بازدید 14547
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ادامه تلاش امریکا برای توقیف گریس ۱/ سفر وزیر دفاع ترکیه به شانلی اورفا در مرز سوریه/ ادعای ترامپ درباره ایران و چین/ گفت‌وگوی ماکرون و پوتین درباره ایران

احتمال تعویق حرکت نفتکش گریس ۱ تا روز یکشنبه، سفر وزیر دفاع ترکیه به شانلی اورفا در مرز سوریه، ادعای ترامپ درباره ایران و چین و گفتگوی ماکرون و پوتین درباره ایران از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادامه تلاش امریکا برای توقیف گریس ۱ نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 17 August 2019

احتمال تعویق حرکت نفتکش گریس ۱ تا روز یکشنبه، سفر وزیر دفاع ترکیه به شانلی اورفا در مرز سوریه، ادعای ترامپ درباره ایران و چین و گفتگوی ماکرون و پوتین درباره ایران از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادامه تلاش امریکا برای توقیف گریس ۱ نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ خبرگزاری فرانسه بامداد شنبه خبر داد که آمریکا درخواست صدور حکم توقیف نفتکش گریس 1 را به دادگاهی در منطقه کلمبیای ایالت کارولینای جنوبی ارائه داد.

دادگاه منطقه کلمبیا، صدور حکم توقیف نفتکش گریس 1 را به دلیل استفاده غیرقانونی از سیستم مالی آمریکا برای حمایت و تامین مالی فروش فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه عنوان کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که یک رسانه محلی در جبل طارق گزارش داده، نفتکش حامل نفت ایران، گریس۱ بعید است تا قبل از یکشنبه منطقه را ترک کند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه قرار است شش خدمه جدید ابرنفتکش گریس۱ تا پایان هفته (یکشنبه) وارد جبل طارق شوند بعید است این کشتی تا آن زمان بتواند منطقه را ترک کند.

ادامه تلاش امریکا برای توقیف گریس ۱/ سفر وزیر دفاع ترکیه به شانلی اورفا در مرز سوریه/ ادعای ترامپ درباره ایران و چین/ گفتگوی ماکرون و پوتین درباره ایران

دیوان عالی «جبل طارق» پنجشنبه (۲۴ مرداد) با نادیده گرفتن درخواست آمریکا به آزادی نفتکش گریس-۱حکم داده بود. «آنتونی دادلی» قاضی دیوان عالی جبل طارق درباره درخواست آمریکا گفت: «الان [درخواست آمریکا] پیش روی من نیست. هیچ درخواستی در ارتباط با نامه ایالات متحده [برای اجرای توافق قضایی متقابل] وجود ندارد.»

احتمال تعویق حرکت نفتکش گریس-۱ تا روز یکشنبه

پایگاه خبری «گیبرالتار کرونیکل» روز جمعه گزارش داد، با توجه به تغییر خدمه نفتکش ایرانی گریس-۱ (آدریان دریا) که روز گذشته به حکم دادگاه عالی جبل‌الطارق رفع توقیف شد، احتمال به تعویق افتادن حرکت این کشتی تا روز یکشنبه وجود دارد.

یک منبع آگاه که خواسته نامش فاش نشود، به پایگاه خبری گیبرالتار کرونیکل گفته است: «با توجه به اینکه که کاپیتان و پنج تن از خدمه نفتکش ایرانی گریس-۱ تغییر کرده‌اند و نفرات جایگزین روز یکشنبه وارد جبل‌الطارق خواهند شد، حرکت این نفتکش زودتر از یکشنبه غیرمحتمل خواهد بود.»

اظهارات این منبع ناشناس تاکنون از سوی هیچ مرجع رسمی شامل دولت محلی جبل‌الطارق،‌ سازمان بنادر و دریانوردی ایران و یا شرکت مالک نفتکش گریس-۱ (آدریان دریا) تأیید نشده است.

سفر وزیر دفاع ترکیه به شانلی اورفا در مرز سوریه

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه برای بازدید از نیروهای نظامی این کشور به استان شانلی اورفا در نزدیکی مرز با سوریه سفر کرد.

بر اساس گزارش‌ها، خلوصی آکار از روند ایجاد مرکز هماهنگی منطقه امن در شمال سوریه بازدید کرد.

هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه به منظور رصد مناطق شمالی سوریه به عنوان بخشی از توافق نامه ایجاد منطقه امن در شمال سوریه که در چهاردهم آگوست میان کشور و آمریکا امضا شد، پروازهای شناسایی خود را در اراضی شمالی سوریه آغاز کردند.

پیش از این خلوصی آکار اعلام کرده بود که ترکیه و آمریکا به زودی یک مرکز هماهنگی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه راه اندازی خواهند کرد. در نهایت در چهاردهم آگوست آنکارا و واشنگتن توافق نامه‌ای در این زمینه امضا کردند.

به گفته آکار، آمریکا می‌داند که ترکیه اجازه ایجاد هیچ گونه سازمانی در مرزهای خود را نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد که ترکیه اصرار دارد تا عمق منطقه امن در شمال سوریه 30-40 کیلومتر باشد.

آکار تأکید کرد که ایالات متحده باید تروریست‌های "ی پ گ" و "پ ی د" را خلع سلاح کند.

ادامه تلاش امریکا برای توقیف گریس ۱/ سفر وزیر دفاع ترکیه به شانلی اورفا در مرز سوریه/ ادعای ترامپ درباره ایران و چین/ گفتگوی ماکرون و پوتین درباره ایران

در چهارم ژوئن 2018 مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره نقشه راه درباره منبج سوریه در واشنگتن با یکدیگر صحبت کردند. همچنین در جلسه‌ای در بروکسل، دو طرف درباره عملیات شاخه زیتون در سوریه نیز گفت‌وگو کردند.

منطقه امن در شمال سوریه شامل سرزمینی به عمق 32 کیلومتر در طول مرز 460 کیلومتری میان ترکیه و سوریه است.

در نتیجه اجرایی شدن این منطقه، شمال سوریه به دو بخش تقسیم خواهد شد؛ بخش نخست از مرز عراق و سوریه شروع می‌شود و تا شهر قامیشلی سوریه گسترش می‌یابد، زیرا نیروهای دولتی سوریه این شهر را کنترل می‌کنند.

بخش دوم منطقه امن نیز از شهر قامیشلی شروع شده و تا شهر جرابلس ادامه خواهد داشت. جرابلس در جریان عملیات سپر فرات که توسط نیروهای مسلح ترکیه در سال 2016 انجام شد از وجود نیروهای داعشی آزاد شد.

ادعای ترامپ درباره ایران و چین

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در شهر «منچستر» در ایالت نیویورک بار دیگر ادعای خود را مبنی بر اینکه چین و ایران قصد توافق با او را دارند تکرار کرد.

ترامپ گفت: «همان‌طور که دیدید ما به فاجعه ایران خاتمه و به آنها 150 میلیارد دلار پول و 1.8 میلیارد دلار پول نقد دادیم. پول نقد، نقد، نقد! چیزی به دست نیاوردیم. آنها هم می‌خواهند توافق کنند. چین می‌خواهد توافق کند و این را به شما بگویم: آنها هم می‌خواهند توافق کنند چون تحریم‌ها برایشان خوب نیست. آنها خوشحال نیستند. باید ببینیم اوضاع چطور پیش می‌رود، ولی کار دست کاردان است.»

به رغم آنکه کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی در آمریکا اعتراف کرده‌اند، هیچ نشانه‌ای از قصد ایران برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد، ترامپ تا کنون چندین بار این ادعا را مطرح کرده است.

ترامپ معتقد است، همه رؤسای جمهور سابق آمریکا وارد معامله‌هایی شده‌اند که کاملاً به ضرر آمریکا بوده است. او درباره توافق هسته‌ای برجام ـ که در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ایران حاصل شد ـ هم مدعی شده که این توافق کاملاً یکجانبه و به سود ایران بوده است.

گفت‌وگوی ماکرون و پوتین درباره ایران

«یوری یوشاکوف»، دستیار ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه جمعه گفته، پوتین در دیداری که قرار است دوشنبه با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه داشته باشد با وی درباره مسائل مختلف از جمله ایران رایزنی خواهد کرد. 

یوشاکوف درباره محورهای رایزنی رهبران دو کشور در خصوص ایران و برنامه هسته‌ای این کشور گفت: «اجازه بدهید خاطرنشان کنم که روسیه و فرانسه وظیفه مشترک حفظ برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) و جلوگیری از شدت گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا در خلیج فارس را به عهده دارند.»

ادامه تلاش امریکا برای توقیف گریس ۱/ سفر وزیر دفاع ترکیه به شانلی اورفا در مرز سوریه/ ادعای ترامپ درباره ایران و چین/ گفتگوی ماکرون و پوتین درباره ایران

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاست «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزام یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است. 

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند، مهلت داد، به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۸
ایران هیچ دوست واقعی در جهان ندارد
تنها دوستان واقعی ایران خدا و ملت هستند

ایستادن در برابر خواسته های بحق ملت یعنی ایستادن در برابر خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
شما از طرف خدا هم حرف میزنی؟از کجا میدونی خدا پشتیبان کدام ملت هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
ناشناس ۱۳:۵۶
خدا همیشه با مردم است
خدای شما با خدای مردم فرق داره
ا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
بعضی از عراقی ها یمنی ها بعضی از فرانسوی ها، بعضی از لبنانی ها بعضی از انگلیس ها بعضی از امریکایی ها و... دوست ایران هستند. با اطلاعات کامل نظر بده لطفا.
نعیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
یکی از دوست های خوبمان اون ناشناسی است که از آلبانی مدام افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت بورس رو کامنت می ذاشت، من که کلی حال می کردم با کامنت تاش..
کاش بجای نفتکش ها ، خودروسازان ایرانی را تحریم میکردند
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
نمی دانم چرا بعضی درد این دارند که چرا ما به لبنانی ها کمک مالی می کنیم ولی درد این ندارند چرا شفاف دارایی مسولان یا اعلام حقوق مدیران و... انجام نمی شوند جالب است..
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
جناب سروش، موضوع را سیاسی نکن.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
جناب سروش، موضوع را سیاسی نکن.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
دیگه کسی جوگیر نمیشه لیست دارایی هاشو اعلام کنه.
ما که پیر شدیم و جوانی مان قربانی آزمون و خطای مسئولان شد ولی جوانان چشم و گوششان را باز کنند و فریب اصولگرا و اصلاحطلب را نخورند.

تحریم ها بوده ، هستند و خواهند بود اما برای من و شما ،
بیشتر مسئولان در تحریم ها هیچ آسیبی نمی بینند.
چند دلیل دارد یکی اینکه امریکا از طریق رای دادگاه محکوم شد دوم اینکه در حال ایجاد تنش سیاسی و نطامی هست سوم اینکه از این طریق میخواهد به چند کشتی که در خلیج فارس حمله موشکی شد تا خسارت بگیرد
سلام
ایران باید زودتر خدمه را از طریق پرواز هوایی به کشتی رسانیده و حرکت کشتی تا یکشنبه آغاز شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
اگه اوامر دیگه ای هست ،بفرمایید! ؟
یوری یو شاکوف گفته است که روسیه و فرانسه نقش اساسی در حفظ برجام و جلوگیری از شدت یافتن تنش ها بین ایران و امریکا هستند ..... روسیه بخاطر اوکراین با امریکا و غرب مشکل دارد و اگر این اختلاف و تحریم غرب بر ضد روسیه نبود هیچوقت روسیه حاضر به چنین کاری نمیشد که از منافع ایران دفاع کند .. چون‌روسیه با غرب اشتراکات فرهنگی و اقتصادی بیشتری نسبت به دیگر کشورها دارد .
‍ پ
خبرگزاری‌فرانسه:
آمریکا حکم توقیف گریس ۱ را صادر کرد
کد خبر: ۹۱۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۶
یک خبرگزاری غربی بامداد شنبه خبر داد که آمریکا حکم توقیف نفتکش گریس ۱ را صادر کرد
خبرها عیر رسمی امده دستگیری و حبس برای دختران ازادی و عکاس انها. مقایسه ورود زنان به ورزشگاهو ضرب العجل فیفا به ایران تا ده شهریور
این پیروزی وشکست آمریکاه دررابطه با کریس ۲۴ساعت هم دوام نیاورد....
اقای ترامپ؛ یاداور میشوم اگر مایل به مذاکره هستی باید تا روی کار امدن یک دولت اصولگرا در ایران صبر کنید٬ مواهب یک توافق جدید نباید به اسم دولت اعتدالی فعلی نوشته شود
"باید ببینیم اوضاع چطور پیش می‌رود" این جمله را ترامپ اخیرا بارها تکرار کرده و نشان دهنده اینست که هیچ اعتمادی به برنامه هایش در مورد ایران ندارد یا شاید هیچ برنامه مشخصی در مورد ایران ندارد. کاملا درمانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
منظورش اینه که هنوز حسابی ،موقور نیامده اند.
بلاخره کشتی ایرانی رفع توقیف میشه یا نه؟ اگر میشه رسانه ملی با افتخار اعلام کنه: مقاومت حداکثری جواب داد. اما اگه نه ٬ بگه ؛ تکلیف ما را روشن کنید.
فکر کنم که آمریکاییها هنوز در آتش خشم نابودی پهباد به اصطلاح مدرنشان می سوزند. مشکل آمریکا با کشور و ملت ایران است. مهم نیست چه حکومتی در ایران بر سر کار باشد. من مطمئن هستم که اگر حکومت کنونی با تمامی خواسته های آمریکا موافقت کند آنها باز بیشتر می خواهند. فروپاشی دلار نزدیک است. ماچاره ای جز مقاومت و تکیه بر جوانان میهندوست داخلی نداریم. پاینده ایران و نیست و نابود باد دشمن ایران و ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
عجب ایده پرداز ی هستی تو،تو کجا بودی تا حالا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
۱۴.۰۴
این دوستمون حداقل وطن پرسته.تو همین هم نیستی.
ترکیه ،قومی به نام کرد را در کشور خود قبول ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
قبول دارد! هر وقت در داخل ایران اجازه دادند تلویزیون سراسری به زبان کردی، حزب کردی و مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها در رشته زبان و ادبیات کردی داشته باشید، در مورد ترکیه اظهار نظر فرمائید.
کشتی به سوریه، مراکش یاهرجای دیگه بره و یا آمریکا بدزده به حال ملت ایران فرقی نمیکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل