بازدید 3734

استخدام ۱۳ هزار معلم حق‌التدریس تا اول مهر

کد خبر: ۹۱۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 11 August 2019

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که تعداد 12 تا 13 هزار نیروی حق التدریس را تا اول مهر ماه سال جاری جذب می کنیم و مابقی را در طول برنامه ششم توسعه براساس نیاز آموزش و پرورش استخدام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در حاشیه مراسم اختتامیه اردوی ملی پیشتازان دختر که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، درباره تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای حق التدریس گفت: توانستیم براساس نیاز آموزش و پرورش حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار ردیف استخدامی از سازمان اداری و امور استخدامی اخذ کنیم.

وی افزود: آیین نامه تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس امروز در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب نهایی می رسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تعداد 12 تا 13 هزار نیروی حق التدریس را تا اول مهر ماه سال جاری جذب می کنیم و مابقی را در طول برنامه ششم توسعه براساس نیاز آموزش و پرورش استخدام خواهیم کرد.

حسینی خاطر نشان کرد: آموزشیاران نهضت و حق التدریس ها ضمن اشتغال نباید از دوره های توانمندسازی جدا شوند یعنی همانند پذیرفته شدگان ماده ۲۸ باید در دانشگاه فرهنگیان دوره های مهارتی معلمی را بگذرانند.

وی همچنین در این مراسم بر ضرورت دانش آموز محوری و دانش آموز باوری تاکید کرد و گفت: باید جریان غالب نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر این دو محور باشد و تلاش کنیم تعلیم و تربیت تمام ساحتی را محقق کنیم، چه فرصتی بهتر از اردوهای تشکل ها که مهارت هایی چون کنترل خشم، کار، صبر، ایثار و فداکاری را می آموزند.

وی افزود: آموزش و پرورش حلقه واسط عبور انسان ها از دوره کودکی به دوره خردسالی است و باید دانش آموز را برای زندگی سعادتمندانه در دوره بزرگسالی آماده و فرصت های یادگیری خلق کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از کارکردهای نظام تعلیم و تربیت فراهم کردن بستر انتخاب های خوب برای دانش آموزان است، گفت: اردوها و جشنواره دانش آموزی محلی برای خلق فرصت های جدید است.

حسینی ادامه داد: متاسفانه آموزش زدگی صرف، کنکورگرایی، نمره محوری سختی نظام تعلیم و تربیت را رنج میدهد در حالی که مهارت های عملیاتی چون به زیستن از نیازهای اساسی است که در آموزش و پرورش باید بر آن متمرکز شود. دانش آموزی باید با کنش آموزی همراه شود. شعار ما این است که هر دانش آموز دست کم عضو یک تشکل باشد و یک مهارت را بداند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر