بازدید 12773

اعلام‌جنگ نیروهای‌اماراتی علیه دولت‌مستعفی یمن

کد خبر: ۹۱۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ 07 August 2019
معاون «شورای انتقالی جنوب یمن» (تحت حمایت امارات) ضمن اعلام جنگ علیه شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن، از نیروهای خود خواست تا به کاخ ریاست جمهوری «المعاشیق» (متعلق به دولت مستعفی یمن) در عدن حمله کنند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، اختلافات بین امارات و عربستان به عنوان دو عضو اصلی «ائتلاف عربی» علیه یمن، پس از درگیری گروه‎های نیابتی طرفین در عدن (مرکز جنوب یمن) به اوج خود رسیده است.

درگیری بین نیروهای تحت حمایت امارات و دولت مستعفی یمن که در عربستان مستقر است، روز چهارشنبه همزمان با برگزاری مراسم تشییع جنازه شبه‌نظامیانی که پنجشنبه گذشته در حملات پهپادی و موشکی یمن به پادگاه الجلاء در عدن کشته شده بودند، صورت گرفته است.

یگان‌های پهپادی و موشکی یمن روز پنجشنبه گذشته، مراسم رژه در پادگان الجلاء واقع در شهر عدن را هدف قرار داده بودند که در پی آن، بیش از 40 نفر از شبه‎نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی کشته شدند

«هانی بن بریک» معاون رئیس شورای تحت حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن»، روز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی حزب اخوانی «الاصلاح» (تحت حمایت عربستان و دولت مستعفی یمن) را مسئول تیراندازی و حمله به شرکت‎کنندگان مراسم تشییع دانست و دستور داد تا نیروهایش به کاخ المعاشیق حمله کنند تا طرفداران این حزب اخوانی را از عدن اخراج کنند.

دستور معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن برای حمله به کاخ المعاشیق و در نتیجه درگیری با نیروهای گارد ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن (به ریاست عبدربه منصور هادی)، همزمان با مراسم تشییع جنازه کشته‎های پادگان «الجلاء» در عدن صادر شده است.

شبکه الجزیره این دستور بن بریک را به معنای اعلام جنگ نیروهای تحت حمایت امارات علیه دولت مستعفی یمن دانست و گفت که نیروهای تحت امر امارات در حالی به کاخ المعاشیق حمله می‌کنند که ابوظبی مدعی خروج تدریجی نیروهایش از جنوب یمن است، اما این ادعا طرحی برای تسلط کامل امارات بر عدن است(جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر، منابع یمنی می‎گویند که نیروهای «کمربند امنیتی» تحت حمایت امارات روز چهارشنبه نیروهای گارد ریاست جمهوری وابسته به دولت مستعفی یمن را در نزدیکی ساختمان رادیو و تلویزیون در عدن تحت محاصره خود درآوردند.

مسئولان انصارالله می‌گویند که نیروهای «کمربند امنیتی» در راستای تصرف کامل بر عدن، شمالی‎های مقیم جنوب یمن را شناسایی و سپس آنها را مجبور به مهاجرت می‏‌کنند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل دیروز (سه‎شنبه) به موضوع «مهاجرت اجباری» شمالی‌های مقیم جنوب یمن واکنش نشان داد و گفت که «کمربند امنیتی» امارات در مساله «مهاجرت اجباری» در عدن دست دارد.

«راوینا شامداسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که اقدام نیروهای کمربند امنیتی در «مهاجرت اجباری» شمالی‎های مقیم جنوب یمن با انگیزه‎های «نژادپرستانه» و «مهاجرت» صدها یمنی صورت می‎گیرد.

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی یکشنبه گذشته خود سناریوی چنددستگی در عدن تحت عناوین قومی را محکوم کرد و گفت که «اشاعه ناامنی‌ها در جنوب یمن در راستای این سناریو صورت می‌گیرد، لذا منفعت یمنی‎ها در همکاری و صلح و امنیت است».

وی گفت که «برخی‎ از اشغالگری امارات در یمن و حضور اماراتی‌ها استقبال و در عین حال از مردم یمن اکراه دارند و از آنها دوری می‎کنند».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان