بازدید 3412

ارائه لایحه چابک‌سازی شهرداری تهران به شورای شهر

کد خبر: ۹۱۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 04 August 2019

شهردار تهران در مورد موضوعات مختلفی از جمله ورود شهرداری به مسکن استیجاری، سفر شش روزه یکی از مدیران شهرداری به سوییس توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز برای ارائه لایحه دو فوریتی انتشار اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی به شورای شهر آمدیم، گفت: در بودجه ۹۷ و ۹۸ تامین منابع از طریق اوراق مشارکت پیش بینی شده است که بر همین اساس برای تکمیل خطوط سه، چهار و شش و هفت همچنین اتوبوسرانی این لایحه دو فوریتی ارائه شده است که خوشبختانه به تصویب رسید و ضمن تشکر از اعضای شورای شهر امیدواریم با اولویت خرید حداقل هزار اتوبوس این اوراق نهایی شود.

وی با اشاره به اینکه دولت تلاش می‌کند که در راستای تامین منابع اوراق مشارکت به شهرداری کمک کند،اظهارکرد: وزیر اقتصاد و معاونان رئیس جمهوری از انتشار این اوراق مشارکت حمایت کردند و امید است سهم دولت در تامین حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

حناچی در مورد انتصابات جدید با رد تغییر معاون معماری و شهرسازی با بیان این که تغییر معاون شهرسازی در دستور کار نیست، گفت: چابک سازی شهرداری تهران جزو احکام بالادستی است و به‌زودی جزئیات این لایحه برای چابک سازی شهردای تهران به شورا ارائه می‌شود.

وی در مورد رنگ در شهر نیز با اشاره به اینکه این موضوع یک دستور العمل است و در مناطق مختلف از جمله ۷ و ۸ اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: رنگین شدن شهر به معنای رنگ پاشیدن به شهر نیست بلکه با حضور هنرمندان می‌توان این مهم را محقق کرد.

حناچی درباره پیشنهاد شهرداری برای حضور در طرح مسکن اجتماعی و استیجاری گفت: مسکن اجتماعی و مسکن مورد حمایت برعهده شهرداری‌ها است و شهرداری‌ها هم ابزار و هم انگیزه‌های لازم را در این زمینه دارند. براساس قانون ۵۵ شهرداری‌ها پیشنهاد شده که شهرداری‌ها وارد این موضوع شوند و با موافقت هیئت دولت این اجازه به شهرداری‌ها داده شده و قرار است وزیر کشور سازوکار این مهم را تعیین کند.

وی در مورد سفر شش روزه مدیرعامل سازمان مدیریت بحران نیز با بیان این که باید این موضوع را بررسی کنیم اما کنفرانس مدیریت بحران در یک اتفاق مهم جهانی است که سالی یک بار برگزار می‌شود و حضور مسوولان شهرداری در این کنفرانس مهم محل سوال ندارد، اظهار کرد: تجربه‌های مدیریت بحران کشورهای دنیا در این کنفرانس بیان می‌شود و بسیار مهم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل