بازدید 4047

امضای توافق صلح آمریکا - طالبان پس از عید قربان

کد خبر: ۹۱۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 10 August 2019
عضو دفتر طالبان در قطر تاکید کرد، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا پس از عید قربان به دوحه باز می‌گردد و احتمالا توافق صلح پس از عید قربان امضا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از طلوع نیوز، ملا خیرالله خیرخواه، عضو ارشد طالبان گفت، آمریکا و مذاکره‌کنندگان طالبان احتمالا توافق صلحی که مدت‌هاست انتظار آن می‌رود، پس از عید قربان امضا خواهند کرد.

این عضو طالبان در پیامی ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد، گفت: مذاکرات میان آمریکا و این گروه شبه‌نظامی پس از عید که سه‌شنبه آتی به پایان می‌رسد، ادامه خواهد یافت. او گفت، توافق صلح میان آمریکا و طالبان در حضور نمایندگان سازمان ملل، سازمان کشور‌های اسلامی و منطقه‌ای پس از بازگشت زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا به دوحه پس از عید (۱۴ اوت) به امضا خواهد رسید.

او گفت: گفتگو‌ها روی مسائل دیگر از جمله مذاکرات بین افغان پس از امضای این توافق صلح انجام می‌شود.

خلیل‌زاد هفته گذشته پس از قطر عازم هند شد و به نروژ رفت و درباره صلح افغانستان با وزیر خارجه اسلو رایزنی کرد. نماینده آمریکا در پیامی توییتری نوشت، نروژ یک رهبر جهانی در تسهیل مذاکرات است و می‌تواند به افغانستان در دستیابی به صلح کمک کند.

به گفته خلیل‌زاد، این مذاکرات متوقف نشده است و در سطح تیم‌های دو طرف در دست بررسی است. وزارت خارجه آمریکا گفته است، خلیل‌زاد برای آوردن تمام طرفین به پای میز مذاکره تلاش می‌کند. مورگان اورتاگس، سخنگوی این وزارتخانه گفت:، اما همزمان، به همین دلیل است که خلیل‌زاد و برخی از بهترین افراد در تلاش برای آوردن تمام طرف‌ها به پای میز مذاکره هستند. زمان زیادی صرف تمرکز بر مذاکرات با طالبان کردیم، اما همچنین به صورت برابر و فوق‌العاده روی گفت‌وگوی بین افغان متمرکز بودیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان