بازدید 4053

حمایت ازبخش‌خصوصی درتوسعه نرم‌افزارهای آموزشی

کد خبر: ۹۱۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 14 August 2019

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم  حمایت از بخش خصوصی برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه نرم افزارهای آموزشی بومی، گفت: نرم افزارهای آموزشی بومی در کشورمان برای گروههای سنی کودک و نوجوان باید ترویج یابند. ایجاد زیرساخت های این حوزه، گامی در جهت مبارزه با تجاوز فرهنگی در این عرصه خطیر خواهد بود.

جبار کوچکی نژاد در ادامه اظهار کرد: بهره گیری از نرم افزارهای آموزشی امری ضروری به شمار می آید، اما اگر این نرم افزارها در داخل تولید نشوند، ناچارا متقاضیان از تولیدات بیگانه در این بخش استفاده می‌کنند. از سوی دیگر بیگانگان نیز این نرم افزارها را در جهت تعلیم و تربیت خودشان و نه در راستای تعلیم و تربیت اسلامی تهیه و تدوین می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از نرم افزارهای آموزشی بومی که به ویژه قشر کودک و نوجوان را مخاطب خود قرار می دهند، حمایت بیشتری به عمل آید، عنوان کرد: بخش خصوصی آمادگی دارد تا با انعقاد قرارداد با دولت، به کمک نهادهای متولی این حوزه بیاید تا بدین طریق بتوانند نرم افزارهای آموزشی و امکانات مورد نیاز را تولید کند. ما خوشبختانه امروز توانمندی های خوبی در حوزه نرم افزارهای بومی در کشور داریم که مورد اقبال مخاطبان داخلی هستند و حتی بیشتر از نمونه های خارجی شان مورد استفاده مردم قرار می گیرند.

وی در پایان خواستار حمایت دولت از بخش خصوصی فعال در این حوزه شد و افزود: حمایت از نرم افزارهای بومی حوزه آموزش و بسترهایی که آن‌ها را تبلیغ و عرضه می‌کنند، امری ضروری بوده و بخش خصوصی توانمند را راغب به توسعه فعالیت خود در این عرصه می‌سازد. دولت نیز باید برای جبران کم کاری‌ها در این حوزه، تا حد امکان حمایت های اعتباری و تسهیلاتی لازم را صورت دهد.   

طرح این بحث‌ها از سوی مسئولان در حالی صورت می‌گیرد که صاحبان پلتفورم‌ها و نرم‌افزارهای پرمخاطب، نظیر کافه بازار تا کنون بارها اعلام کرده‌اند که برای توسعه نرم افزارهای آموزشی و امکانات مورد نیاز حوزه کودک، آماده همکاری با نهادهای متولی این حوزه هستند.

بدیهی است که همکاری و حمایت دولت از نهادهای پرنفوذی همچون کافه بازار با مخاطب 40 میلیونی - که بخش زیادی از آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند- می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بسیار مثبت برای آینده‌سازان این مرز و بوم باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر