بازدید 6845
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

ایران از مذاکره فراری نیست

کد خبر: ۹۱۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 04 August 2019
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید می‌کند که مقایسه سفر پمپئو به تهران با سفر ظریف نیویورک قیاس مع الفارق است.

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا اظهار داشته تهران با پیشنهاد سفر او به ایران را نپذیرفته است و این سفر را با سفر ظریف به نیویورک مقایسه کرده است، گفت: در ابتدای بحث برجام، مقام معظم رهبری بحث مذاکره با آمریکا را تنها در ارتباط با موضوع هسته‌ای مجاز دانستند، به نظر بنده این مذاکرات سنگ محکی تلقی می‌شد که ببینیم در این قضیه می‌توان پیشرفت داشت و به آمریکایی‌ها اطمینان کرد، البته همان وقت رهبری اشاره کردند که مذاکره کنید، اما به این‌ها اعتمادی ندارد و دیدیم درست است.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از زمان اوباما به برجام پایبند نبودند، اظهار داشت: در زمان ریاست جمهوری اوباما هم به بهانه‌های مختلف تحریم علیه افراد، شرکت‌ها و سیستم‌های جمهوری اسلامی اعمال شد، با این حال به طور رسمی ترامپ ۱۵ ماه پیش از برجام خارج شده فشار‌هایی که آورده اند به اعتراف خودشان همه جانبه ترین، سنگین‌ترین و هوشمندانه‌ترین تحریم‌هایی بوده که علیه ملت و کشوری اعمال شده است.

آمریکا مذاکره را برای فشار به ایران دنبال می‌کند

این نماینده مجلس تاکید کرد: آن‌ها اعلام کرده اند که این تحریم‌ها و فشار‌ها برای تحمیل نظراتشان صورت می‌گیرد و اکنون هم آن‌ها شعار مذاکره می‌دهند، آن‌ها مذاکره را برای به سرانجام رساندن یک موضوع، تعامل و نتیجه برای مذاکره نمی‌خواهند، بلکه مذاکره را به عنوان یکی از ابزار فشار آمریکا به جمهوری اسلامی دنبال می‌کند.

جمالی نوبندگانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به استراتژی آمریکا اظهار داشت: با افزایش فشار و اعمال تحریم‌ها می‌خواهند جمهوری اسلامی از سر ضعف پای میز مذاکره برود چرا که در موضع ضعف هر درخواستی پذیرفته می‌شود.

ایران از مذاکره فراری نیست

وی تاکید کرد: بنابراین اینگونه نیست که ایران از مذاکره فراری باشد، بلکه مذاکره‌ای که هدف آن تعامل نباشد در واقع نشستن پای میز ذلت است. خوشبختانه همه جناح‌های سیاسی در کشور در این زمینه به نتیجه سیده اند.

این نماینده مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای انشقاق بین مردم، حاکمیت و گروه‌های سیاسی، بیان داشت: بیان مذاکره در کنار فشار تحریم برای این است که به مردم ایران نشان دهند آمریکا حاضر به مذاکره است تا انشقاقی بین مردم و حاکمیت ایجاد شود. شبیه این حرکت را در دوران جنگ تجربه کردیم زمانی که صدام مناطق ایران را بمباران و اشغال کرده بود و حرف از مذاکره می‌زد، اگر آن زمان مذاکره میکردیم مانند اسرائیل جولان، کرانه غربی رود اردن و خیلی از مناطق فلسطینی را پس نداده، صدام در خوزستان، ایلام و کرمانشاه حضور پیدا می‌کرد.

جمالی نوبندگانی با اشاره به پیشنهاد پمپئو برای سفر به تهران، گفت: مقایسه سفر ظریف به آمریکا با سفر وزیر خارجه آمریکا به تهران قیاس مع الفارق است، آمریکا از ظریف دعوت نکرده تا در واشنگتن حاضر شود که اکنون پمپئو خواهان حضور در تهران باشد، آمریکا میزبان سازمان ملل است و وظایفی دارد، اما دیدیم وزیر ایران در سفر به نیویوک محدود به چند ساختمان بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: به نظر بنده محدود کرده وزیر خارجه کشور به نفع جمهوری اسلامی تمام شد، اولا ظریف برای تفریح به آمریکا نرفته بود و از سوی دیگر اعمال محدودیت نشان دهند اثرگذاری صحبت ها، ملاقات و رفت و آمد ظریف است، بنابراین هر چه محدودیت اعمال شود تشنگی برای شنیدن نظرات بیشتر می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر