بازدید 4065
۲

افزایش بی سابقه قربانیان درگیری در افغانستان

کد خبر: ۹۱۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 04 August 2019

سازمان ملل متحد گزارش داد؛ شمار قربانیان درگیری و حملات تروریستی در افغانستان افزایش یافته، به طوری که شمار کشته شدگان در این کشور در ماه جولای (تیر/ مرداد) از سال ۲۰۱۷ تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از مجله نیویورک پست، نماینده سازمان ملل در افغانستان گفت: یافته های اولیه حاکی از آن است که در مرداد سال جاری بیش از یکهزار و ۵۰۰ غیرنظامی کشته یا زخمی شده اند، که عمدتاً به دلیل افزایش حملات گروه های مسلح بوده است.

بر اساس این گزارش، آمار کشته شدگان در ماه جولای ( تیر/ مرداد) در افغانستان از ماه می (اردیبهشت) سال ۲۰۱۷ تا کنون بالاترین میزان را نشان می دهد.

به گفته گزارش سازمان ملل، ۵۰ درصد افراد بر اثر انفجار بمب و بمباران نیروهای ائتلاف جان خود را از دست دادند و تنها در چهارشنبه گذشته بیش از ۳۲ نفر به دنبال انفجار در یک اتوبوس در استان غربی افغانستان قربانی این حادثه شده اند.

هفته گذشته نیز حمله به دفتر رئیس جمهوری افغانستان منجر به کشته شدن حداقل ۲۰ نفر شد. هدف این حمله «امرالله صالح» رئیس سابق اطلاعات افغانستان بوده است.

طالبان که کنترل نیمی از کشور را به عهده دارد، به طور روزانه به نیروهای امنیتی و اهداف دولتی حمله می کنند که غالباً در این حملات، غیرنظامیان کشته و زخمی می شوند.

در کنار نیروی طالبان، یک گروه وابسته به داعش نیز اخیراً فعالیت های خود در افغانستان را افزایش داده و بیشتر در حملات خود، نیروهای امنیتی و همچنین شیعیان اقلیت را هدف قرار می دهد.

طالبان به رغم چندین دور مذاکرات صلح با آمریکا در ماه های اخیر، حملات مداوم را حفظ کرده است و به نظر می رسد که دو طرف در توافقی که در آن نیروهای آمریکایی در ازای ضمانت هایی مبنی بر این که گروه های تروریستی کنترل شوند، از این کشور خارج می شوند.

«تادامیچی یاماموتو» نماینده فرستاده آمریکا در افغانستان، گفت: تلاش های صلح طلبانه در هفته های اخیر شدت گرفته و درگیری نیز در جریان است.

سازمان ملل روز سه شنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد که بیشترین مرگ و میر غیرنظامیان در نیمه نخست سال جاری، توسط نیروهای افغان و متحدان بین المللی آنها صورت گرفته است.

این گزارش ظاهراً به غیرنظامیان کشته شده در عملیات نظامی افغانستان و ایالات متحده علیه شورشیان اشاره دارد. دولت افغانستان از گزارش روز سه شنبه سازمان ملل انتقاد و اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
نگران اوضاع و احوال افغانستان هستم. اميدوارم خداوند سرنوشت اين كشور را ختم به خير كند. طالبان بايد با مردم افغانستان متحد باشد نه عليه آنها و گر نه روزگار بسيار سختي در پيش خواهند داشت. متأسفانه جاهليت و دست هاي مرموزي در حال به هم ريختن اوضاع افغانستان با شرايطي بسيار بدتر از جنگ عراق در مدت طولاني خواهند شد.
خدايا به اين مردم رحم كن و اين كشور را از بلاهت و جاه طلبي و ... نجات بده.
امریکا در افغانستان مانده تا تمام مردم افغانستان را بکشد همانطوریکه ترامپ گفته یاد 10 میلیون از افانیها کشته بشند مسبب این وضع هم اشرف غنی گماشته ومزدور غربیهاست که با غربیها در کشتن افغانیها همراهی می کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی