بازدید 16173
پیمانه اقتصادی؛

ثروتمندترین فرد جهان به سهام خود چوب حراج زد/ ممنوعیت واردات ۱۶۵۰ قلم کالا/ عبور اونس طلا از مرز ۱۵۰۰ دلار/ دلار ۵۰ تومان پایین آمد/ با ۶۰۰ میلیون تومان کجا خانه بخریم؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع روند کاهشی شاخص کل بورس پس از پانزده دقیقه، افت سهام آسیایی با تداوم وحشت از جنگ تجاری، اصلاح دسته‌جمعی «تسه» ها، اونس جهانی قیمت سکه را بالا برد، مردم منتظر ریزش قیمت مسکن به دنبال کاهش نرخ ارز هستند، همتی: بازار متشکل ارزی فعلا راه اندازی نمی‌شود و سقوط تولید نفت اوپک به پایین‌ترین میزان پنج سال اخیر را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 08 August 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع روند کاهشی شاخص کل بورس پس از پانزده دقیقه، افت سهام آسیایی با تداوم وحشت از جنگ تجاری، اصلاح دسته‌جمعی «تسه» ها، اونس جهانی قیمت سکه را بالا برد، مردم منتظر ریزش قیمت مسکن به دنبال کاهش نرخ ارز هستند، همتی: بازار متشکل ارزی فعلا راه اندازی نمی‌شود و سقوط تولید نفت اوپک به پایین‌ترین میزان پنج سال اخیر را در بر دارد.

ثروتمندترین فرد جهان به سهام خود چوب حراج زد

بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد از هفته گذشته تاکنون جف بزوس، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت آمازون حدود ۲.۸ میلیارد دلار از سهام خود در این شرکت را فروخته است. تنها در سه روز اخیر ۱.۸ میلیارد دلار از سهام بزرگ‌ترین شرکت خرده فروشی دنیا توسط بزوس واگذار شده است. هنوز شرکت آمازون حاضر به اظهار نظر در خصوص علت این تصمیم بزوس نشده است اما وی پیشتر گفته بود در نظر دارد هر سال یک میلیارد دلار از سهام خود در شرکت آمازون را واگذار کند تا آن را صرف تأمین مالی شرکت جدید خود یعنی "بلو اورجین" که در زمینه فضایی فعالیت دارد کند.

شروع روند کاهشی شاخص کل بورس پس از ۱۵ دقیقه

روز چهارشنبه، پس از باز شدن معاملات بورس تهران شاخص کل مقداری رشد کرد؛ اما تنها پس از ۱۵ دقیقه با روندی کاهشی روبه رو شد و بدین ترتیب نسبت به روز قبل ۳۴۸ واحد کاهش را تجربه کرد و در تراز ۲۵۵ هزار و ۱۶۳ واحدی نشست. شاخص کل هم‌وزن نیز پس از ۵۱۴ واحد افزایش تا رقم ۶۵ هزار و ۳۳۱ واحدی بالا رفت. شاخص آزاد شناور با ۱۶۹ واحد کاهش در تراز ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ واحدی نشست و شاخص بازار اول با کاهش ۵۱۶ واحدی رقم ۱۸۵ هزار و ۹۱۱ واحدی را تجربه کرد. در عین حال شاخص بازار ددوم با ۴۵۸ واحد افزایش تا رقم ۵۱۶ هزار و ۸۳۵ افزایش یافت. پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت تبریز هر کدام به ترتیب ۱۵۸، ۱۳۹، ۱۳۲ و ۱۰۲ واحد به کاهش شاخص بازارهای سرمایه دامن زد. در طرف مقابل گروه مپنا، مخابرات ایران، بانک پارسیان و گروه پتروشیمی سرمایه‌ گذاری ایرانیان هر کدام به ترتیب ۱۴۶، ۶۵، ۵۷ و ۵۳ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کرد.

ثروتمندترین فرد جهان به سهام خود چوب حراج زد/ ممنوعیت واردات ۱۶۵۰ قلم کالا/ عبور اونس طلا از مرز ۱۵۰۰ دلار/ دلار ۵۰ تومان پایین آمد/ با ۶۰۰ میلیون تومان کجا خانه بخریم؟

افت سهام آسیایی با تداوم وحشت از جنگ تجاری

روز چهارشنبه، با تداوم نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، سهام آسیایی برای هشتمین روز متوالی افت کردند، اما افت سهام با ادعای کاخ سفید برای تمایل واشنگتن به ادامه مذاکرات، محدود شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی که در اوایل امروز بدون تغییر بود، در پایان با افت ۰.۲ درصدی بسته شد. نیکی ژاپن ۰.۳۳ درصد افت کرد. در بازارهای چین شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۳۲ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۱۱ درصد افت کرد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۱ درصد از ارزش خود را از دست داد، اما ای‌اس‌اکس استرالیا برخلاف بازارهای منطقه توانست ۰.۶۴ درصد رشد کند. شاخص‌های اروپایی هم در آغاز معاملات امروز خود توانستند افت‌های اولیه را جبران کنند و اندکی بالا بیایند. تا ساعت ۱۲:۲۳ به وقت تهران،  داکس آلمان ۰.۸۱ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۱۱ درصد و کاک فرانسه ۰.۴۹ درصد رشد کردند. نشانه‌هایی از مداخله چین برای جلوگیری از افت یوآن و تثبیت نرخ آن، وحشت از این که یک جنگ ارزی جهانی آغاز شود را کاهش داد. با این حال، امروز دوباره نرخ یوآن افت کرد و بازارها مضطرب شدند. لری کودلاو مشاور اقتصادی کاخ سفید، دیشب گفت که دولت ترامپ خواهان ادامه مذاکرات تجاری باچین است و همچنان در نظر دارد میزبان نمایندگان تجاری چین در ماه دسامبر برای بازگشت به مذاکرات باشد. در بازار ارز، نرخ یوآن در بازارهای خارج چین به ۷.۰۳۶۹ رسید، که از رکورد پایین تاریخی ۷.۱۳۸۲ که در روز سه‌شنبه ثبت شده بود، بهتر بود، اما همچنان نسبت به نرخ بسته شده دیروز ۰.۳۹ درصد افت داشت. دلار هم ۰.۳۳ درصد در برابر ین ژاپن افت کرد و به نرخ برابری ۱۰۶.۱۰ رسید، اما همچنان نسبت به رکورد پایین ۷ ماهه ۱۰۵.۵۲، که دیروز ثبت کرده بود، بالاتر ماند.

بازار اوراق مسکن؛ اصلاح دسته‌جمعی «تسه»ها

اوراق تسهیلات مسکن در معاملات دیروز با افت دسته‌جمعی قیمت مواجه شدند. به جز امتیاز وام مرداد 97، قیمت پایانی تمامی اوراق طی روز گذشته افت کرد. متوسط افت قیمت در این اوراق در معاملات دیروز رقمی معادل 7/ 1 درصد را نشان می‌دهد. اوراق وام مسکن تا ابتدای این هفته طی یک موج صعودی توانسته بودند رشدهای جالب توجه ۵ تا ۱۰ درصدی را ثبت کنند. با وجود این، در دو سه روز اخیر عمدتا در مسیر اصلاحی قرار گرفتند و روز گذشته در جریانی دسته‌جمعی تن به کاهش ارزش دادند. کف قیمت اوراق طی روز گذشته ۴۵ هزار و ۲۰۰ تومان و سقف قیمت این اوراق در فرابورس ایران ۴۷ هزار و ۱۳۰ تومان بود. فقدان انگیزه خرید به‌ دلیل تثبیت طولانی سقف خرید وام از محل اوراق مسکن مانع اصلی رشد پایدار در این بازار ارزیابی می‌شود.

اونس جهانی، قیمت سکه را بالا برد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران روز چهارشنبه تحت تأثیر رشد قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، حدود ۶۰ هزار تومان افزایش یافت و به قیمت چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۵:۳۰ به قیمت چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رسید. نیم سکه نیز دو میلیون و ۲۳۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد شد. همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۲۰ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۸۲۳ هزار تومان به فروش رسید.

عبور اونس طلا از مرز ۱۵۰۰ دلار

قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه در معاملات بازارهای جهانی تحت تأثیر تشدید تنش های تجاری و هجوم سرمایه‌گذاران به خرید طلا بعنوان یک دارایی امن و کم ریسک از مرز ۱۵۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد. افزایش قیمت طلا در حالی که تداوم افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین باعث تقویت تقاضا برای سرمایه‌های امن شد، در معاملات دیروز هم ادامه یافت. به نقل از مهر؛ تا ساعت ۱۲:۱۰ دیروز به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، ۱.۱۳ درصد جهش کرد و به ۱۵۰۱.۰۰ دلار رسید. طبق شاخص کومکس، در معاملات دیروز قیمت نقدی خرید هر اونس طلا به رکورد ۱۵۰۳.۳۰ دلار هم دست یافت. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا ساعت ۱۱:۵۰ به وقت تهران با ۱.۰۸ درصد جهش به ۱۵۰۰.۲۵ دلار رسید.

دلار ۵۰ تومان پایین آمد

صرافی‌های بانکی دیروز هر دلار را ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری کردند و به نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رساندند که حدود ۵۰ تومانی نسبت به روز قبل افت داشته است. بهای خرید هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی امروز ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان و فروش آن ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان شد. میانگین بهای هر یورو در آخرین روز کاری گذشته در سامانه سنا ۱۳ هزار و ۳۸۵ تومان و هر دلار ۱۱هزار و ۸۴۹ تومان بود. همچنین نرخ فروش هر حواله یورو در سامانه نیما به ۱۲ هزار و ۷۸۶ تومان رسید، حواله هر دلار نیز ۱۱ هزار و ۴۴۷ تومان فروخته شد.

سقوط تولید نفت اوپک به پایین‌ترین میزان پنج سال اخیر

نظرسنجی پلاتس نشان داد، اوپک در ژوییه با کاهش تولید بزرگترین اعضایش شامل عربستان سعودی، ایران، نیجریه، لیبی و ونزوئلا، کمترین میزان تولید نفت را در پنج سال گذشته داشته است. به گزارش ایسنا، نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس" از مقامات صنعتی، تحلیلگران و بررسی آمار کشتیرانی نشان داد، تولید اوپک در ژوییه با وجود رشد تولید شش عضو این گروه، به ۲۹.۸۸ میلیون بشکه در روز سقوط کرده که ۲۱۰ هزار بشکه در روز کمتر از ژوئن بوده است. پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید در ژوییه افزایش یافت زیرا عربستان سعودی بسیار پایین‌تر از سقف تولیدش، نفت تولید کرد و پایبندی کمتری عراق و نیجریه به پیمان محدودیت عرضه را جبران کرد. نرخ پایبندی یازده عضو مشارکت کننده در پیمان کاهش تولید در ژوییه به ۱۱۷ درصد رسید که بالاتر از ۱۰۵ درصد در ژوئن بود. با این حال، تلاش‌های اوپک برای متعادل کردن بازار به دلیل کندی رشد تقاضا در بحبوحه ضعف اقتصاد جهانی، به کندی پیش می‌رود. قیمت نفت خام از اوایل ژوییه که اوپک و ده تولیدکننده غیراوپک با تمدید ۹ ماهه کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز تا مارس سال ۲۰۲۰ موافقت کردند، بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرده است. این کاهش قیمت در حالی روی داده که تولید نفت اوپک از دسامبر که اعضای این گروه با اجرای دور دوم توافق کاهش تولید موافقت کردند، ۲.۵۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

ممنوعیت واردات ۱۶۵۰ قلم کالا

حسین مدرس خیابانی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی که با حضور رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و برخی از معاونان و مدیران وزارت صمت در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امروز بهترین فرصت است که براساس سیاست ارزی و تجاری کشور، بخش تولید با بیشترین جهش ممکن مواجه شود. مدرس خیابانی تصریح کرد: در شرایط فعلی واردات به سبب قیمت ارز توجیه پذیری کمتری داشته و با کاهش قابل توجهی مواجه شده است. قائم مقام امور بازرگانی وزارت صمت اضافه کرد: یکی از دغدغه های همیشگی تولید کنندگان واردات کالا های مشابه ساخت داخل بود که در شرایط کنونی و با کاهش واردات این تهدید به فرصت صادرات تبدیل شده است. وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز عزم جدی در افزایش صادرات و البته کنترل و مدیریت واردات دارد و در حال حاضر حدود ۱۶۵۰ قلم کالا با ممنوعیت واردات مواجه شده است.

مدرس خیابانی اعلام کرد: با اعمال همین محدودیت ها و ممنوعیت ها در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، واردات ۲۲ درصد کاهش یافته است. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سیر نزولی واردات در سه ماهه نخست امسال هم تداوم داشته و در مقایسه با سال گذشته بیش از ۹ درصد کاهش داشتیم. وی افزود: در بخش صادرات در سه ماهه اول سال ۹۸ بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار با حجم ۴۰ میلیون تن بوده که در مقایسه با سال ۹۷ که ارزش صادرات بالغ ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به میزان ۲۷ میلیون تن وزن بوده، از لحاظ ارزشی حدود یک درصد با کاهش مواجه بودیم ولی در میزان وزنی به بیش از ۴۰ درصد افزایش دست یافتیم.

مردم منتظر ریزش قیمت مسکن به دنبال کاهش نرخ ارز هستند

شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، درباره وضعیت کنونی و آینده بازار مسکن، گفت: بر اساس آمارها ارائه شده اتحادیه مشاوران املاک کشور، خرید و فروش ملک در تهران در یک ماه اخیر حدود 78 درصد کاهش یافته که این مسئله نشان دهنده این است که رکود تورمی در بازار مسکن به تدریج در حال افزایش است. آمارها در اویل سال جاری نشان می داد که معاملات مسکن حدود 60 درصد کاهش یافته، حال آمار افت 78 درصدی افزایش تدریجی رکود را تأیید می کند. وی گفت: علت اصلی کاهش معاملات مسکن، نوع نگاه مردم به تأثیرگذاری ارز بر بازارهای اقتصادی از جمله مسکن است، زیرا زمانی که نرخ ارز بالا رفت، همزمان قیمت مسکن نیز افزایش یافت، حال امروز که شاهد کاهش نرخ دلار و ارز هستیم، مردم انتظار دارند که قیمت مسکن پایین بیاید. عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: جامعه امروز معتقد است که با کاهش نرخ ارز و کاهش قیمت تمام شده مسکن، باید قیمت ملک نیز سیر نزولی داشته باشد، از این روی، این مسأله تأثیر چشمگیری در میزان معاملات مسکن داشته است. /خانه ملت

با ۶۰۰ میلیون تومان کجا خانه بخریم؟

با سرمایه ۶۰۰ میلیون تومان طبق جدول زیر می‌توان برای خرید آپارتمان در نقاط مختلف تهران اقدام کرد که در جدول زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

ثروتمندترین فرد جهان به سهام خود چوب حراج زد/ ممنوعیت واردات ۱۶۵۰ قلم کالا/ عبور اونس طلا از مرز ۱۵۰۰ دلار/ دلار ۵۰ تومان پایین آمد/ با ۶۰۰ میلیون تومان کجا خانه بخریم؟

همتی: بازار متشکل ارزی فعلا راه اندازی نمی شود

رئیس کل بانک مرکزی پیرامون  بازار متشکل ارزی گفت:‌ مطابق گزارشی که دو روز پیش دریافت شد، آمادگی کامل برای راه اندازی این بازار وجود ندارد، زیرا هنوز برخی بانک ها نتوانسته اند نرم افزارهای ارتباطی شان را برقرار کنند، برخی صرافی ها نیز فرم ها را پر نکرده اند و آمادگی ندارند. وی تأکید کرد: تا زمانی که اطمینان حاصل نشود، این بازار راه اندازی نخواهد شد ‌و حداقل تا عید قربان راه اندازی نمی شود. 

عبدالناصر همتی ‌روز چهارشنبه  در جمع خبرنگاران پیرامون طرح حذف چهار صفر از پول ملی، افزود:‌ اکنون تولید هر قطعه سکه ۵۰۰ تومانی ۸۲۰ تومان هزینه دارد، در حالی که با اجرایی شدن این طرح همه سکه ها جمع آوری و ذوب شده و در جای دیگر استفاده خواهند شد. وی اظهار داشت: استهلاک اسکناس های تولیدی کشورمان نیز بالاست، به طوری که سالیانه ۷۰۰ میلیون برگ اسکناس امحا می شود، اما با اجرای این طرح به نصف خواهد رسید. همتی خاطرنشان کرد: اجرای این شیوه، مطابق آنچه امروز در جامعه رایج است عمل خواهد شد، به طوری که شاهدیم همه مردم به چک پول های بانک مرکزی «چک پول ۵۰ تومانی» اطلاق می کنند نه چک پول ۵۰۰ هزار ریالی؛ بانک مرکزی نیز به موضوع های رایج جامعه توجه دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
فکر نکنم وضع اقتصاد ایران اینقدرها خوب باشه یه نمودار صدور نفت ایران رو میدیدم مثل یه پلکان رو به پایین بود ماه گذشته روی پله ی آخر رسیدیم و احتمالا شهریور مثل اینه که به زمین میرسیم یعنی صادرات نفتی صفر البته ایران یه جورایی نفت صادر میکنه ولی فکر کنم چیزی دستش رو بگیره
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
درمورد. حذف چهار صفر از اسکناس آیا یک ده هزارم وجوهات ختلاس شده به بیت المال برخواهد گشت
خونه ارزون نمیشه هر شش ماه هم به قیمت خونه و ملک اضافه میشه دلار هم که یه خورده کاهش پیدا کرده برای اینکه واردات کم شده وارد کننده دلار نیاز نداره اما صادرات زیادتر شده که اینم نشون میده ملت قدرت خرید نداره یعنی آقای همتی دلش رو به یه آمار ظاهرا خوب اما واقعا بد خوش کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دقیقا . قیمت بتن آماده قبل از افزایش قیمت دلار ۷۰ هزار بود الان شده ۲۹۰ هزار . چطور میخواد بیاد پایین ؟تجربه نشون داده حتی تحریم ها هم لغو بشه چیزی پایین نمیاد و نرخ دلار دست دولته و دولتم دنبال بهانه ررای افزایش نزخ واسه نجات بانک ها و شرکت های بزرگ از ورشکستگیه
هر روز از پایین آمدن نرخ ارز می نویسید یکبار هم به بازار واقعی سر بزنید و بالا رفتن قیمت ها را با چشم خودتان ببینید و اخبارش رو منتشر کنید

این بازی با دلار را دولت برای حفظ آبروی خودش به راه انداخته

اجناس ارزان نشده اند !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دلار هر روز ارزان
اجناس مصرفی هر روز گران
فنر ارزی را دوباره مشابه اردیبهشت پارسال فشرده کرده اند در این دو ماه و خدا به خیر رها شدن ان برسد مجددا.
اردیبهشت پارسال اقای جهانگیری یک‌نرخ قیمتی را اعلام‌کردند و ۲ ماه همه چیز ارام و گل و بلبل منتهی بعد از ان افتضاح شد الان هم دقیقا در همان‌فضا به سر میبریم و تازه تحریم نفتی هم شدیم و فروش نفت یک پنجم پارسال شده .
طبق تحلیل تکنیکال، طلا در موج ۵ ایمپالس قرار گرفته و در آینده نزدیک تا انتهای موج ۴ ریزش خواهد کرد، یعنی حوالی قیمت ۱٣٨۰ تا ۱۴۰۰
... از 2010 که دور اول تحریم ها بود تا امروز اقتصاد ایران در حال کوچکتر شدنه فقط بعد از برجام یه مقدار نفت فروخته شده که همون رو هم گذاشتند به پای رشد اقتصادی امسال هم رشد منفی 6 درصد واقعا فاجعه است ده سال از دنیا عقب موندیم و احتمالا ایران هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد زندگی در شرایط تحریم ایران کوبا کره شمالی فقط سعی کن زنده بمونی نسل های سوخته
ممنوعیت واردات در ظاهر عملی در جهت توسعه تولید داخلی تلقی می شود ولی در اساس به مکانیزم رقابت در بازار آسیب جدی وارد نموده و حق انتخاب برای مصرف کننده را به شدت محدود می سازد.
بسیاری از کالاهایی که وارداتشان به کشور ممنوع گردیده در حال حاضر از راههای قاچاق وارد می شوند، در این شرایط هم مصرف کنندگان متضرر می شوند و هم دولت خود را از درآمدهای گمرکی محروم می نماید.
اگر ممنوعیت واردات کار درست و منطقی بود اکثر کشورها درهای خود را می بستند تا تولید داخلی را بهبود بخشند در حالیکه تولید داخل در رقابتی سالم با سایر کالاهای خارجی رشد خواهد کرد.
هیچ وقت سال 1397 را فراموش نمی کنم سالی که 18 میلیارد دلار 4500 تومانی را شاباش کردند ولی نتوانستم به اندازه کافی جمع کنم
600 میلیون پووووووووووول که نمیشه تازه دراوردش را تازه بدی بری جوادیه!! یا شهرک ولیعصر!!
یا خدااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
برای 50 متر
خیلی هم شیک و مجلسی انگار نه انگار که ارزش پول ملی هست یا نیست
شب بخوابیم صب بیدار بشیم قیمت ماشین و موتور و لوازم الکترونیکی و موبایل و... همه سه برابر بشه
بورس فقط بورس
هر روز افزایش
هر روز رکورد شکنیییییییییییی
هر روز بهتر از روز قبل!!!!!!!!!!!!!

بورس حباب وحشتناک گرفته با تبلیغات اشتباه سایتها
بورس اگر حبابش منفجر شود خواهید دید چگونه سرمایه ها نابود میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
سرمایه ها باید از بین برند بابورس ، دلار ویا حذف چهار صفر
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
با این بورس مصنوعی بخش بزرگ املاک در ایران ورشکسته و رکود اقتصادی عمیقی ایجاد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
برنامه دقیق و هدف داری برای هدایت سرمایه های سرگردان به بازار بورس وجود دارد، که هدف همان کاهش سرمایه در گردش هست.
مردم به بیکاری و گرانی و تورم هم توجه دارن جناب همتی, بانک مرکزی به این چیزها هم توجه داره؟!!!!!
تعجب دارد که چرا مردم با افزایش قیمت دلار قیمت ملک هم بالا میکشن ‌. قیمت ملک باید بر حسب توان خرید مردم باشد نه افزایش قیمت دلار. شما فرض کنید قیمت دلار بشود ۱۰۰ هزار تومن اصلا چه ربطی به ملک داخل کشور دارد. مگر چند درصد اجناس استفاده شده در ملک وارداتی هستن؟ واقعا مسخره بازی شده قیمت ها رو که آدم می بینه متری ۳۹ میلیون متری ۲۰ میلیون .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دقیقا اشتباهی است که یکسری از اقایون به اصلاح اقتصاد دان انجام میدهند و میفرمایند ملک در فلان نقطه تهران‌همیشه معادل ۱۲۰۰ دلار بوده در صورتی که ۱۲۰۰ دلار مربوط به اقتصاد باز واقعی است نه اقتصادی یارانه ای.
اهن الان و میلگرد مصرفی ساختمانها و هزینه های طراحی سازه و معماری و کارگر و مجری ساختمان مگر به دلاره که اقایون می ایند و میگویند فلان جا همیشه متری ۱۲۰۰ دلار بوده؟؟؟؟؟؟؟
تمام‌مصالح ساختمانی یارانه پنهان دارد و نیروی ساختمانی مگر دستمزدش دلاری است که اقایون می ایند قیمت اپارتمان را حسب دلاری حساب میفرمایند؟؟؟؟؟
کل ساختمان فرضا ۳۰ درصدش وابسته ارزی است فرضا لوازم بهداشتی خارجی یا کفسازی خادجی یا چوب بلوط که وابسته ارز است منتهی ۹۰ درصد متریال ساختمانها داخلی است منتهی اقایون‌دلاری حساب می کنند که ۱۰۰ در ۱۰۰ غلط.
غضنفر
| Italy |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
قیمت ملک بالا نرفته ارزش ریاله که نسبت به ارزهای دیگه پایین امده.دلار بود ۷ تومن.
از یک طرف واردات یک سری از کالاها ممنوع میشه از یه طرف دیگه ترخیص کارها تو گمرکات به واردکننده اگر یک کالا را وارد کند بهش میگن برو چند کالای دیگه واردکه آنرا با کارت بازرگانی متفرقه براش ترخیص کنند برای فرار از مالیات هر چه نگاه می کنیم اقتصاد ما شیر تو شیر شده
نرخ بورس و دلار هردو غیرواقعی وحاصل دستکاری هستند اولی روبه زوربالامیکشند دومی روبه زور پایین میارن
حدود ۱۶۵۰ قلم کالا با ممنوعیت واردات مواجه شده است.
ببخشید این کالاها را با توجه به تحریمها به می دهند و ما ممنوع کردیم یا نمی دهند و ما ممنوع کردیم؟
مسئله اینست بودن یا نبودن
درمورد حذف چهار صفر از اسکناس ها آیا یک ده هزارم وجوههات اختلاس شده به بیت المال بر خواهد گشت ?آپارتمان یک ملياردي صد هزار تومان خواهد شد? .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار