بازدید 10193

موافقت آمریکا با فروش قطعات یدکی هواپیما‌ به ایران

کد خبر: ۹۱۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰ 14 August 2019
وزارت خزانه‌داری آمریکا به یک شرکت فرانسوی-ایتالیایی مجوز داده قطعات یدکی هواپیما‌های ساخت این شرکت را در اختیار «ایران‌ایر» قرار دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌اری آمریکا به شرکت «ای‌تی‌آر» اجازه داده قطعات یدکی مربوط به هواپیما‌های ساخت این شرکت فرانسوی-ایتالیایی را در اختیار شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران، «ایران‌ایر» قرار دهد.

پایگاه خبری «ATW» (دنیای حمل و نقل هوایی) با گزارش این خبر نوشت شرکت ایران‌ایر در حال حاضر ۱۳ فروند هواپیمای توربوپراپ از نوع ATR ۷۲-۶۰۰ در ناوگان حمل و نقل هوایی خود در اختیار دارد.

دولت آمریکا پیش از این به شرکت‌ها، از جمله شرکت‌های هواپیمایی درباره هر گونه معامله با طرف‌های ایرانی بدون اخذ مجوز از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا هشدار داده است.

به نوشته پایگاه خبری ATW، خزانه‌داری آمریکا چند ماه پیش این مجوز را به شرکت ATR اعطا کرده، اما این مسئله رسانه‌ای نشده است.

یک سخنگوی خزانه‌داری آمریکا گفت: «در آوریل ۲۰۱۹، به ATR مجوزی برای پشتیبانی از ناوگان هوایی ایران‌ایر داده شد. این مجوز به ATR اجازه می‌دهد جهت اطمینان از فعالیت ایمن هواپیما‌ها اقدام به صادر کردن قطعات، ابزار و لوازم، به‌روزرسانی نرم‌افزار‌ها و تأمین فناوری‌های لازم برای این هواپیما‌ها کند.»

مقام خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این مجوز ۳۰ آوریل سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد.

طبق گزارش پایگاه ATW، شرکت «ایران‌ایر»، فوریه سال ۲۰۱۶ قراردادی با شرکت ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیما امضا کرد. ۵ فروند از این هواپیما‌ها اندکی قبل از اعمال تحریم‌ها علیه ایران در سال گذشته تحویل «ایران‌ایر» شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر