بازدید 7572
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

کشف ۳۰۰ تن مواد مخدر طی چهار ماه گذشته در کشور

کد خبر: ۹۱۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 14 August 2019
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این‌که طی چهار ماه گذشته حدود ۳۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است، گفت: میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته هفت درصد در کشور افزایش یافته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اسکندر مومنی در بازدید از مرکز نگهداری و درمان ماده ۱۶ تبریز، اظهار کرد: اعتیاد به تنهایی آسیب بسیار بزرگی است؛ چرا که ۵۵ درصد طلاق‌های ثبت شده، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، سرقت‌ها و ۷۰ درصد زندانیان مرتبط با اعتیاد است.

وی افزود: معتقدم از تمامی ظرفیت‌ها در بخش پیشگیری و فرهنگ سازی استفاده نکرده‌ایم، باید تلاش کنیم نوعی بازدارندگی در جامعه ایجاد شود.

مومنی با تاکید بر این‌که امر پیشگیری باید در تمام تار و پود جامعه جاری شود، گفت: طرح یاری گران زندگی، ساختاری است که در آن از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود، این طرح مورد تصویب و تاکید رئیس جمهور نیز قرار گرفته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این‌که پیشگیری اقدامی لحظه‌ای و کوتاه مدت نیست، گفت: ایجاد حساسیت عمومی در جامعه باید از سوی تصمیم سازان، دولت مردان و هر کسی که دارای ظرفیت است، ایجاد شود و باید از هر امکاناتی برای مقابله با اعتیاد و پیشگیری در جامعه استفاده کرد.

وی افزود: طبق تاکید رئیس جمهور، معتادان متجاهر احساس امنیت روانی جامعه را از بین می‌برند، باید تمهیدات لازم برای نگهداری و درمان آن‌ها در مراکز اتخاذ شود.

وی با بیان این‌که میزان شیوع مصرف درآذربایجان شرقی ۱.۳ درصد است، گفت: این استان رتبه ۲۸ بین استان‌ها را دارد که این رقم در متوسط کشوری معادل ۵.۴ درصد است، در حوزه شیوع موادمخدر بین دانش آموزان، آذربایجان‌شرقی با ۴۳ صدم درصد دارای رتبه آخر در بین استان‌ها است در حالی که این میزان در متوسط کشوری برابر با ۲.۱ درصد است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان