بازدید 2888
غلامحسین شافعی:

سرمایه‌ها به سمت کارهای غیر مولد می‌رود

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رفتارها و تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای است که کارهای غیر تولیدی و غیر مولد در کشور تقویت می‌شود، گفت: نظام انگیزشی کشور به گونه‌ای است که سرمایه‌ها به سمت کارهای غیر مولد و دلالی می‌رود.
کد خبر: ۹۱۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 13 August 2019

به گزارش فارس، غلامحسین شافعی گفت: مشکلات ما در اقتصاد نه کلان است و نه خرد  بلکه ما در سیستم قاعده‌گذاری در اقتصاد چار مشکل هستیم و تا زمانی که قاعده‌گذاری را اصلاح نکنیم تلاش‌های ما به ثمر نخواهد رسید. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: 90 درصد مطالبی که در همایش‌ها و سمینارها از مطالبات مختلف و مشکلات اقتصادی مطرح می‌شود در 20 سال گذشته شبیه هم است و این امر نشان می‌دهد که ما نتوانسته‌ایم تغییر بنیادی برای حل مشکلات ایجاد کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه در حل مشکلات در قاعده‌گذاری مشکل داریم، گفت: به عنوان مثال اگر در ریشه مشکلی بوده است به سراغ برگ رفته‌ایم و ما در اقتصاد این مشکل اساسی را داریم. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در شرایط جنگی نمی‌توان با راهکارهای عادی مشکلات را حل کرد گفت: این در حالی است که همه قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های موجود برای شرایط عادی است. 

شافعی اظهار داشت: در تصمیم‌گیری‌ها در بخش خصوصی و دولت همواره به دنبال رضایت توده مردم بوده‌ایم در حالی که به این فکر نمی‌کنیم که این موضوع به مصلحت مردم است یا خیر. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مرتب در کشور بخصوص از زمانی که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشته‌اند حرف از تولید زده می‌شود،گفت: این در حالی است که رفتارهای ما و تصمیم‌گیری‌های ما به گونه‌ای است که کارهای غیرتولیدی و غیر مولد در کشور تقویت می‌شود و تولید تضعیف می‌شود و تمام نظام انگیزشی کشور به گونه‌ای است که سرمایه‌ها به سمت کارهای غیر مولد و دلالی می‌رود. 

شافعی گفت: اگر این رویه تغییر نکند با شعار دادن نمی‌توان تولید را رونق داد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل