بازدید 3686

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

کد خبر: ۹۱۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 13 August 2019

کیفیت هوای پایتخت طی برخی ساعات امروز (۲۲ مردادماه) به علت افزایش ذرات معلق و ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه امروز( ۲۲ مرداد) است که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی در نخستین ساعات روز و ازدیاد تردد وسایل نقلیه در این بازه زمانی نشات می‌گیرد. به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول امروز برای برخی ساعات وزش باد و در عصرگاه افزایش ابر انتظار می‌رود.

همراه با فراهم شدن شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن در طول روز طی ساعت ۱۴ تا ۱۸ بر غلظت این آلاینده افزوده خواهد شد که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت. هرچند این شرایط موقتی است و انتظار می‌رود بیشینه غلظت آلاینده ازن در بعدازظهر امروز(۲۲ مرداد) نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار باشد.

با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات بیست و دومین روز مرداد ماه وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، رفته رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبحگاه فردا (۲۳ مرداد) شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها فراهم می‌شود. هرچند با رشد ناپایداری روزانه، وزش باد در برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود که در بهبود شرایط کیفیت هوای پایتخت تاثیرگذار است. از این رو در بعضی اوقات فردا افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها از جمله آلاینده ازن و ذرات معلق مشاهده خواهد شد و انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت به‌طور موقت در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.

میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ گذشته ۷۵ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۷۷ و هوا در شرایط سالم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان