بازدید 8603

راهور: حکم دیوان قابل تسرّی به عموم نیست

کد خبر: ۹۱۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 05 August 2019
پلیس راهور درباره حکم صادره یکی از شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام پلیس به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سایت پلیس راهور؛ به‌استناد تبصره ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای مردان برعهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

رأی بدوی شعبه ۳۱ دیوان عدالت اداری صرفاً برای شاکی محترم صادر شده و طبق ماده ۶۰ قانون دیوان عدالت اداری قابل تسرّی به عموم نیست و به‌عبارتی دیگر رأی صادره جنبه فردی دارد.

باتوجه به وجود رأی متناقض در این مورد از شعبه دیگر در دیوان عدالت اداری، نسبت به رأی صادره تجدیدنظرخواهی صورت گرفته تا مطابق با موازین و قوانین بررسی‌های لازم قانونی معمول شود.

بنابراین، پلیس راهور مجری قانون بوده و تصمیمات قطعی و نهایی‌شده قانونی را به‌مورد اجرا خواهد گذاشت.

گفتنی است روز گذشته تصویر حکم یکی از شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام نیروی انتظامی به تشکیل پرونده برای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت توسط بانوان، در فضای مجازی منتشر شد که محسن قائمی‌نسب مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در گفتگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، با تأیید حکم منتشرشده اظهار کرد: حکم صادره، رأی هیئت عمومی نیست بلکه رأی صادره توسط یکی از شعب با شکایت یکی از بانوان اصفهانی از نیروی انتظامی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۹
واقعا اینجاسال 2019یا ........
پس لطفاً جلوي خانم هايي كه پشت راننده موتورسيكلت می نشینند هم بگيريد . يك بام و دو هوا كه نميشه .
باز هم لج کنید. چند سال دیگر این امر عادی شده و فقط کلی با هم سر و کله زدیم. البته ببخشید
متاسفانه جای پلیس با مراکز دیگر جابجا شده است.
بجای اینکه پلیس برای موتور سواری و گرفتن گواهینامه برای خانم ها تسهیلات ایجاد کند حالا خودش مدعی شده که این اجازه نباید صادر می شد. از عجایب روزگار است. بعد ما بعضی از کشورهای اسلامی مانند اندو نزی را می بینیم که خانم ها ضمن حفظ حجاب و شئونات با موتور رانندگی می کنند. ولی در برخی کشورها تا چند سال پیش خانم ها حق رانندگی نداشتند. آقای پلیس کجای کار قرار داری ......
وقتی که رای قطعی شود دیگر برای همه است،یعنی چه حکم فردی است دنبال بهانه اند حالا یک قاضی شریفی پیدا شد که مصلحت اندیش نبود ،همه باید بروند دیوان شکایت کنند و این مراحل را طی کنند ...! وحدت رویه قضایی پس چیست. یک بام ودو هوا که نمی شود.
آقای یکی غضنفر را بگیره گل به خودمان نزنه .
یعنی اون خانم خونش از مابقی رنگین تره ؟؟
الان باید چکار کرد
تظاهرات کنیم ؟؟
همه شکایت کنیم یا چی ؟؟
پلیس بجای اینکه استقبال کنه مخالف شده عحیب نیست.
ممکن است اگر قبلا به خانم ها اجازه رانندگی نداده بودند الان پلیس مخالفت می کرد. از ما گفتن ....
چشممون روشن پیام این خبر این است که در قانون وحدت رویه نداریم و جامعه طبقاتی و شهروند درجه یک و دو که از تبعات چنین رفتار عجیبی است واقعیت دارد. خوهران گرامی لطفاً همگی با هم شکایت کنید تا نتیجه بگیرید!!!! چند میلیون پرونده قضایی دیگر تشکیل خواهد شد؟ جل الخالق
من فکر نمی کنم مفسر قانون پلیس باشه و اون چیزی که از قدیم می دانستیم اینه که قوانین قابل تسری هست . وگرنه هر خانم ایرانی باید جداگانه شکایت کند و رای شخصی بگیرد
این یعنی اینکه بانوان شروع کنند به مراجعه به شعبات دیوان برای شکایت های فردی .
درود به شرف این بانو،حق گرفتنی است.
خب شخصی بوده درست. یعنی اگر هر کس باید جداگانه بره شکایت بکنه و مجوز بگیره؟ در این صورت مشکلی نیست؟
رئيس محترم راهور حكم قضائي قابل اجراء است وپليس نيز بعنوان مجري فقط بايد به وظيفه اجرايي خود عمل نماييد . چرا همه دوست دارند در حوزه هايي وارد شوند كه بهشان هيچ مربوط نيست .
چقدر باید برای این قانون متاسف بود
یعنی چندین میلیون بانویی که بخوان برن گواهینامه موتور سیکلت بگیرند تکت تک باید برن دیوان های عدالت اداری استانها شکایت کن !!!!!!؟؟؟
حالا هر خانم که گواهینامه می خواد باید به دیوان عدالت شکایت کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بچه که بودیم توی مدرسه تعریف قانون این بود: فرمانی واضح، روشن و بدون تفسیر و قابل فهم برای همه حتی افراد کم سواد. ولی حالا فرامینی تحت عنوان قانون صادر میشه که هرکسی به هر نحوی که خواست اونو تفسیر و اگه تازه دلش خواست اجرا میکنه. و اینجوری میشه که کشور ... میشه
واقعا باید از راهور تعجب کرد یا نه .خدایا به داد مردم برس.
اصولا كاسه داغ تر از آش شدن نيروي انتظامي در تمام امور براي مردم قابل درك نيست!
حکم دیوان به عنوان وحدت رویه قابل تسری به کل جامعه است
مملکت گل و بلبل .
مثلا الان رانندگی زنان چه ضرری به راهور میزنه که باید خودش رو در مقامی ببینه که تجدید نظر خواهی بکنه؟ این همه زن تو دنیا و حتی کشور های مسلمون مثل مالزی سوار موتور میشن اتفاقی افتاده؟
حتما باید مردم برن شکایت کنن؟
همچين مي گه مجري قانون، كدوم قانون؟ قانوني كه از خودتون در آوردين؟؟؟
وحدت رویه میدونی جیه؟؟؟؟
من نمیدانم نیروی انتظامی کاسه داغ تر از آش شده ؟مامور فقط باید از قانون اطاعت کند و حق اظهار نظر ندارد واسلام.
اگر راست مي گويي و مجري هستي پس راي و قانون را اجرا کن.
تک تک زنان باید بصورت انفرادی اعاده حق کنند !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها