بازدید 3821

معترضان هنگ‌کنگی پرواز‌ها را مختل کردند

کد خبر: ۹۱۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 12 August 2019
تجمع معترضان هنگ‌کنگی در فرودگاه موجب شد ترمینال اصلی این ساختمان بسته شده و شماری از پرواز‌های روز دوشنبه لغو شوند.

به گزارش فارس، معترضان هنگ‌کنگی با ادامه تجمع در فرودگاه، ترمینال اصلی این ساختمان را مسدود کرده و موجب لغو پرواز‌های باقی شود.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، در چهارمین روز از حضور معترضان هنگ‌کنگی در فرودگاه و مختل کردن روند عادی کار این مجموعه، به شهروندان توصیه شد از رفتن به ترمینال اصلی اجتناب کنند.

یکی از مقامات این فرودگاه روز دوشنبه اعلام کرد: «علاوه بر لغو پرواز‌هایی که قصد ترک هنگ‌کنگ را داشتند، پرواز‌هایی را که قصد عزیمت به هنگ‌کنگ داشتند نیز در زمان باقی‌مانده روز لغو شدند».

شرکت هواپیمایی «کاتای پسفیک» نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «به مشتریان توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و به فرودگاه نزدیک نشوند».

این در حالی است که روزنامه‌های هنگ‌کنگی عکسی از یک دیپلمات آمریکایی با نام «جولی ایدی» منتشر کردند که در یک هتل با رهبران دانشجویی هنک‌کنگ دیدار کرده است.

بلومبرگ گزارش داد که پس از انتشار این تصاویر، چین نماینده کنسولگری آمریکا در هنگ‌کنگ را احضار کرد و درباره ارتباط این دیپلمات آمریکایی با رهبران اعتراضات هنگ‌کنگ توضیح خواست.

چین بار‌ها به واشنگتن و لندن اخطار داد در امور داخلی هنگ‌کنگ دخالت نکنند. اما افراشته‌شدن پرچم این کشور‌ها در اعتراضات نشان داد این نا آرامی‌ها همانطور که وزیر امور خارجه چین اعلام کرده بود منشاء خارجی دارد.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره انگلیس بود، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با لندن به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ‌کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

شهروندان هنگ‌کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر می‌کرد. اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد. فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد، اما این اقدام او موجب فروکش کردن اعتراضاتی که چین معتقد است ریشه در تحریکات غربی‌ها دارد، نشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر