بازدید 54984

دو جان باخته و چهار مجروح درگیری خونین در پادگان محمودآباد/ تغییر هویت جان باختگان از «اراذل و اوباش» به شهروندان محق! +فیلم و عکس

در جریان یک درگیری خونین میان مردم و سربازان و پرسنل پادگانی در محمود آباد (استان مازندران) چند تن جان باخته و مجروح شدند؛ درگیری مرگباری که ابتدا اعلام شد در نتیجه هجوم جمعی از اراذل و اوباش و زمین خواران به وجود آمده و بعد مشخص شد این گونه نبوده است.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 10 August 2019
تابناک اجتماعی -
در جریان یک درگیری خونین میان مردم و سربازان و پرسنل پادگانی در محمود آباد (استان مازندران) چند تن جان باخته و مجروح شدند؛ درگیری مرگباری که ابتدا اعلام شد در نتیجه هجوم جمعی از اراذل و اوباش و زمین خواران به وجود آمده و بعد مشخص شد این گونه نبوده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ پیش از ظهر امروز محدوده قصر دریاسر در محمودآباد صحنه درگیری های شدیدی بود که تا کیلومترها آنسوتر همه را خبردار کرد؛ درگیری شدیدی که یک سوی آن نظامیان قرار داشتند و صدای شلیک پیاپی تفنگ هایشان گوش فلک را کر کرده بود. درگیری هایی که فرجام خونباری داشت و روایات ضد و نقیضی از آن منتشر شد.
 

در پی این حادثه و در کمال ناباوری، برخی رسانه ها روایت کردند که درگیری در پی حمله اراذل و اوباش آغاز شده است: «هجوم غیرقانونی و خودسرانه عده‌ای به اراضی پادگان نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در محدوده قصر دریاسر منطقه محمودآباد استان مازنداران، منجر به درگیری با کارکنان و عوامل تامین حفاظت فیزیکی این پادگان شد. این حمله زمانی صورت گرفته که سربازان قصد داشتند محدوده باند فرودگاهی را فنس‌کشی کنند، اما معارضان سنگ، چوب و زنجیر به سمت آن‌ها پرتاب کردند که در این میان تعدادی از سربازان و پرسنل نیروی هوایی ارتش مجروح شدند.»
 
 
این روایت در ادامه تأکید می کند: «به گفته شاهدان، معارضان حتی به محدوده باند این فرودگاه حمله و سربازان برای دفاع از خود تیراندازی کردند که بر اثر آن، دو نفر از مهاجمان کشته و تعداد دیگری هم زخمی شدند. در این درگیری که عده‌ای از اجیرشدگان و اراذل و اوباش بودند و قصد سوء استفاده از موقعیت و تعرض دوباره به حریم پادگانی را داشتند، با کمک عوامل نیروی انتظامی دستگیر شدند و اجازه تعدی مجدد داده نشد.»

روایت رسانه دیگری از ماجرا پا را از این هم فراتر گذارده و تأکید کرده که دلیل بروز درگیری، تلاش برخی برای تعرض به محدوده پادگان «با قصد خلع سلاح عوامل انتظامی پادگان نیروی هوایی بیشه کلاه محمودآباد» بوده که تیراندازی را در پی داشته و به خون ریزی و مرگ منجر شده است؛ ادعایی که مقامات ارشد استان ردشان می کنند و تأکید دارند که جان باختگان این درگیری نه اراذل بوده اند و نه قصد خلع سلاح و تعرض داشته اند.
 
تعداد بازدید : 12519

اعزام تیم حقیقت‌یاب استاندار مازندران به محمودآباد

در پی این حادثه، احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران دستوراتی برای اعزام تیم حقیقت یاب به محل رویداد و همچنین برقراری فوری آرامش در محل حادثه و استقرار نیرو جهت پیشگیری از تنش های احتمالی صادر و تأکید کرد: «با عاملان حادثه درگیری در محمود آباد به شدت برخورد می‌شود.»

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده کشته‌شدگان این حادثه افزود: نشست شورای تأمین استان به صورت فوق‌العاده با حضور تمامی اعضا، برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شده است. در این نشست، ضمن تأکید بر برخورد شدید قانونی با عاملان این حادثه، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، مسئول بررسی ابعاد این حادثه شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: همچنین معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار به نیابت از استاندار مازندران در نشست شورای تامین شهرستان محمودآباد برای بررسی ابعاد حادثه حضور داشت. تمام ابعاد این حادثه از سوی مسئولان استانی بررسی و با عاملان و مقصران آن نیز به شدت برخورد می‌شود.
 
شروع ماجرا با صدور یک حکم قضایی

اما ریشه بروز این درگیری چه بود؟‌ زمین خواری، تعرض به پادگان به قصد خلع سلاح مأموران یا ماجرایی دیگر؟ آن گونه که حسین حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تأکید دارد، این ماجرا در پی صدور یک حکم قضایی و در زمانی که قرار بوده این حکم به اجرا درآید، به وجود آمده است؛ یعنی نه اراذل و اوباش در آن سهم داشته اند و نه دیگر گزاره های مطرح شده در برخی رسانه ها درباره آن صحت ندارند.
 
بر اساس گزارش های رسیده، این رویداد دردناک در پی صدور رأی قطعی دستگاه قضایی استان مازندران مبنی بر آزادسازی بخشی از اراضی مربوط به پایگاه هوایی ارتش در حاشیه روستای بیشه کلا در بخش سرخرود شهرستان محمودآباد به نفع ساکنان منطقه، بروز کرده است؛ همینقدر ساده، دردناک و البته عجیب و شوکه کننده!

با این توضیح عوامل و خاطیان این رویداد شناسایی و دستگیر شده اند. توضیحات معاون سیاسی امنیتی مازندران را بشنوید تا دریابید عامل این درگیری مرگبار چه بوده است.
 
تعداد بازدید : 8146
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۴۶
عجیب است چطور عده ای به پادگان نیروهای خودی حمله کرده اند؟موقعی که ابهت نظامیان از بین برود هرج و مرج همه جا را فرا می گیرد
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
مشخصه که عوامل صدور حکمش احتمالا و محلی و پ ... بازی بوده. وگرنه مگه میشه از ارتش یا سپاه یک قطعه زمین کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
تیراندازی هوایی کردند چون اختلاف سطح بوده خورده به معترضان !!!!!!!
چی میگی
پرسنل نیروی هوایی با کدام مجوز و یا به اقتضای چه ضرورت و شرایطی به این شکل به سوی معترضین که سنگ پرتاب می‌کنند با مهمات جنگی تیراندازی می‌کنند؟؟
ابراز همدردی به چه درد خانواده های داغدار می خوره؟ نون آور خونه رو ازشون گرفتن و خانواده ها رو به صبوری دعوت می کنن.
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
بنده نیز از فوت و زخمی شدن هموطنان ناراحت شدم اما، شما برین این سوال رو از سنگ پران ها بپرسید
نیرویی که حق تیر داشته باشد، موارد و شرایط مربوط به آنرا نیز آموزش دیده است و قرار بر این نباشد که هر کسی دلش خواست هر کاری را انجام دهد و مملکت را به هم بریزد
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
احتمالا شما خدمت سربازی تشریف نبردید. اگر میرفتید میدونستید به چه مجوزی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
هوایی تیراندازی کردند که درفیلمهاهم کاملا مشخصه !!! ضمنا نظامی ها ومعترضان اختلاف سطح داشتند که انهم درفیلمهاکاملا واضح است !!!درنتیجه اختلاف سطح تیرهابه معترضان اصابت کرده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
حمله به اماکن نظامی توسط خودی ها با سنگ و چماق پاسخش بایستی سنگین تر از این می بود زمین مورد بحث ملک شخصی نیروهای نظامی مستقر در اون نیست که با یه حکم از یه دادگاه محلی بیان و تحویلش بدنحتما بایستس سلسه مراتب اون طی بشه و دستور از ستاد باشه این افراد اگر حکم قضایی داشتند و دادگاه حق رو به اونها داده چرا به سنگ و چماق متوسل شدن از طریق همون قانونی که حکم رو به اونها داده اقدام میکردن
هر چی که بوده، ورود غیرنظامیان به منطقه نظامی غیرمجاز است و تیراندازی سربازان کاملا موجه است. مجریان رای صادره باید در این خصوص پاسخگو باشند که چرا تمهیدات لازم برای جلوگیری از تعرض به یک مرکز نظامی را نیاندیشیده اند.
صرف نظر از اینکه حکم چه بوده، اجرای آن باید با حضور مقامات مسئول می بود نه اینکه عده ای به پادگان بریزند و سنگ پرتاب کنند و با بولدوزر بخواهند حریم پادگان را بشکنند. سربازان دستور دارند از حریم پادگان در برابر مهاجمان -هرکه هستند، دفاع کنند
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
اگر حمله به این صورت بود باشه اخطار به معترض ‌ شلیک تیر هوایی شلیک به پا .
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
شما یک بار دیگر خبر را بخوانید بد نیست !!!!!! گغته با مامور دادگاه جهت اجرا حکم رفتند
در یکی از روستای شهر ما که مرکز دامداری و کشاورزی هم هست و چشم اندازی زیبای هم دارد نهاد نطامی با تصرف جنگل باعث شد که دامداران با مشکل چرای دام مواجه شوند .در صورتی مدت ده سال پس از تصرف زمین منابع ملی فقط در درب ورودی ان نوشته شده است قرارگاه پدافند . .. و چند تا کانکس در چند نقطه ان زمین تصرفی قرار دهدند تا مالکیت و قدمت آن را اثبات کنند .
داستان سازی از مشخصه های وطن ماست.زمین خواران با دست خالی به نیروهای مسلح ارتش حمله کردن!!!فقط دلم به اون مرد سیاه پوش میسوزه که وایستاده بود و نگاه میکرد.درگیر هم نشده بود.خدا رحمتش کنه
باید به رگبار می بستن این ارازل یا معارضین. مردم عادت کردن به بی قانونی
مردم خودشون اونقدر تو فلاکت هستن که این جوکی بیش نیست
اخرش ما فهمیدیم که رای دادگاه به نفع کی بوده
در ضمن این ارازل فکر کردن با مردم عادی سرکار دارند که هجوم ببرند و انها تماشا کنند؟ می زنند ناکارتون می کنند
یعنی چی آزاد سازی بخشی از پادگان؟ مگه ارث پدریشون بوده یا اینکه زمین پادگان رو خریده بودند؟؟؟
.اگر این حادثه در امریکا روی می داد پلیس حداقل ۱۰۰ نفر را می کشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اینجا شدید با آمریکامقایسه میکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
دقیقا .دوستان فکر میکنن آمریکا مهد آزادی و دموکراسیه . نخیر مهد کاپیتالیسم و سرمایه داریه
ناشناس
| Canada |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
اگر در امریکا رخ داده بود سازمان ارتش مجبور بود به حکم دادگاه تمکین کرده و زمین را تخلیه کند
از این همه لقمه را دور دهان چرخاندن می شود حد س زد که موضوع چه بوده است. دست از ما بهتران در کار است و ظاهرا مسئولین هم می دانند که در این وسط هیچکاره اند.
این زمین از 50 سال پیش تاکنون تحت تملک نیرو هوایی بوده که با نفوذ مالک شهرک قصر دریا این مشکلات پیش آمده .
محض اطلاع دوستان مالک قصر دریا چنان قدرتی داره که کنار باند فرودگاه ساختمان بیست طبقه ساخته
استاندار توضیح دهد چگونه جواز ساختمان داده ؟
در هر صورت نباید به طرف مردم شلیک میکردن مردم که تو روز روشن با دست خالی ..میتونستن از طریق گفتگو ودعوت به ارامش مشکل رو حل میکردن .تیرندازی بر روی مردم خود کار خوبی نیس
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
شوخیت گرفته؟ سرباز وظیفه بشینه با مردم سر چی گفتگو کنه؟ اون این وسط چیکاره هست؟ اون تفنگ پر رو برای چی بهش دادن پس؟
:)) اونا فاصلشون با اینا در حده 10 متر بوده و تیر مستقیم میزدن بهشون! :)) واااای خداااا! ا
نیروی انتظامی ضعیف نکنید دودش تو چشم همه میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
دقیقا
متاسفانه مسیولین پادگان بدون هیچ گونه مراعات و فقط دنبال توسعه پادگان هستند ،
اوباش که شاخ و دم ندارد
مردم بدبخت با دست خالی فقط حقشونو میخاستن. جواب زن و بچه های این بدبختارو کی میده؟
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
معلوم میشه حق با کی بوده
من چند سال پیش در مازندران یک قطعه زمین سنددار خریدم، بعد از چند سال پسرعموی فروشنده رفت از دادگاه حکم گرفت، زمین رو از چنگ ما در آورد، هر چی هم ما پیگیری کردیم به نتیجه نرسیدیم. دادگاههای مازندران همیشه به ناحق به نفع بومیهای منطقه رأی میدهند.
خوب نقشه چیه؟
شلیک به قصد کشت فقط برای پرتاب چند سنگ ؟!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
حالا اگر تو اسراییل این اتفاق افتاده بود .....
نیروی هوایی کار خوبی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
کشتن انسانها کار خوبی بوده؟؟؟؟
کمی به گفته خودت فکر کن
کسی در قرن ۲۱ چوب و چماق بر دارد حتی اگر محق باشد عملش جرم است و اراذل و اوباش است.
مگه مردم عادی مامور اجرای حکمن که رفتن اونجا
طبق قانون اساسی، هیچ بخشی از زمین های نیروهای مسلح امکان واگذاری ندارن
در کانادا نقشه املاک و زمین ها در کل کشور بصورت آنلاین مشخص است و حتی یک متر زمین بدون صاحب وجود ندارد و هر کسی با مراجعه به وبسایت در شهرداری یا سازمان ثبت املاک کشور می تواند نقشه آن زمین و پلاک ثبتی را ببیند و رنگ مشخص کننده دولتی ، شخصی یا نظامی یا پارک یا مدرسه بودن آن زمین است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
بلاد کفر دیگه؟
مردم با حکم قضایی کشور رفتن زمین ها رو آزاد کنن ، بعد یگان نظامی بهشون شلیک میکنه و میکشتشون !!!!!
، حکم قضایی داشته باشی ولی یگان نظامی حکم رو نپذیرن و بهت شلیک هم بکنن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اینطوری هم نیست . کلا همیشه حرف و شایعه تو ایران زیاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
آن دادگاهی که حکم داده اشتباه کرده باید دادگاه نظامی رای میداده
حميد جامي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
!!!اجراي یک حکم قضایی توسط افراد غير مسئول با پرتاب سنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
مگه شهر هرته که مردم بخوان حکم اجرا کنن ؟؟؟؟

یعنی همینقدر میفهمی ؟؟؟؟
خدارو شکر حداقال یک نیرو توانست از پس زمین خوران شمال بر اید و قانون اجرا شود .. حتما می خواستند انجا رو هم ویلا کنند و بفروشند ارتش هم از پس اراذل اوباش نمی تواند براید.
از یه طرف پلیس اون خانم رو میزنه لوح تقدیر میگیره از این ور به پادگان نظامی حمله میکنن تیراندازی میشه نیروهای نظامی دستگیر میشن ؟!!
در مارندران متاسفانه درگیری بین مردم خیلی زیاد هست . و مردمانش افکار عجیبی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
درسته. مهمون استانشون هستی سر یک چیز حرفت بشه ، همه چوب و چماق بر می دراند و نمی پرسند حق با کیه.
مگهههه جنگههه؟؟کجاییی دنیا همچین اتفاقی میفته ؟؟واسه اجرای حکم رسمی یک کشور چون یه طرف اسلحه داره مردم بکشه؟؟؟
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
سربازی نرفتی؟ ورود غیر قانونی به پادگان حکم تیر داره. اگر قرار باشه هر کسی بدون اجازه سرشو بندازه پایین بره داخل پادگان که فاتحه همه ملت خوندس که. اونجا کلی زاغه مهمات هست. کافیه یکی دستش به اونا برسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
چی میگی . دنیا فکر کردی آرومه . دنیا خرتوخره
مردم عادی یا محق که سنگ و چوب به طرف سرباز پرت نمی کنند.
خوب چی شد آخرش تقصیر کی بود، مقام قضایی که رای قطعی صادر کرده؟آقای رییسی یه سری شمال بزنید.
به همين راحتي دو نفر از هم وطنا كشته شدن و معاون استانداري اين عمل را تقبيح ميكنند!!!
كي به اين سربازا اجازه آتش داده كه به مردم شليك كنند
بايد در محاكم قضايي و در ملاء عام محاكمه شوند تا درسي باشه براي عوامل خود راي
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
"كي به اين سربازا اجازه آتش داده كه به مردم شليك كنند"
قانون میگه برادر. کجای دنیا دیدی مردم سرشونو بندازن پایین برن تو پادگان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
منطقه نظامی بوده مگر میشود هر دادگاهی حکمی صادر کند برای تصرف منطقه نظامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
این سربازا داشتن از حریم پادگان دفاع میکردن،
پادگان عزیز من، محل نگهداری مهمات جنگی، نه تو کوچه و خیابون
الان اگر یک طرف قضیه سپاه بود هم همینجوری خبر می گذاشتین؟!
حالا متوجه میشید چرا تو آمریکا حمل صلاح گرم آزاده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
حسن جان سلاح درسته
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اونو متوچه شدیم ولی صلاح رو نه
ناشناس
| Pakistan |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
چرا؟! که دو طرف همدیگر را بزنند تو این درگیری بجای ۲ کشته بشه ۲۰ کشته؟ نابغه ای والا
مگه پرسنل ارتش واسه تفریح و شکار دست به تیراندازی میزنن، در ضمن اگه نمیدونی بدون، تعرض به پادگان نظامی نتیجه ای جز شلیک نخواهد داشت، این توی تموم دنیا علی الخصوص کشور آمریکا که خیلی اونو دوست داری صادقه....
از تیراندازی در امریکا چه خبر؟
این مطلب کاملا جانبدارانه نوشه شده ارزش خبری ندارد
یادته میگفتم خیلی داغونیم؟
دیگه چیزی ندارم‌بگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
تو داغونی
این هم از ارتش مردمی. قابل توجه بعضی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
وقتی اصل خبر رو نمیدونی قضاوت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اگه مردم تویی با این طرز فکرت، همون بهتر که کشته بشی،
اخه مردم رو چه به اجرای حکم دادگاه؟؟؟؟
مردم به پادگان نظامی حمله میکنن ؟؟؟؟؟
كار به كجا رسيده كه سرباز وطن به مردم وطن تيراندازي ميكنه حتي اگه دستورم داشتن بايد تير هوايي ميزدن گنجشك كه نزدن حالا سربازا تو محمود آباد امنيت جاني نخواهند داشت
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اگه یکبار تو اون ناحیه یهت حمله شده بود می فهمیدی که فقط اسلحه میتونه تو کله این افراد اگاهی رو ایجاد کنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
حرف مفت نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
متاسفام که شما هموطن منی
اصلا گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی استفاده نکنید فقط گلوله جنگی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
ارتشه، یگان ضد شورش نیست که گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی داشته باشه! لابد میخواهین از فردا سربازها با گلوله پلاستیکی نگهبانی بدن!
خوبه كه بازم اين جماعت حكم قضايي هم دستشون بوده كه زميناشون رو پس بگيرند
با تسليت به خانواده بازماندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
قرار نبوده زمیناشون رو پس بگیرن. قرار بوده زمینای پادگان رو بالا بکشن
ما شكست وخورديم

از كي شير فرهاد؟!!!!!

از دشمن فرضي ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
دشمن امثال تو شیفته غربه
مردم همیشه اراذل و اوباش هستند مگر اینکه خودشان بتوانند به نحوی خلاف آنرا ثابت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
شما تو آلمان کاروزندگی نداری ؟! یا پول میگیری برای کامنت
به خاطر بیاورید خیابان روبروی مجموعه مسکونی پردیس مشهد در نزدیکی انتهای بلوار وکیل آباد را که وقتی از سپاه خواستند یک متر عقب نشینی کند یه مزاق شان خوش نیامد و یک متر پیش روی کردند
تجربه میگه که این گزارش دروغ است و خبر صحیح را از شبکه های بقول شما معاند دریافت خواهیم کرد
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
پس اینجا تو تابناک چه کار می کنی برو تو همون رسانه ها
این پیشنهاد رو من سیزده سال پیش دادم اما کسی آنرا نشنید. سربازان نگهبان مراکز حساس نظامی که مجهز به فشنگ جنگی هستند از سلاح هایی استفاده کنند که آسیب بسیار کمتری به متجاوز وارد کند به دو دلیل: 1-متجاوز مردم عادی و عصبانی هستند و کشتن آنها به تراژدی تبدیل می شود. 2-متجاوز قصد خرابکاری یا جاسوسی دارد که زنده دستگیر کردن آن بسیار مفیدتر از کشتن آن است.
گلوله تفنگ ژ3 (تنفگ سازمانی ارتش) اگر به هر قسمت از بالا تنه اصابت کند باعث مرگ مصدوم خواهد شد.
بدین منظور پیشنهاد می کنم کلت کمری برای درگیری نزدیک و تفنگ نیمه خودکار دورزن (مانند دراگانف ولی تولید وطنی) برای فواصل دور در اختیار نگهبانان مراکز نظامی قرار داده شوند و به نگهبانان آموزش داده شود اولویت و هدف، زمین گیر کردن متجاور است نه از بین بردن آن.
با سپاس از تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
تفنگ بادی هم خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
تو لوله خودکار پوست پرتقال جا کنن فوت کنن به سمت طرف خیلی بهتره فکر کنم،دردم نداره
آفرین به رسانه ها که چقدر درست مطلب نوشتن!!! حقی که کاملا بر اساس رای دادگاه به مردم داده شد رو نوشتن اراذل و اوباش
واقعا چه جوری می شه به نوشته های اینها اعتماد کرد؟
کلیپی که رو شبکه های مجازی منتشر شده عده ای سنگ می زنند سربازان هم تیر اندازی می کنند.
آقای محمد خاتمی شما که مردم رو تشویق به شرکت در انتخابات میکنید چرا دربرابر این اعمال سکوت محض میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
ایشون نقشش فقط تشویق شرکت در انتخاباته مث رییس سازمان ملل که هی ابراز نگرانی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
چرت وپرت نگو بابا
در هر صورت اجرای حکم بایستی توسط مسئول اجرا انجام شود و خود مردم که نمیتونند حکم را اجرا کنند. احتمالا از ناکارامدی مسئولین خود مردم دست به کار شدند. البته اون سربازها هم گناهی ندارند. اگر به پادگان حمله بکنند باید چه بکنند؟
احتمالامقتولین اشنا هستن وگرنه اسمشونو میزاشتن فتنه گر.
دروغ کامل ، تا بحال حتی یک مورد رای اینجوری که به نفع مردم و به زیان قوای نظامی باشد نداشته ایم
یه گزارش هم از ادامه خط ساحلی همین منطقه تهیه کنید که مدتی است از سمت عزت آباد دیوار کشی شده تا خانه دریا و حتی بلواری که توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشکری افتتاح شده و راه دسترسی به دریا هستو مسدود کردن و منتظر فرصت هستند که قطعه بندی کنن و ...
متاسفانه در شمال مردم قدر داشته هاشونو نمیدونن، همه چیز پول نمیشه
کسیکه به زمین زیر پاش خیانت میکنه به خودش خیانت میکنه
اینقدر ارتش مظلوم را نکوبید
اگر نهاد دیگری بود حتما قضیه
فرق می کرد
کسانی که زمین خواری و جنگلخواری میکنند، حقشان مرگ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اگر چهارتا زمینخوار را این طوری به درک واصل کنند حساب کار دست بقیه پرروها میاد
سرباز چه تقصیری داره؟ هر کسی که سربازی رفته باشه میدونه که سرباز وظیفه داره بعد از دادن دستور ایست و عدم اطاعت کسی که به محدوده تحت حفاظت اون نزدیک شده بهش شلیک کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
می گویند شلیک کن نمی گوین بکش جان مردم اینقدر بی ارزش است
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
تو فیلم صدای ده‌ها گلوله میاد. ۲ نفر هم وسط این شلیک کشته شدند. اگه به فصد کشت بود که آمار تلفات بیشتر بود.‌درضمن اگر تا به حال با ژ۳ شلیک‌ کرده بودید میدونستید اعمال خواسته شما باهاش به این سادگی هم نیست. سرباز وظیفه هم تک‌تیرانداز نیست. جای دیگه دنبال مقصر بگردید.
ببخشید نام رسانه ها که مردم معترض اوباش خطاب کرد چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
ایسنا و عصرایران به نقل از ایسنا
دستشان ارتشی ها درد نکند که اراذل و اوباش را به درک واصل نمودند
با عرض سلام و خسته نباشید
احتراما با احترام به مردم عزیز منطقه این واقعه صرفا یک زمین خواری سیستماتیک در پوشش مردم منطقه و به نام انهاست زمینهای منطقه از سال 1342 به نام دولت بوده و فاقد هرگونه کاربری مسکونی زراعی و.. و از منابع ملی بوده که به سازمانهای حکومتی واگذار شده در ابتدای سالهای انقلاب حدود 8هکتار از این اراضی توسط مردم تصرف و ساخت و ساز صورت گرفته و حتی سازمانهی دولتی هم در منطقه مستقر بودند در چند سال اخیر که با رشد قیمت سرسام اور مواجه بودیم به طمع باقی زمینها اقدام به طرح شکایت شده و مسیولین استان هم بخاطر بعد امنیتی از حقوق کشور کوتاهی میکنند سایت محترم تابناک به عنوان رسانه مستقل و سوژه خبری خواهشمند است اسناد زمینهای منطقه را از پیش از انقلاب و اولین نقشه های هوایی پیگیری کند تا بخاطر رضایت اهالی یک روستا و چند زمینخوار مخفی شده در پشت انها منافع ملی بخطر نیوفتد در فیلم هم مشاهده بفرمایید افرادی که سنگ پرت میکنند لباسهای فرم یکرنگی دارند
تابناک عزیز لطفا نظرم رو نمایش دهید
این افرادی که صدمه دیده اند مالکان این زمین.هستند یا از شهر مجاور به آنجا آورده شده اند؟!
مالک ادعای این زمین صاحب شهرک قصر دریاست که با نفوذ زیاد که در دستگاههای دولتی وجود دارد در چند ده متری باند فرودگاه جواز ساختمان 20 طبقه گرفته و درحال ساخت آن است !!!
من نمیدانم قضیه این درگیری چیست و حق با کیست . اما یک چیز را میدانم . و آن توجش مردم مازندران بخصوص نیمه شرقی آن است !!!
هر بار مسابقه فوتبال در آن منطقه برگزار میشود بلافاصله با سنگ طرف مقابلشان را میزنند توله خرس می بینند دسته جمعی با سنگ میزنند . با مسافران شمال درگیر میشوند دسته جمعی با سنگ و چوب میزنند . خیلی خوب شد که یکبار ادب شدند .

!! چرا سنگ میندازی اونهم به سمت پادگان !! تیراندازی هوایی میکنند باز هم ادامه میدهید ؟؟؟
خیلی مسخره است که دو نفر نان آور خانواده کشته شوند آنگاه استانداری بخواهد جلسه بگیرد که چه شود؟ مدیریت پس از اتفاق پشیزی ارزش ندارد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
مدیریت پس از اتفاق برای پیشگیری از حوادث مشابه در آينده است. توقع نداری که با جلسه گذاشتن مرده زنده بشه
هههههههه
ما که چیزی نفهمیدیم! همه از هم میترسند یکی بگه کی بوده!
همه چیز گرون شده . جون انسان از گوسفند ارزونتر شده.
این درست نیست برای هر اتفاقی می گویند اراذل و اوباش بعد هم معلوم می شود مردم عادی بوده اند که حقشان ضایع شده
تو همه جای دنیا وظیفه نیروهای نظامی حراست از پادگان است وگر نه هر کسی به خودش اجازه تعرض و تصرف و دستیابی به امکانات واسلحه رو میدهد.و.........
نظر اهالی را میخواندیم بد نبود. بالاخره آنها هم یک سر ماجرا هستند. باز هم سانسور خبری. ناسلامتی دو تا آدم کشته شدن. نمیشه که یکسری اهالی بیخود و بی جهت اعتراض کنن بالاخره اونها هم باید حرف بزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اونجا اصلا اهالی بومی نداره یک عده اجیر شده هستند
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
کاملا حق دارید ،تیتر خبر و محتوا وعکس ها و
مصاحبه رو که زیر رو رو میکنیم هیچ چیزی
... دستگیرمخاطب نمیشه
گاز اشک آور و‌اسپری فلفل نداشتن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
پادگان نظامی هستش تفرجگاه که نیستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
دستور تیراندازی داشتن
ماها عادت کردیم هر اخباری رو راست و دروغ باور کنیم و سریع هم قضاوت کنیم . ولی پر واضحه وظیفه سرباز امنیت و نگهداریه فارغ ار هر اتفاقی ، سرباز باید وطیفه اشو درست انجام بده و این قانون تو تمام دنیا هست . اگر این اتفاق تو آمریکا بود به رگبار میبستن .
هرج و مرج در مملکت موج میزند، جواب پرتاب چند سنگ گلوله جنگی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اگر تیراندازی نکنن که هرج و مرج بیشتر میشه .وظیفه سرباز امنیته
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
پرتاب سنگ؟ شما حتی اگر به سربازی که مشغول نگهبانی از منطقه نظامی است از حدی نزدیکتر شوید و به دستور ایست او توجه نکنید‌ او وظیفه دارد به سمت شما شلیک کند چه برسد که سنگ هم پرتاب کنید. درضمن خوب است بدانید سربازان با گلوله جنگی از منطقه نظامی محافظت میکنند
فساد در استان مازندران زیاد شده ارا قضایی استان خک متاسفانه جانبدارانه است از رییس محترم قوه قضاییه خواهشمندیم بطور جدی به این منطقه ورود کند
پرندگان مهاجر بعد از طی مسیر از دو قاره ی آفریقا و اروپا به سلامت به تالاب های فریدونکنار میرسند غافل از هزاران تله و تور که در انتظارشونه ،،و به راحتی در بازار میفروشند وهیچ قانونی هم توان جلوگیری ازکار این افراد رو نداره،کلا بی قانونی در این منطقه زیاد شده
حیرت آور است! اون لباس مشکیه که تیر میخوره؛ از اول تا آخر مثل عروسک دست به پهلو واستاده تکون نمی خوره تا تیر سرنگونش می کنه!؟
آخه تیر اندازی مگه تماشا داره؟!‌اونم با این کیفیت؟
تو دنیا روزانه آدما به هر دلیلی بهرحال توسط پلیس کشته میشن . چرا تو ایران یه خبر انقدر پررنگ میشه ؟! چون باید خوراک رسانه ها بر ضد ایران تامین بشه . هم با تبلیغات پول جمع میکنی هم بمرور به هدف میرسی
بیا حالا دیگه سوژه شد برای من و تو و صدای آمریکا و بی بی سی . قشنگ چند روز سوژه دارن . الان کارشناسا و مجریا چه حالی میکنن (
الان تیتر میزنن تو دنیا گشودن آتش بروی مردم در ایران ((
آقا ما تا یادمون هست اجرای حکم توسط نیروی انتظامی بوده واجرای حکم توسط مردم مخصوص دوره حجر یا انتقام شخصی بوده است باید برای این مسئله یک کمیته برسی و حقیقت یاب تشکیل بشود من بابت مرگ وزخمی شدن مردم متاسفم ولی قانون بر همه کس ارجح است فقط متخلفین باید محاکمه ومجازات بشوند
ورود به منطقه نظامی ممنوعه اما مگر برای دور نمودن و متفرق کردن مردم راه دیگری بجز متوسل شدن به گلوله جنگی نبود نا سلامتی تیر مشقی و گلوله پلاستیگی و گاز اشک آور هم اختراع شده . خدا به خانواده های داغدار صبر بده .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
این وسایل در اختیار نیروی انتظامی و پلیس ضد شورش است نه ارتش. وظیفه پلیس بود که متفرق میکرد
حمله به محدوده نظامی حکم تیر داره فکر نکنید که اونجا خانه خاله است نزدیکش بشی باید بزنه و اگر نزنه و طوری بشه خودش میره دادگاه نظامی و ممکنه حتی حکم سنگیم بگیره
تمام پادگانها چه ارتش باشه یا سپاه منطقه نظامی هستند هجوم اراذل و اوباش سنگ اندازی و هر چیز دیگر در تمام دنیا جکم تیر دارد ، نمیشه که همه چی رو ندیده گرفت ، تو شمال تا حالا زمین خریدین تا بی قانونی رو ببینین ، هیچ قانونی در اونجا حاکم نییت و فقط قانون زور حاکمه.
به نظرم فردی که حکم به نفعش بوده مقصر اصلیه چرا که اینها رو تحریک کرده و خودش کنار وایستاده
اینگونه اجرای حکم ایراد دارد چون در اجرای احکام قضایی برای ادارات دولتی از طریق نامه نگاری برای مسعولین ان ادارات میبایست حکم اجرا شود و مسببین میبایست پاسخگو باشند .
ارتش مظلوم است و اگر ارتش نبود کشور هم نبود .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان