بازدید 8482
۴

آیا پایانه شرق به بهره برداری می‌رسد؟!

کد خبر: ۹۱۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 13 August 2019

از سال ۹۶ بود که پروژه پایانه جدید شرق با تصمیم مدیران شهری در جهت بهبود حمل و نقل شرق و شمال شرق شهر تهران و کنترل و کاهش ترافیک این محدوده توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در دست احداث قرار گرفت، اما این امر تا جایی پیش رفت که هنوز این پایانه به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش تیترشهر، پایانه شرق در محدوده سه راه تهرانپارس و خیابان دماوند بنا شده و تردد زیاد اتوبوس‌ها و سواری‌ها در بسیاری از ایام سال به ویژه روز‌های پایانی هر هفته در این منطقه، ترافیک شدیدی را در این نقطه ایجاد میکند.

پایانه شرق چند ماه قبل از تغییر مدیریت شهری متوقف و از پروژه‌های در اولویت شهرداری خارج شد؛ این در حالی است که با توجه به ضرورت این امر باید این پروژه دوباره راه اندازی شود، زیرا تاخیر زیاد در توقف پروژه مشکلاتی ایجاد کرده و در حال حاضر پایانه شرق به محل زندگی کبوتر‌ها تبدیل شده است.

از سویی دیگر مسئولان شهری صحبت از به بهره برداری این پایانه و روند ۹۰ درصدی آن می‌کنند، ولی در حال حاضر هنوز حتی پله برقی، بخش هوشمند سازی و نصب سردکننده‌ها انجام نشده و نمی‌توان گفت پروژه در مراحل پایانی است.

در این میان مسئولان شهری صحبت از نبود اعتبار و مشکلات محلی در این زمینه می‌کنند که در اینجا جا دارد بگوییم که این پروژه نیاز به عزم جدی دارد؛ بنابراین با تمام این تفاسیر و در راستای احقاق حقوق عامه، نیاز است که مسئولان شهری برای بهره‌برداری سریع این پروژه اقدام کنند چراکه این روز‌ها افتتاح این پروژه برای شهروندان آرزو شده است.

ترمینال جدید در شرق تهران پناهگاه کبوتران
در این رابطه سال گذشته بود که آرش حسینی میلانی عضوکمیته محیط زیست شورای شهر تهران رسما به وضعیت اسفناک و البته رها شده پایانه جدیدشرق هشدار داد.

وی در این باره گفت: در تهران هم باغ پرندگان و هم ترمینال پرندگان داریم. ترمینال پرندگان، همان ترمینال جدید در شرق تهران است که پناهگاه کبوتران شده است.
به گفته این عضو شورای شهر تهران؛ متاسفانه به دلیل توقف پروژه اکنون استهلاک تاسیسات را شاهد هستیم و این در حالی است که ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در سال ۹۷ اختصاص داده شده است.

میلانی همچنین تذکر داد: با توجه به اهمیت کاهش اثر منفی آلودگی هوا و ضرورت صرفه و صلاح در سرمایه‌گذاری‌های شهرداری و براساس بند ۲ماده ۷۱ قانون شورا‌ها درباره تاخیر در اتمام طرح ترمینال شرق جدید به شهرداری تهران تذکر میدهم و خواستار تسریع در اتمام پروژه مذکور با توجه به افزایش قابل ملاحظه خسارت ناشی از توقف پروژه هستم.

بهره‌برداری از پایانه شرق درگیر برخی مشکلات محلی است
در این رابطه زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی عدم آغاز به کار پایانه شرق تهران گفت: برخی مشکلات بر سر راه یک پروژه اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در حوزه پایانه شرق تهران که در کنار پارک جنگلی سرخه حصار قرار گرفته کار‌های اجرایی به میزان بیش از ۸۵ درصد انجام شده است و تنها ۱۵ درصد کار‌ها باقی مانده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در برخی از پروژه‌ها مثل همین پروژه پایانه شرق یک سری مشکلات منطقه‌ای وجود دارد و یک سری کارشکنی‌هایی صورت میگیرد.

نژاد بهرام گفت:، اما به مردم این اطمینان را میدهیم که شورای شهر و شهرداری مترصد این هستند که هر چه سریعتر این پایانه به بهره برداری برسد تا بخش عمده مشکلات محدوده شرق تهران رفع شود.

امید است به زودی شاهد بهره برداری این پایانه باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
از این دولت و این شورای شهر و شهرداری لطفا هیچ توقعی نداشته باشید. اینها بعدا صداش درخواهد امد که چه کرده اند..... البته من ناراحت نیستم. خلایق هرچه لایق. درود بر احمدی نژادی که هیچ کس قدرش رو ندونست و همین باعث شد گرفتار اینها شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
قابل توجه مردم شهر تهران كه فله ايي راي ميدهند بدون اينكه مطالعه و شناختي داشته باشند .
ممنون از تابناک که این موضوع را پیگیری کردید واقعاً یکی از مشکلات اساسی ساکنین محدوده شرق تهران است
با سلام
از جناب دکتر حناچی که استاد دانشگاه هستند خواهشمندیم با همان صداقت و دلسوزی معلمی شخصا این موضوع را بررسی فرمایند.باتشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر