بازدید 6212

شما از کدام شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید؟

بر اساس نتایج نظرسنجی های چند وقت اخیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) جامعه نمونه آماری بیشتر عضو «واتس اپ» و «تلگرام» بودند و میزان اقبال به پیام رسان واتس آپ در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۱۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵ 07 August 2019
براساس نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روز‌های ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده: «شما در حال حاضر از کدام یک از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟»

این نتایج مشخص شد:

۴۲.۸ درصد واتس اپ، ۴۲.۴ درصد تلگرام، ۳۹.۵ درصد اینستاگرام، ۲.۸ درصد سروش، ۲.۳ درصد فیسبوک، ۱.۹ درصد توئیتر، ۱.۳ درصد ایتا، ۰.۸ درصد لاین، ۰.۷ درصد بله، ۰.۶ درصد آی گپ، ۰.۵درصد گپ، ۰.۲ درصد بیسفون، ۰.۱ درصد ساینا استفاده می‌کنند و ۳۰.۴ درصد از هیچکدام از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند. (البته پاسخگو می‌توانسته چند گزینه برای پاسخ انتخاب کند.)

گفتنی است درصد عضویت افراد در تلگرام و واتس اپ طبق نظرسنجی اسفند ماه ایسپا ۱۳۹۷، با جامعه آماری شهروندان کل کشور به ترتیب ۵۵.۹ و ۲۵.۱ درصد بوده است

در رابطه با همین موضوع، یکی دیگر از نظرسنجی‌های ایسپا که در اسفند ۹۷ انجام شد، نشان داد که ۷۱ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله از تلگرام و ۴۹ درصد این جوانان از اینستاگرام استفاده می‌کنند. یکی دیگر از نظرسنجی‌های ایسپا که در اسفند ۹۷ انجام شده بیانگر این است که در سال ۹۷، ۵۴ درصد مردان از تلگرام، ۲۸ درصد از اینستاگرام، ۲۴ درصد از واتس‌اپ و ۳ درصد نیز از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کردند. هم‌چنین، دیگر نظرسنجی ایسپا که در اسفند سال ۹۷ انجام شده بیانگر این است که ۵۸ درصد زنان از تلگرام، ۳۱ درصد آن‌ها از اینستاگرام، ۲۷ درصد از واتس‌اپ و هم‌چنین ۲ درصد از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کردند. علاوه بر آن، یکی از نظرسنجی‌های ایسپا که مهرماه ۹۷ انجام شده نشان می‌دهد که با وجود فیلترینگ، هم‌چنان بیش از ۴۷ درصد کاربران از تلگرام استفاده می‌کنند. همچنین نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد استفاده از واتس‌آپ بعد از فیلتر تلگرام افزایش یافته است.

روند استفاده مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی مجازی
 
  • نظرسنجی ۹۸؛ ۷۰% مردم حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی هستند.
  • تیر ماه ۹۸؛ ۴۲.۸ درصد مردم از واتس اپ، ۴۲.۴ درصد از تلگرام، ۳۹.۵ درصد از اینستاگرام و ۲.۸ درصد از سروش استفاده می‌کنند.
  • اقبال کم مردم نسبت به پیام رسان داخلی سروش
  • نظرسنجی ۹۸؛ افزایش محبوبیت واتس اپ و اینستاگرام
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر