بازدید 5308
۴
شماره ۱۲۳ را به خاطر بسپارید

با اورژانس اجتماعی آشنا شوید

کتاب اورژانس اجتماعی منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 13 August 2019

در هر جامعه ای برای پاسخگویی  به نیازهای مردم و حل یا کاهش مشکلات آنها تمهیداتی اتخاذ و برنامه هایی تدوین و اجرا می شود. به عنوان مثال بارها در فضای مجازی و رسانه ها شاهد مطالبی در مورد حمایت های قانون از اقشار آسیب پذیر، در جوامع غربی و پیشرفته بوده ایم.

به گزارش «تابناک»، کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرچه این برنامه ها و خدمات می تواند بر حسب شرایط موجود در کشورها متفاوت باشد. 

یکی از این برنامه ها در جمهوری اسلامی ایران برنامه ی اورژانس اجتماعی می باشد که حاصل فعالیت های چندین ساله ی سازمان بهزیستی کشور در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی است.

نزدیک به 20 سال است که از تاسیس اورژانس اجتماعی کشور می گذرد اما به گفته ی مسئولان هنوز 70 درصد از مردم از خدماتی که اورژانس اجتماعی ارائه می دهد، اطلاعاتی ندارند.

این اورژانس به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب در موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، همسر آزاری، کودک آزاری، کودکان کار و خیابانی و به افرادی که متقاضی دریافت کمک هستند، خدمات رسانی میکند.

در این کتاب به توضیح و بررسی خدمات اورژانس اجتماعی، شرایط استفاده از این خدمات و ... می پردازیم. هدف اصلی از انتشار این کتاب آشنایی مردم  و به خصوص اقشار آسیب پذیر جامعه با حمایت های قانونی و حقوقی مراکز اورژانس اجتماعی می باشد و همچنین چهار اثر دیگر که حاوی توضیحات و نکات ارزشمند در مورد بدیهی ترین مسائل روز جامعه ایران به تازگی از سوی انتشارت واصف لاهیجی منتشر شده است.

در ضمن چهارکتاب حقوقی که مسائل روز اجتماع را بیان می کند نیز منتشر شده است و در صورت تمایل در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت، جهت آشنایی و تهیه این کتاب ها روی این لینک کلیک نمایید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
رسانه های عمومی لطفا پی در پی اورژانس اجتماعی و خدمات آن را به مردم معرفی کنند زیرا اگر شما یک بار آن را معرفی کنید همه الزاماً از آن آگاه نمی شنوند بلکه تنها چند هزار نفر از جمعیت ٨٣ میلیون نفری ایران از آن آگاه میشوند که احتمالاً بخشی از آن تعداد نیز از یادشان خواهد رفت.

اورژانس اجتماعی باید قبل از واقعه بداد افرادی که قصد خودکشی دارند بویژه دختران و بانوان برسند.

اورژانس اجتماعی !
لطفاً خودت و خدماتت را فعالتر و هر چه بیشتر به آحاد مردم معرفی و بشناسان!
شما با این مجموعه تماس بگیرید تا متوجه بشید یک مجموعه کند، بی فایده و با کارمندانی بدون یک ذره دلسوزی برای افرادی که تحت حمایتشون باید باشن
برای کودک کار تماس گرفتم، میگن مربوط به شهرداری هست
برای دختر فراری تماس گرفتم گفتن ماشین نداریم بفرستیم برای بررسی با پلیس 110 تماس بگیرید
بنظر من بار مالی الکی بر دوش سازمان بهزیستی هست
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
غیر از این بود تعجب می‌کردیم... یه بار هم درباره‌ی بدخجابی تماس بگیر ببین چطور میشه :)
من باهاشون تماس گرفتم . همسایه مون زن و شوهر 5 ساعت کتک کاری میکردند گفت ربطی به ما نداره . اصفهان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل