بازدید 4305

پرداخت وام ازدواج به جوانان در کمتر از یک ماه

کد خبر: ۹۱۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ 13 August 2019
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان و پایان پایش دو استان گفت: وزارت کشور می‌تواند در این زمینه از معاونت جوانان الگوبرداری کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد مهدی تندگویان در دیدار با سازمان‌های مردم نهاد لرستان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی ضمن تشریح اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر در معاونت جوانان افزود: زمانی که برای اولین بار در این حوزه قبول مسئولیت کردم بسیاری از اعضای سازمان‌های مردم نهاد مترصد خروج از این حوزه بودند، اما امسال شاهد هستم که به دنبال تمدید شدن مجوز خود برای ادامه کار زیر نظر وزارت ورزش و جوانان هستند. این نشان می‌دهد که توانسته‌ایم که شأنیت و شخصیت را به جوانان برگردانیم. این دستاورد حاصل اعتماد آقای سلطانی فر به معاونت جوانان است، اما همواره خودم را بدهکار دولت، کشور و بالاخص جوانان می‌بینم.

وی با بیان اینکه موضوع تشکیل مجمع ملی جوانان بیش از ۱۸ سال در سکوت قرار داشت و با وجود داشتن حداقل چهار تا پنج مصوبه شورای عالی کشور تشکیل نشده بود اظهار کرد: این در حالیست که در سال ۹۶ این مجمع در بهترین سطح ممکن در کشور آغاز به کار کرد. کمتر رویدادی در کشور است که با حضور معاون اول رئیس جمهور و حداقل نیمی از اعضای کابینه در این سطح ممکن آغاز به کار کرده باشند.

تندگویان با بیان اینکه موضوع وام ازدواج برای اولین بار در این دولت به روز رسانی شد تصریح کرد: با مراجعه افراد و در صورت تکمیل پرونده آن‌ها این وام در کمتر از یک ماه به آن‌ها تعلق می‌گیرد. نباید فراموش کرد که مبلغ وام ازدواج در حال حاضر ۳۰ میلیون تومان است، اما زمانی که این دولت آغاز به کار کرد افرادی بودند که حتی وام سه میلیون تومانی خود را بعد از سال‌ها دریافت نکرده بودند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دولت سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت وام ازدواج پرداخت کرده است ادامه داد: همچنین برای اولین بار موضوع شناسه سمن‌ها که از زمان تشکیل سازمان ملی جوانان بر سر آن دعوا بود حل شد و در حال حاضر در استان‌ها این سازمان‌های مردم نهاد در حال دریافت شناسه خود هستند. همچنین به دنبال حل موضوع بیمه سازمان‌های مردم نهاد هستیم و امیدواریم که این موضوع برای اولین بار در کشور انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اگرچه نام معاونت جوانان در قانون تسهیل ازدواج ذکر نشده، اما این معاونت در این بخش این فعالیت چشمگیر را داشته است اظهار کرد: در حال حاضر تعداد دفاتر مشاوره و ازدواج به بیش از ۴۰۰ دفتر در سطح کشور رسیده است. همچنین برای اولین بار برای توسعه و تاسیس این دفاتر وام پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به تشکیل اولین مجمع خیرین ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: این مجمع در حال شکل گیری است. همچنین در حوزه بین‌الملل جوانان که پیش از این هیچ دستاوردی نداشتیم امروزه در مجامع جهانی حضور داریم و در سطح هیات مدیره مجامع جوانان کشور‌های اسلامی عضو داریم.

تندگویان با بیان اینکه برای اولین بار امسال نظام رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد در کشور آغاز شده است نیز گفت: وزارت کشور باید از ما در این خصوص الگوبرداری کند. چرا که این نظام رتبه بندی قبل از سازمان‌های مردم وزارت کشور در حوزه سمن‌های جوانان اجرا شده و پایش سمن‌ها در دو استان نیز به پایان رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه جوانان در تدوین برنامه هفتم توسعه نیز جایگاه خواهند داشت توضیح داد: در این خصوص جلسات متعددی با آقای نوبخت برگزار کردیم تا برای تشکل‌ها در اصلاح ساختار و ایجاد برنامه جایگاه مشخص کنیم. در برنامه هفتم توسعه جوانان به عنوان پایه عملیاتی شناخته می‌شوند و این نشان دهنده جایگاه واقعی جوانان برای دولت است.

تندگویان در ادامه برای برگزاری پرشور هفته ازدواج اشاره کرد و گفت: برنامه‌های معاونت جوانان در این هفته بسیار متنوع و با رویکرد‌های نوینی برگزار شده بطوریکه بعد از انقلاب اسلامی تا این حد در هفته ازدواج برنامه‌های پر محتوا و روحیه بخش در کشور نداشتیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی