بازدید 6171
۳

انتقاد عمران‌خان از جامعه‌جهانی درقبال وقایع کشمیر

کد خبر: ۹۱۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 12 August 2019

نخست‌وزیر پاکستان با تشبیه دولت هند به نازی‌ها هشدار داد که انفعال جهانی نسبت به کشمیر خشنود ساختن هیتلر است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، اظهارات عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های کشمیر هند بار دیگر ممنوعیت‌های آمد و شد در بخش‌هایی از این منطقه پرتنش اعمال کردند.

پیش از آن گشایش‌هایی در محدودیت‌های اعمال شده در سرینگر، اصلی‌ترین شهر کشمیر هند انجام شد و مردم توانستند از فروشگاه‌ها خرید کنند و در نماز جمعه حضور به هم رسانند.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد عصر یکشنبه خودروهای حامل بلندگو وارد این منطقه شدند و از سکنه خواستند به خانه‌هایشان بازگردند و بازارها تعطیل شوند. تلفن‌های ثابت، تلفن‌های همراه و اینترنت همچنان مسدود هستند و ساکنان اجازه تماس با بستگان و دوستانشان را ندارند.

عمران خان یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: تقلا برای تغییر جمعیت کشمیر با پاکسازی قومی وجود دارد. سوال اینجاست که آیا جهان همانگونه که با هیتلر در مونیخ مماشات کرد، به تماشا می‌نشیند؟

نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد: ایدئولوژی برتری هندوها، مانند برتری آریایی نازی‌ها متوقف نخواهد شد اما به سرکوب مسلمانان در هند منجر خواهد شد و در نهایت به هدف‌گیری پاکستان می‌انجامد.

عمران خان وعده داد با سران کشورها لابی کرده و شکایتش را به سازمان ملل متحد که تاکنون سکوت اختیار کرده است، ببرد.

دولت ملی‌گرای هند اخیرا وضعیت ویژه و امتیازات آن از جمله خودمختاری را برای مسلمان در کشمیر هند لغو کرد که این اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
کشمیر یک استان ی از هندوستان است .
جامعه جهانی چه کند وقتی اون روباه پیر و کثیف چنان بازی کرده که هیچ وقت تموم نخواهد شد
این عمران خان هم واقعا باورش شده جامعه جهانی و سازمان ملل وجود دارد، هند زور نظامی و اقتصادی دارد و پاکستان هم نباید اقتصاد افتضاح و نظامی وابسته به آمریکا دارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان