بازدید 5040

هشدار ژاپن و عفو بین‌الملل درباره سفر به آمریکا

کد خبر: ۹۱۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 08 August 2019

ادامه تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا موجب شده تا کشورها و سازمان‌های مختلف درباره خطرات سفر به این کشور هشدار دهند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه با اشاره به تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا، هشدار داده است که سفر به این کشور می‌تواند با خطراتی همراه باشد.

به نوشته روزنامه «یو اس ای تودی»، در این توصیه‌نامه مسافرتی، به اتباع تمام کشورهای جهان توصیه شده است که در صورت سفر به آمریکا «احتیاط به خرج داده و هنگام سفر به هر نقطه‌ای از آمریکا پیش‌بینی‌های لازم» را انجام دهند.

این توصیه‌نامه همچنین به افراد هشدار داده است که بهتر از محل‌های تجمع خودداری کنند، چراکه ممکن است این اماکن هدف تیراندازی قرار گیرند. عفو بین‌الملل اشاره کرده است که نوع نژاد، مذهب یا دیگر ویژگی‌های فردی، می‌تواند خطر هدف قرار گرفتن در تیراندازی‌های آمریکا را افزایش دهد.

این سازمان در توجیه صدور این هشدار، به «آمار بالای خشونت‌ های مسلحانه» اشاره کرده و آن را یک «بحران حقوق بشری» خوانده است.

این هفته، دولت ژاپن هم به اتباع خود که قصد سفر به آمریکا را دارند، آمار بالای تیراندازی در ایالات متحده را یادآوری کرده است.

بر اساس این گزارش، کنسولگری ژاپن در دیترویت روز یکشنبه با انتشار هشداری، آمریکا را یک «جامعه تسلیحاتی» توصیف کرده است. توکیو به اتباع ژاپن تأکید کرده است که «باید از احتمال تیراندازی مطلع» باشند.

پیش از این اروگوئه و ونزوئلا هم به اتباع خود درباره خطرات سفر به آمریکا هشدار داده‌اند.

این هفته در دو تیراندازی مجزا در دو شهر «اِل پاسو» تگزاس و «دیتون» اوهایو، مجموعا ۳۲ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. دستکم در یکی از این تیراندازی‌ها، انگیزه نژادی مهاجم اثبات شده است. بر اساس اعلام پلیس، عامل تیراندازی ال پاسو، یک سفیدبرتر پندار است که برای تهاجم عمدا شهری را انتخاب کرده که مهاجرین لاتین‌تبار زیادی را میزبانی می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با شعارهای ضدمهاجرتی روی کار آمد و در طول دو سال حضورش در کاخ سفید هم مواضع بسیار تندی علیه مهاجرین گرفته است. او حتی چندی پیش تلویحا از اینکه مهاجرین غیرقانونی در مرز هدف گلوله قرار گیرند، حمایت کرد. شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داده است که برخی از مصدومین حادثه ال پاسو، از بیم آنکه توسط گارد مرزی بازداشت شده و به کمپ‌های مهاجرین فرستاده شوند، از مراجعه به بیمارستان خودداری کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل