بازدید 2007

معرفی گزینه‌ جدید انتصاب به عنوان سفیر کره‌جنوبی در آمریکا

رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند رئیس جمهور این کشور یک دیپلمات سابق کارکشته را به عنوان نامزد انتصاب به عنوان سفیر جدید کره جنوبی در آمریکا در نظر گرفته است.
کد خبر: ۹۱۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 09 August 2019

رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند رئیس جمهور این کشور یک دیپلمات سابق کارکشته را به عنوان نامزد انتصاب به عنوان سفیر جدید کره جنوبی در آمریکا در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری رویترز، این در حالی است که دولت کره جنوبی به دنبال تعمیق روابط با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با مسائلی مثل کره شمالی، هزینه‌های نظامی و تجارت بوده است.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، لی سو هیوک، یک دیپلمات کارکشته که به عنوان مذاکره کننده ارشد کره جنوبی در مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای کره از سال 2003 تا 2005 خدمت کرده را برای انتصاب به عنوان سفیر جدید کره جنوبی در آمریکا در نظر گرفته است.

لی سو هیوک که 70 سال سن دارد سابقا معاون وزیر خارجه و همینطور معاون اول مدیر سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی نیز بوده است.

روزنامه جونگ آنگ ایلبوی کره جنوبی و دیگر رسانه‌های این کشور گزارش کرده‌اند مون جائه این ابتدا این سمت را به مون چونگ این، مشاور ویژه امور خارجی و امنیت ملی رئیس جمهور کره جنوبی پیشنهاد داد اما گزینه جدید او متعارف‌تر است.

مون چونگ این، یک مفسر سیاسی بوده که اغلب مواضعی هم راستا با تفکرات دولت مون جائه این اتخاذ کرده و به گزارش رسانه‌های کره جنوبی، پیشنهاد انتصاب به عنوان سفیر کره جنوبی در آمریکا را رد کرد.

لی که در عین حال سابقاً سفیر کره جنوبی در آلمان در سال 2005 نیز بوده در سال 2016 و در آستانه آغاز کمپین مون جائه این برای انتخابات ریاست جمهوری جذب تیم وی شد و در حال حاضر به عنوان یک وکیل در حزب حاکم کره جنوبی مشغول به کار است.

این پست برای روابط آمریکا و کره جنوبی با توجه به چالش‌های این دو کشور همپیمان در ارتباط با پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی و مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای این کشور و مانورهای نظامی دو طرف اهمیت زیادی دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر