بازدید 5485

جانسون: موضع لندن درباره برجام تغییری نکرده است

کد خبر: ۹۱۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 12 August 2019
نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت که موضع این کشور درباره برنامه جامع اقدام مشترک تغییری نکرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه مدعی شد که ایران باید اقدامات بی‌ثبات کننده خود در منطقه را متوقف کند.

وی همچنین گفت که موضع لندن در قبال ایران و توافق هسته‌ای تغییری نکرده است.

این سخنان نخست وزیر انگلیس در حالی مطرح می‌شود که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا شب گذشته وارد لندن شد تا با مقامات انگلیس درباره موضوع ایران، چین و برگزیت گفتگو کند.

البته بولتون امروز اعلام کرد از آنجایی که در حال حاضر موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در اولویت قرار دارد، گفتگو‌های گسترده درباره ایران و چین به وقت دیگری موکول خواهد شد. 

بولتون همچنین ابراز امیدواری کرد که کشور‌های امضا کننده برجام به همان عیب‌هایی که آمریکا در این توافق رسید نیز برسند.

دولت ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و تحریم‌های معلق‌شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. این تحریم‌ها از مردادماه و آبان‌ماه سال گذشته اجرایی شده‌اند.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه رو آورده است.

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشور‌های اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان