بازدید 6976

ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ با پرچم انگلیس و آمریکا

کد خبر: ۹۱۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰ 04 August 2019
معترضان هنگ‌کنگی روز شنبه در ادامه اعتراضات خود علیه حکومت محلی و دولت چین، با پرچم‌های آمریکا و انگلیس به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش تابناک به نقل ازفارس، در ادامه ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ علی‌رغم هشدار‌های چین، معترضان پرچم‌های انگلیس و آمریکا را در خیابان‌های این منطقه تحت حاکمیت پکن، در دست گرفتند.

روز شنبه معترضان با تشکیل جمعیتی چندهزار نفری در نقاط مهم ناحیه «مونگکوک» پرچم کشور‌های آمریکا و انگلیس را بالای سر خود برافراشتند.

این در حالی است که چین بار‌ها به واشنگتن و لندن اخطار داد در امور داخلی هنگ‌کنگ دخالت نکنند. اما افراشته‌شدن پرچم این کشور‌ها در اعتراضات نشان داد این نا آرامی‌ها همانطور که وزیر امور خارجه چین اعلام کرده بود منشاء خارجی دارد.

شنبه هفته گذشته نیز برخی معترضان در هنگ‌کنگ پرچم آمریکا را در دست گرفته بودند.

روز شنبه شماری دیگر از شهروندان هنگ‌کنگی نیز با در دست گرفتن پرچم چین، خواهان اتمام یافتن ناآرامی‌ها و بازگشت آرامش به این منطقه شدند.

«الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا روز جمعه هفته گذشته در بیانیه‌ای گفت: «نگرانی عمیقی» نسبت به برخورد پلیس هنگ کنگ با معترضان دارد و به‌خاطر آنچه «واکنش‌های سخت و توصیفات مملو از پروپاگاندا» نسبت به اعتراضات نامید، پکن را مورد انتقاد قرار داده بود.

وزارت امور خارجه چین نیز روز یکشنبه هفته گذشته در پاسخ به ادعا‌های آمریکا پرسید: «سیاست‌مداران آمریکایی چه صلاحیتی برای انتقاد از وضع حقوق بشر، آزادی و حاکمیت قانون در هنگ‌کنگ دارند؟».

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره انگلیس بود، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با لندن به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ‌کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

شهروندان هنگ‌کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر می‌کرد. اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد. فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد، اما این اقدام او موجب فروکش کردن اعتراضاتی که چین معتقد است ریشه در تحریکات غربی‌ها دارد، نشد.

سخنگوی وزارت دفاع چین نیز هفته گذشته به معترضان هنگ‌کنگی هشدار داد اگر بخواهند اعتبار دولت مرکزی را زیر سوال ببرند با پاسخ ارتش چین مواجه خواهند شد.

عدم توجه معترضان به این هشدار باعث شد ارتش چین مستقیماً اخطار دهد ناآرامی‌ها هرچه زودتر به پایان برسد.
 

ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ با پرچم انگلیس و آمریکا
پرچم آمریکا در دستان معترض هنگ‌کنگی
ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ با پرچم انگلیس و آمریکا
برافراشتن پرچم انگلیس توسط معترضان هنگ‌کنگی
ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ با پرچم انگلیس و آمریکا
اقدام معترضان برای پایین کشیدن پرچم چین در هنگ‌کنگ
ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ با پرچم انگلیس و آمریکا
شماری از شهروندان هنگ‌کنگی با در دست گرفتن پرچم چین خواهان بازگشت آرامش به این منطقه شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر