بازدید 4535

واردات ۹ میلیون تن کالای اساسی به کشور

کد خبر: ۹۱۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 08 August 2019
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: تا یازدهم مردادماه امسال بیش از ۹ میلیون تن شامل ۲۱ قلم کالای اساسی وارد کشور شده است که برای تامین این کالا‌ها ۴ میلیارد دلار ارز تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بابک دین‌پرست ظهر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، گفت: امسال وزارت کشور تکالیف مشخصی برای فرمانداران ابلاغ کرده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه هر فرماندار باید بداند چند واحد تولیدی فعال با چند پرسنل در حوزه جغرافیایی خود دارد، افزود: همچنین احیا واحد‌های تولیدی از دیگر وظایف فرمانداران است.

وی با بیان اینکه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری بر تکمیل و واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام این موضوع مدنظر ریاست جمهور هم هست، ادامه داد: طبق آمار سازمان برنامه و بودجه کشور از گزارش عملکرد ۲۵ استان مشخص شد ۹۰۲ پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان با قرارداد مشارکتی واگذار شده است.

دین‌پرست با تاکید بر اینکه از این تعداد پروژه واگذار شده ۴۲۴ طرح جدید، ۲۵۹ طرح نیمه‌تمام و ۲۱۹ طرح تکمیل شده و آماده بهره‌برداری هستند، عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری ۳۱ پروژه را به خود اختصاص داده که یک مورد نیمه‌تمام و ۳۰ پروژه دیگر تکمیل شده است، این استان در بین ۲۹ استان رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های شناسایی شده متعلق به وزارخانه‌ها ۲ هزار و ۱۴۰ مورد است که ۱۴۰ مورد آن جدید و ۲ هزار و ۲۰۰ مورد آن نیمه‌تمام است.

وی اضافه کرد: تعداد پروژه‌های مشارکتی بخش خصوصی ۲ هزار و ۲۹۱ پروژه است که ۶۹ مورد آن طرح‌های احصا شده در چهارمحال و بختیاری هستند و جز مأموریت‌های این استان در سال ۹۸ به‌شمار می‌روند.

دین‌پرست تصریح کرد: طبق آخرین آماری که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد ۷۸ هزار و ۴۰۲ پروژه نیمه‌تمام در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها نیازمند ۴۸۵ هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۸۹۲ پروژه نیمه‌تمام ملی است که ۲ هزار طرح قابلیت واگذاری یا مشارکت دارد و ۷۲ هزار و ۵۱۰ پروژه استانی است.

وی اشاره کرد: علت عدم توفیق دستگاه‌ها در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در سه موضوع خلاصه می‌شود که شامل نداشتن انگیزه از سوی بخش خصوصی جهت مشارکت، مقاومت دستگاه‌ها برای واگذاری طرح‌ها و بهانه‌هایی که مطرح می‌شود است.

دین‌پرست با اشاره به اینکه دولت تلاش می‌کند تا امکان دسترسی به کالا‌های اساسی وجود داشته باشد، افزود: تا یازدهم مردادماه امسال بیش از ۹ میلیون تن شامل ۲۱ قلم کالای اساسی وارد کشور شده است که برای تامین این کالا‌ها ۴ میلیارد دلار ارز تامین شده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه در ۱۲ قلم کالای اساسی ۲۶ درصد افزایش رشد واردات داشتیم، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور ذخیره‌سازی شده که هیچ مشکلی برای تامین آن وجود ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر