بازدید 4205

هشدار گوترش درباره پیمان موشک‌های هسته‌ای

کد خبر: ۹۱۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸ 02 August 2019

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که با انقضای پیمان منع موشکهای هسته ای میان بُرد در روزهای آتی، جهان از یک عامل بازدارنده ارزشمند در برابر وقوع جنگ هسته ای محروم می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» روز پنج شنبه در سخنانی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنشها میان کشورهای مسلح به جنگ افزارهای هسته ای هشدار داد که با انقضای پیمان منع موشکهای هسته ای میان بُرد در روز جمعه، «جهان یک عامل بازدارنده بسیار گرانبها را برای جلوگیری از وقوع یک جنگ هسته ای از دست خواهد داد».

گوترش خطاب به خبرنگاران گفت: «این امر احتمالاً تهدید موشکهای هسته ای را نه کاهش، بلکه افزایش خواهد داد. صرفنظر از آنچه که روی می دهد، طرفها باید از تحولات برهم زننده ثبات پرهیز کنند و مصرانه جویای یک توافق در خصوص یک مسیر مشترک جدید برای کنترل بین المللی تسلیحات باشند».

گوترش در ادامه سخنان خود گفت: «من قویاً آمریکا و فدراسیون روسیه را به تمدید توافقنامه استارت جدید برای تأمین ثبات و تعیین زمانی جهت مذاکره در خصوص تدابیر کنترل تسلیحات در آینده تشویق می کنم».

گوترش همچنین گفت که «بابت افزایش اختلافها میان اقتصادهای چین و آمریکا دچار مشکل شده است» و در مورد «ظهور احتمالی دو بلوک رقیب- هرکدام با یک ارز حاکم و قوانین تجاری و مالی و همچنین استراتژی اینترنتی و هوش مصنوعی و همچنین دیدگاههای متغایر خود در حوزه ژئوپلتیک و نظامی» هشدار داد».

شایان ذکر است که آمریکا و چین در جنگ تجاری یکساله خود میلیاردها دلار بر کالاهای یکدیگر تعرفه وضع کرده اند که این امر، سبب برهم خوردن زنجیره عرضه جهانی و آشفتگی بازارهای مالی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار