بازدید 8275
۸

بازداشت دفن‌کنندگان لاشه سگ در مکان متبرکه

کد خبر: ۹۱۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 12 August 2019
فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت گفت: متخلفانی که اقدام به دفن لاشه سگ در مسجد روستای امشه بخش سنگر کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ پاسدار احمد نقد‌پور در گفتگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به ماجرای اخیر دفن لاشه سگ در قبرستان مسجد توسط یک خانم ۵۱ ساله اظهار داشت: این خانم ۵۱ ساله، لاشه سگ را پس از مرگ در یک پارچه پوشانده و اقدام به دفن سگ در مسجد زادگاهش در روستای امشه بخش سنگر می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت افزود: خانم متخلف به یکی از اهالی روستا که مسئولیت خاصی هم در روستا نداشته مراجعه می‌کند و از او برای دفن سگ در قبرستان کمک می‌گیرد و نهایتاً این خانم که با همکاری ۲ مرد که در کار هماهنگی برای دفن و کندن قبر به وی کمک کرده بودند دستگیر شدند.

نقدپور با بیان اینکه بلافاصله پس از دفن سگ در قبرستان، اهالی محل متوجه موضوع می‌شوند و آن خانم و دیگر متخلفان را مورد بازخواست قرار می‌دهند تصریح کرد: اهالی محل از این موضوع به شدت ناراحت شده و بلافاصله لاشه سگ را از قبرستان مسجد خارج کرده و در محلی دور از مسجد دفن می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خانم متخلف همراه با هم‌دستانش شناسایی شده و به مراجع قضایی تحویل داده شدند ابراز داشت: خانم متخلف در بازجویی اعتراف کرده بود که علاقه شدیدی به آن سگ داشته و پس از مرگش به شدت ناراحت شده است البته این خانم اصالتاً اهل همان روستای امشه بخش سنگر است.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت با بیان اینکه فرهنگ نگهداری سگ و حیوانات نجس توسط اشخاص جزئی از تهاجم فرهنگی غرب است افزود: تمامی دستگاه‌های فرهنگی، علماء و روحانیون جامعه باید در این رابطه فرهنگ‌سازی کنند تا شاهد نگهداری و حمل و نقل سگ در جامعه نباشیم.

نقدپور با تأکید بر اینکه نگهداری، حمل سگ و حتی دفن این حیوان نجس در مکانی مانند مسجد مسلمین، توهین به مقدسات، ارزش‌های دینی و مکان مسجد است خاطرنشان کرد: حتی نگهداری سگ به دلیل اینکه جزء حیوانات نجس محسوب می‌شود به دور از آموزه‌های دینی و اسلامی ما است.

وی با بیان اینکه حتی حیوان‌آزاری هم در دین و آموزه‌های اسلامی توصیه نشده است اظهار داشت: خوشبختانه نیروی انتظامی استان گیلان طرحی را آغاز کردند که در راستای آن با تمام کسانی که اقدام به همراه کردن سگ و نگهداری از آن در وسیله نقلیه می‌کنند، برخورد جدی می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت با تأکید بر اینکه فرهنگ غربی به دنبال تضعیف ارزش‌ها و باور‌های دینی بوده و سعی در تغییر در سبک زندگی افراد دارد خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات مانند نگهداری سگ و حمل آن جزء اهداف پشت پرده فرهنگ غربی به شمار می‌رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۸
آقای محترم! سگ نخستین بار 9000 سال پیش در ایران اهلی شده و برای حفاظت نگهداری می شد. ربطی به فرهنگ غرب هم ندارد. کمی مطالعه کنید بعد حرف بزنید. امان از جهل
باور کنید اونقدرا هم مسئله بزرگی نیست
استاد عزیز لطفا جلوتر از قانون حرکت نکن
دخالت در زندگی مردم هم حدی دارد ......هر کسی را در قبر خودش می گذارند ....شما هم که تا تریبون پیدا می کنی همه رو می چسبونی به غرب .......متاسفانه کشور را با تک صدایی دارید اداره می کنید و این یعنی فراری دادن و بیزار کردن مردم ....
اینجور کارها وظیفه نیروی انتظامی هست و نه سپاه ه و یا هر کس دیگری. قاعدتا اطلاع رسانی ان هم با نیروی انتظامی و یا فوه قضاییه هست
وقتی جانوری مرد بهش میگن جسد حالا چه جسد سگ باشه چه جسد امامزاده.البته قصد بی احترامی به امامزاده ندارم ولی همه باید به خاک برگردند.شاید جسد یک یا چند نفر از 127000 پیامبر الان اجر خونه باشه یا جای بدتر.
لطفاًبه برخي از خصلت هاي خوب فرهنگ غربي نيز اشاره اي بكنيد .مثل نظم وانضباط اجتماعي ، احترام به ديگران ، عدم سوء استفاده از موقعيت وامكانات عمومي ، درستي وراستي ، رعايت قوانين ومقررات ، تلاش براي تامبن منافع جمعي به جاي
خودخواهي وتلاش براي زر اندوزي به هر قيمتي ، دادن ماليات وعدم سوء استفاده از امكانات به امانت گذاشته شده در اختيارشان، دروغ نگفتن وپايبندي به اخلاق انساني و... هزاران خصلت خوب كه امروز در جامعه ما بسختي قابل رويت است
چرا سپاه درنحوه زندگي مردم دخالت دارد مگر تمام كارهاي كشور به سپاه مربوط است
واقعا به شعورشو باید تاسف خورد که همه چیزو مضحکه دست خودشون کردن واقعا جای دفن حیوانات تو محل نماز و نیایش انسانه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر