که فاقد ارزش‌های هنری نیست و بسیار ثروتمند هم هست، اما این ثروت را برای سال‌ها فراموش و مثل یک گنج در پستوی خانه در را به آن قفل کرده بودیم.

وی افزود: امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم شهر را به ارزش‌های فرهنگی‌اش برگردانیم و مردم را با فرهنگ و گذشته‌شان آشتی دهیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در شهرسازی مفهومی داریم تحت عنوان Place Making، یا پرورش حس تعلق به مکان.

وی گفت: باید کاری کنیم که مردم نسبت به مکان زندگی‌شان حس تعلق داشته باشند. حتما تجربه کرده‌اید وقتی وارد بعضی فضا‌هایی می‌شوید که خوب طراحی شده‌اند، دوست ندارید از آن خارج شوید؛ این مفهوم پلیس‌میکینگ است.

حناچی افزود: ما ادعا داریم در کشوری با عقبه فرهنگی قوی زندگی می‌کنیم. ادبیات، شعر و اسناد به‌جامانده تاریخی و حتی میراث ناملموسمان نیز این را نشان می‌دهد. اگر از این عقبه فرهنگی برای حل مشکلات استفاده نکنیم، یعنی به بی‌راهه رفته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما همیشه منتظریم یکی مثل سوپرمن بیاید تا مشکلاتمان را حل کند، اما فرهنگ ما چنین توصیه‌هایی ندارد گفت: امروزه شهر ما با مشکلات زیادی مواجه است؛ یکی از مشکلات این است که زمستان در این شهر نفس کشیدن هم سخت می‌شود. در کوتاه‌مدت هیچ راه چاره‌ای برای این مشکلات نمی‌شناسم، جز همکاری مردم؛ در بلندمدت، اما توسعه حمل‌ونقل عمومی است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. واقعیت این است که در کوتاه‌مدت راهی جز همکاری مردم وجود ندارد.

شهردار تهران ادامه داد: من اینجا از ماجرای سیمرغ و سی مرغ منطق‌الطیر عطار کمک می‌گیرم. ماجرای مرغ‌هایی که منتظر سیمرغ افسانه‌ای بودند، اما درنهایت فهمیدند برای حل مشکلاتشان باید دست به زانو‌های خودشان بگیرند. مشکلات ما حل نخواهد شد، مگر با کمک یکدیگر و همراهی مردم، و در این زمینه نیز شما هنرمندان نقش بی‌بدیلی برای به‌وجود آوردن فضایی دارید که در آن مردم بدانند مشکلات بدون تدبیر و همکاری حل نخواهد شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در خاتمه باز هم از استاد عزت‌الله انتظامی یاد می‌کنم؛ کسی که در دل مردم جا داشت و با ترک ظاهری این دنیا، خاطرش از ذهن و ضمیر مردم ایران پاک نمی‌شود؛ این ارزش جاودانه هنر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
آقاي شهردار براي ضعف مديريت از جيب شهروندان هزينه نكنيد
براي اشتباهات كه نه روشهاي غلط اما با ظاهري چون حفظ محيط زيست و غيره كه براي هيچ كس در شهرداري مهم نيست ، مردم را عذاب ندهيد و وقتشان را تلف نكنيد
یعنی ما پول بدیم و شما بریز و بپاش کنید؟؟؟؟؟
جناب شهردار زماني مردم به شهرشان احساس تعلق ميكنند كه احساس كنند آنجا مثل خانه خودشان هست
نه اينكه احساس كنند در هتلي زندگي ميكنند كه بايد بابت خدماتي كه چه استفاده ميكنند و چه نميكنند بايد هزينه بپردازند و از همه بدتر اينكه با توجه به سرانه درآمدي مردم هزينه هاي اقدامات غلط مديريت ها را هم بايد بپردازند!؟ و هر روز شهرداري برايشان هزينه تراشي ميكند و تردد را در شهر براي مردم سخت تر
متاسفانه رسانه ها هيجگاه نخواستند صداي مردم باشند در اين نورد
شرطش می دانی چیه .......از جیب مردم خرج نکن .دست از جیب مردم دربیاور .......مردم را راحت بگذارید .....قیمتهای حبابی که باعث پر شدن جیب شما عالیجنابان می شد بر گردونید ........ثروت های به گنده شده از سرمایههای مردم را برگردونید ...........عذر خواهی بکنید .تمام مال اموال مردم وخزانه مملکت را برگردونید .................جیب مردم جای امنی نیست .............دستتان را خواهند شکوند
شما فقط مشکل موشهای تهران حل کنی کلی کار کردی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر