بازدید 13066

توقف شماره‌گذاری پراید از سال آینده

کد خبر: ۹۱۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 08 August 2019

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که از سال ۹۹ شماره گذاری خودرو سواری پراید متوقف می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در این باره گفت: در تحلیل تصادفات کشور طی ۱۱ سال گذشته متوجه شدیم که ۳۴ درصد از جان باختگان و مجروحان حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده‌اند.

هادیانفر با بیان اینکه متاسفانه پراید ایمنی کافی را ندارد، اظهار کرد: ما گزارشاتی را به شکل مکتوب و همراه با مستندات به وزیر صنعت معدن و تجارت ارسال کردیم و به حضوری هم جلسه‌ای داشتیم. با مدیرعامل شرکت سایپا هم جلسه داشتیم و این موارد را منتقل کرده‌ایم و قرار شد با توجه به تعهدی که این شرکت‌ در سال ۹۸ برای فروش داشته‌ از سال ۹۹ اراده بر این شود تا تولید پراید متوقف شود و ما این خودرو را شماره گذاری نمی‌کنیم تا خودرویی ایمن‌تر جایگزین شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم که ایمنی خودروهای ما افزایش پیدا کرده و خودروهای ایمن‌تر جایگزین چرخه تولید شود گفت: به کسانی هم از سواری پراید استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم که بیشتر موارد و نکات ایمنی را به خصوص هنگام رانندگی در جاده‌ها رعایت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۰
قبلا هم همین رو میگفتند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
جالبه بعد از این همه کشته شدن حدود11 سال تازه بیه این نتیجه رسید باید متوقف گردد حالا کو تا سال بعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
در تاریخ ایران تعداد کشته شدگان با پراید از تعداد کشته
شده گان وبا بالاتر است
در تاریخ ایران چگونه این سوال را پاسخ می دهید؟
این خبر رو تقریبا هر سال میدن و شما هم کار می کنید ولی آخرش اجرا نمیشه ، الا اینکه یه ماشین داغون دیگه با همین امکانات به جای پراید بدن بیرون که تازه گرونتر هم بفروشنش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
خبرروهرسال می دن تاهرسال رانتشوبگیرن واجراش نکنن...اگه خبرونگن که رانت گیرشون نمیادعزیزدل برادر
جناب سرهنگ پراید هیچ مشکلی ندارد. این مردم بیچاره عمرشان به دنیا نیست. مطمئن باشید شماره گذاری هم انجام خواهد شد تا آخر هم ادامه دارد!!!!!!!!!!!
مشروحه اخبار:
در راستای توقف تولید پراید در سال99 همچنین مسولان دلسوز اعلام فرمودند:
لامبورگینی،پورشه،مازاراتی و.... جایگزین خودروی قبلی خواهد شد
چرا که مردم ایران شایسته بهترین ها هستند خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
نچایی با مزه
اصل ماجرا چیز دیگی است
از سال بعد سایپا اعلام میکنه فلان مدل پراید ایمنی پاییی داشته و ما به دلیل فشار پلیس یک مدل ایمنتر (مثلا پراید 672)تولید کردیم. ولی قیمتش سی درصد گرونتره (البته جدیدا یاد گرفتن یکم شکل و شمایلش رو عوض میکنن، اسمش رو کلا عوض میکنن مثل کوییک، تیبا و ... ، پنجاه درصد گرونتر میفروشن)
آقای مسئول در راهنمایی و رانندگی. اگه به فکر مردمی، نامه به وزیر بزن بگو عوارض ورود خودرو رو بردارید بزارید ملت ماشین های ایمن خارجی سوار شن.
در انگلیس محاسبه شده که وقتی یک فرد در حادثه رانندگی فوت یا مجروح میشه طبعات این حادثه معادل یک میلیون پوند ضرر به کشورشونه (نزدیک 20 میلیارد تومان قدیم!)
حالا فرض کنید ارزش انسانها تو کشور ما 10 درصد کشورهای مترقی باشه باز هم تو هر حادثه 2 میلیارد به کشور لطمه میخوره (هزینه های تحصیلات رایگان اون فرد و هزینه های درمانی، هزینه های تامین اجتماعی برای حمایت از بازماندگان فرد، هزینه های درمانی برای مجروهان حادثه رانندگی، هزینه مراقبت از مصدومان قطع نجاع یا عضو و....)
دوست عزیز نخبه که آمار دادید، باید نسبت گشته شده به تصادف هر ماشین گفته بشه نه اینکه ۳۴ درصد پراید بوده. خب معلومه چون ۵۰ درصد ماشین‌های کل کشور پراید هست پس تعداد کشته‌ها هم بیشترین میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دانشمند فعلا مهم اینه که تو این تعداد فوتی، 34
درصدش مربوط به پراید بوده حالا شما فرض کن 100000000000 پراید
یکی نیست بگه سردار 11 سال به نظرتون زمان کمی نبود!!! بهتر نیست بیشتر تحقیق کنید؟!
و اینکه شما اجازه میدید تا پایان سال 98 تعهد مرگ ادامه پیدا کنه؟؟ جالبه ! کجای دنیا اینطور تعهدی رو بدون قول در اصلاح اجرا میکنند
هر سال همینو میگید
دارید جوک تعریف میکنید؟ حساب شما با ملت دیگه شده جریان چوپان دروغگو و مردم دهکده .حالا اینقدر به دروغ "گرگ،گرگ" بگویید تا وقتی مردم دیگه باور نکنند حرف راستتان را.
چندین ساله که از وزیر و وکیل و سرتیپ و تیمسار و ... می گن که امسال اخرین ساله !!
شما و تمام نیروهایتان اگر تونستین بفهمین که این سایپا و ایران خودرو متعلق به کدام ارگان و ... می باشد اون موقع اظهار نظر بکنین !
خیلی خندیدم به خدا
این دو خودرو ساز مشخص نیست زیر نظر کجا هستند .
سلام به جای حذف پراید ایمنی ماشین را افزایش بدن در ضمن باید نسبت بگیرند چون وقتی تعداد ماشینی زیاد باشه حوادثش هم افزایش پیدا می کنه.
مگر کسی هم هست گاو شیرده خودشو ذبح کنه فعلا پراید مثل گاو شیرده برای سایپا است پس بالاخره یه راهی برا تولیدش پیدا مکنه .
هرسال این خبر منشر میشوداخرش خوردرو سازان برنده می شوند
راهنمایی و رانندگی بهنر است سرعت مجاز پراید را مثلا حداکثر 80یا 90 اعلام کند بلکه عاملی شود برای عدم خریدش توسط مردم بعدش اگر تولید هم متوقف شد قبها
مثل اینکه میخان دوباره این آهن پاره رو گرون کنن
خیانتی بزرگ در حق مردم که 11 سال چشم پوشی کردید.خون تمام کسانی تو این 11 سال به خاطر امنیت و کیفیت پایین پراید کشته شدن رو چه کسی خواهد داد.میگید جمعیت باید افزایش پیدا کنه یکی از راهای جلوگیری از کاهش جمعیت کاهش تلفات تصادفات است
در کشورهای اروپایی واسه کاهش مرگ میر حتی یک نفر برنامه دارند.
خودرو سازهای دنیا در فکر ارتقاء کیفیت و امنیت خودرو هستن سایپا و ایران خودرو در فکر پدرسوخته بازی برای افزایش قیمت و خالی کردن جیب مردم
پراید را شماره گذاری نکنند چه ماشینی را میخواهند شماره گذاری کنند؟؟ نحریم هستیم و ماشینی تولید نمیشود.
بجز پراید الان چی تولید میشه؟!
شما الان متوجه شدین؟بعد چهل سال؟؟؟؟؟؟
خیلی باهوشین...
اونوقت من کارگر باید چی سوار بشم؟ماشین شما رو؟؟؟؟حقوق یک سال من که حقوق یک ماه شما هم نمیشه......
اگه میذاشتن به جای این ماشینها که حتی مالکیت بخش اعظم از ایران خودرو و سایپا در دست ایرانی نیست ماشین دست دوم خارجی وارد بشه این مشکلات حل میشد....
شعار شعار شعار
با شماره موقت میاد بیرون و در نهایت شماره اعزام به تعمیرگاه، و در آخر هم در راستای درخواست ملت و حمایت از همه تولید ادامه پیدا میکند
من پرايد ندارم ولي بخدا ماشين خوبيه بشرطي كه توقع ميني بوس تو ظرفيت و توقع ماكسيما تو سرعت ازش نداشته باشيم
هرسال همين حرف رو ميزنيد و الان ١٠ ساله قراره پرايد رو پلاك نكنيد
سال 1499
ده ساله این وعده داده شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر