بازدید 4299

یک مقام اطلاعاتی دیگر از دولت ترامپ می‌رود

کد خبر: ۹۱۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 09 August 2019

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) از استعفای یک مقام اطلاعاتی دیگر این کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد «سو گوردون»، معاون مدیر اطلاعات ملی آمریکا از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

ترامپ بامداد جمعه در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت گوردون، همزمان با بازنشستگی «دنی کوتس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرده قصد دارد از روز ۱۵ آگوست از سمتش کناره‌گیری کند.

پیش از این رسانه‌های گزارش داده بودند گوردون ممکن است بعد از کناره‌گیری دن کوتس به عنوان جانشین او منصوب شود؛ اما پایگاه هیل بامداد جمعه نوشته کاخ سفید از مدت‌ها پیش به دنبال عزل او و منصوب کردن یکی از افراد وفادار به ترامپ به جای او بود.

استعفای گوردون، سازمان اطلاعات ملی آمریکا را که وظیفه نظارت بر سازمان‌های اطلاعاتی مختلف آمریکا را به عهده دارد با مشکلات دوچندانی روبرو خواهد کرد.

ترامپ در یک توئیت دیگر بامدا جمعه گفت که «جوزف مک‌گوایر»، مدیر فعلی بخش ضدتروریسم را به عنوان مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا معرفی می‌شود و کارش را از ۱۵ آگوست آغاز خواهد کرد.

ترامپ ماه گذشته اعلام کرد دنی کوتس قرار است اواسط ماه اوت از سمتش کناره‌گیری کند. او گفت قصد دارد «جان راتکلیف»، از اعضای کنگره آمریکا را به جان کوتس منصوب کند. راتکلیف هفته گذشته از پذیرش این سمت انصراف داد.

منتقدان، تغییرات در این نهاد را یکی از گام‌های ترامپ برای سرکوب مخالفان خود در داخل دولت توصیف می‌کنند. دنی کوتس در ارزیابی‌های اطلاعاتی خود، گزارش‌هایی مغایر با نظرات ترامپ منتشر می‌کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر