بازدید 6197

علم‌الهدی: به اسم نشاط دنبال فاسد کردن جوان اند

کد خبر: ۹۱۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 02 August 2019
امام جمعه مشهد گفت: در فضایی که ۳۵ میلیون انسان قرار است به مشهد بیایند اینجا بهترین بازار برای سودجویی و پول‌پرستی و درآمد نامشروع جریان قدرت و ثروت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: بیان مصادیق تقوا در خطبه اول نماز جمعه در دستور کار است و به فرموده مقام معظم رهبری صرفا نباید به سفارش تقوا اکتفا کرد؛ آشکارترین مصداق برای تقوا و مظهر تقوا برای انسان ترک گناه است.
امام جمعه مشهدمقدس گفت: ترک گناه با هر وسیله و به هر شکلی مطلوب است، اما ترک گناهی که مظهر تقواست؛ این گونه ترک گناه نیست که با بی‌میلی و فشار و با ریاضت نفس خود را وادار کنیم که برخلاف میل و گرایش باطنی خود گناه را صورت ندهیم؛ تقوا یک ملکه و جریان و حالت خاصی است که بر خواسته انسان و بر فکر و اندیشه و اراده انسان حاکم است.

وی با تسلیت شهادت جوادالائمه (ع) عنوان کرد: روز شهادت جان‌گذار میوه دل امام رضا (ع) روی فرش آن حضرت زانو زده‌اید؛ میلیون‌ها انسان آرزوی این سعادت امروز شما را دارند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه این سعادت نصیب شما شده و باید قدردان آن بود گفت: امام رضا (ع) علاقه خاصی نسبت به جوادالائمه (ع) داشتند و در حدیث آمده وقتی ایشان متولد شدند حضرت رضا (ع) نافله شب را در کنار گهواره حضرت رضا (ع) انجام می‌دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مظلومیت امام جواد (ع) تصریح کرد: وجود مقدس امام جواد (ع) در چنین روزی با مظلومیت به شهادت رسیدند که شهادت جانگذاری است؛ در میان ائمه (ع) مصیبت حضرت جواد (ع) به مصیبت سیدالشهدا (ع) نزدیک‌تر است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: انسان هر مصیبتی بر خودش وارد شود تحمل می‌کند، اما جایی که طاقت انسان طاق می‌شود این است که همین مصیبت بر فرزندش وارد شود؛ امام حسین (ع) تنها از تشنگی خود رنج نمی‌برد.

وی ادامه داد: امام جواد (ع) امام جوان است و ما در خط جوان‌گرایی قرار می‌دهد؛ مسئله جوان‌گرایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است از دو جهت است: از سویی استعداد جوان باید مورد بهره‌برداری در رشد جامعه قرار گیرد؛ این نسل ذخائر و ظرفیتی دارد؛ ذخائر و ظرفیت نسل باید مورد استفاده قرار گیرد.

خطیب جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: جهت دوم اهمیت جوان‌گرایی این است که جوانان وارد عرصه اجتماع شوند و با یک نشاط فعالانه وارد فعالیت شوند؛ حضور جوان در عرصه اجتماع و در عرصه فعالیت بزرگترین وسیله پرورش جوان در جامعه است؛ اگر جوان ما در این جامعه با نشاط پروریده شد؛ نسل و جامعه ما رشد کرده است، جوان رشد نکند جامعه هم رشد نمی‌کند و جامعه غیررشید رسالت انقلاب را دنبال نمی‌کند، به جامعه رشید احتیاج داریم و جامعه رشید جامعه‌ای است که جوان رشید دارد؛ رشد جوان در نقش آفرینی و اثرگذاری و اشتغال و کار است، جوان به همان مقدار که احساس اثرگذاری داشته باشد نشاط دارد نشاط جوان در لذائذ جنسی و نفسانی نیست، اشتباه نکنید؛ شور و هیجان جوان در کار و ابتکار و اشتغال و فعالیت و نقش آفرینی در زندگی اجتماعی است.

علم‌الهدی بیان کرد: جوانی که کفیل خانواده شده و این نقش را ایفا می‌کند نشاط دارد و نه جوانی که جفتک زدن و لذائذ جنسی و نفسانی برایش توسعه یافته باشد، توسعه عرصه شهوترانی‌ها و پرورش غرائز نفسانی جوان سم مهلکی است که جوان را از فعالیت و اثرگذاری بازمی‌دارد؛ آخر عیاشی کردن و دست در دست دختر‌ها داشتن و رفتن به مجالس لهو و لعب رفتن، اعتیاد و مواد مخدر است آخرش خروج از کانون خانواده است، از این عرصه‌ها کدام فعال اجتماعی و مبتکر و مخترع بیرون آمده است؟

وی خاطرنشان کرد: صد‌ها جوان معتاد به موادمخدر از این جلسات بیرون آمده‌اند، آن‌هایی که برای اهداف اقتصادی و سودجویی خودشان ابزار شهوترانی جوان را به اسم نشاط گسترش می‌دهند قاتل و عامل هلاک نسل جوان ما هستند؛ در شهر خودمان به مشکلی دچار هستیم؛ در یک سال یعنی در سال ۹۷، ۳۲ میلیون زائر داخلی و خارجی آمد و امسال تا ۳۵ میلیون زائر پیش‌بینی شده است، در فضایی که ۳۵ میلیون انسان قرار است به مشهد بیایند اینجا بهترین بازار برای سودجویی و پول‌پرستی و درآمد نامشروع جریان قدرت و ثروت است.

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد: در این فضا که ۳۵ میلیون انسان داخلی و خارجی به مشهد می‌آیند برخی می‌خواهند بازار گردشگری را برای سرمایه‌پروری خود راه بیندازند و قربانی این جریان جوان این شهر و استان و جوان زائر است. از مسئولان شهر و استان و عزیزان حوزه قضایی و امنیتی می‌خواهم این میدان را بازار طعمه مشتی جریان قدرت و ثروت باز نگذارند. این‌ها همه به اسم آبادسازی و نشاط جوان است، اما همه بهانه برای پول‌سازی است؛ این جریان‌ها مهلک هستند، این جوان جوان جوادالائمه و امام رضا (ع) است؛ جوان با این ماهیت منشا قدرت و تولید و استکبارستیزی می‌شود که دنیای استکبار را با خاک یکسان می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۳
به اقای علم الهدی بفرمایین جوانی که کار نداره توانایی خرید یک پراید نداره توانایی ازدواج نداره چطوری نشات داشته باشه
همه که نوه نتیجه از ما بهترون نیستن بیست سالگی زن بگیرن برن سوارکاری و تیر اندازی
با حقوق 1.7 تومانی با مدرک لیسانس چیکار میشه کرد
لطفا راهنمایی بفرمایین
همه دنیا فاسدن، فقط ما خوبیم !!!!
اختلاسها ولی دیده نمیشه
باوجود اشخاصی مانند آقای علم‌الهدی خراسان رتبه اول طلاقه
با زور مشکلات فرهنگی حل که نمیشه هیچ بدتر هم میشه مگر اینکه اکثریت قانع بشن و اقلیت رو به زور وادار کرد به حل مشکل
شما هم با گریه دین گریز و بی ایمانشان کرذید
از نظر شما جوان فقط جنس مذکر است و نصف دیگر جامعه دست اندر کار فاسد کردن‌جوانان شما
اما هیچ وقت از خودتان نمی پرسید که شاید جوانان مذکر خود را بد تربیت کرده اید که با هر بادی فاید می شوند
خراسان بالاترین طلاق و قم بالاترین جرم و جنایت را دارد.....
مسئولان با سیاستهاشون که مثلا باعث افزایش شدید مهریه شده، راه ازدواج رو بستند اونوقت میگن چرا جوانها ازدواج نمیکنند؟ حداقل صیغه رو رواج بدید برای افرادی که همسر ندارند! اینکه دیگه راه حل شرعیه.
حاج آقا دقیقا نشاط جوان رو شما چطور تعریف میکیند؟؟؟ سرمون رو بزاریم پایین و فقط بریم سر کار ؟ زن هم نمیتونیم بگیریم چون درآمد خوبی نداریم. من چطور نشاط کنم؟
باور کنید به کسی ربط نداره جای مردم تصمیم بگیرد.راه بهشت شما جهنم ماست
البته امثال اقای پهلوان هم فساد ایجاد می کنند که با این همه جرایم فقط به حبس ابد محکوم می شوند
اصل قضیه این است که عده ای در چند دهه به نام دین کشور را ویران و جوانان را بیکار و آلوده به مواد مخدر یا فراری از مملکت کردند و خویشان و بستگان خود را بالا بردند و اختلاس پشت اختلاس هم انجام دادند و کسی هم به آنها نمی گوید بالای چشمشمان ابروست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر