بازدید 6110
۳

تلفن ترامپ به پوتین درباره آتش‌سوزی در سیبری

کد خبر: ۹۱۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹ 01 August 2019

رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود از تمایل کشورش برای کمک به مسکو در جهت مهار آتش سوزی چند روز اخیر در جنگل‌های سیبری در شرق روسیه خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین با بیان این مطلب افزود: در این تماس تلفنی که به ابتکار دونالد ترامپ صورت گرفت، وی پیشنهاد داد که آمریکا به ولادیمیر پوتین در مهار آتش سوزی در سیبری کمک کند.

پوتین نیز با تشکر صمیمانه از ترامپ به خاطر چنین نگرشی به روابط دو کشور، اعلام کرد که روسیه در صورت نیاز حتما از کمک آمریکا در این زمینه استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به ترامپ اطلاع داد که پیشتر تیمی قدرتمند برای مهار آتش سوزی گسترده در سیبری راهی این منطقه شده است.

پوتین بار دیگر با تشکر از ترامپ، ابراز امیدواری کرد که این اقدام حامل این پیام و ضمانتی باشد که زمان عادی سازی روابط میان مسکو و واشنگتن به زودی فرا خواهد رسید.

روسای جمهوری دو کشور همچنین بر ادامه گفت: وگو‌های تلفنی و رو در رو در جلسات مختلف توافق کردند.

گفتنی است، امروز با توجه به افزایش سطح آتش سوزی در جنگل‌های سیبری که از چند روز پیش آغاز شده است، پوتین به وزارت دفاع این کشور دستور داد وارد عمل شود.

وزارت دفاع روسیه نیز براساس دستور پوتین یک گروه هوایی را برای مهار آتش به جنگل‌های کراسنویارسک کانون آتش سوزی اعزام کرد.

آتش سوزی‌های چند روز اخیر در سیبری دست کم یک کشته و ۱۳ مصدوم تاکنون داشته است.

وزرات دفاع روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد که در چند ساعت آینده ۱۰ هواپیمای ایل -۷۶ و ۱۰ فروند بالگرد حمل و نقل نظامی نیروی هوایی روسیه مجهز به دستگاه‌های مخصوص به این منطقه اعزام خواهند شد، خلبانان اعزامی به این ماموریت پیشتر نیز سابقه خاموش کردن آتش در جنگل‌های روسیه را داشته اند.

الکساندر چوپریان معاون وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه چند روز پیش به رسانه‌ها گفته بود که تاکنون سه میلیون هکتار از جنگل‌های سیبری دچار حریق شده و ۵۰۰ کانون آتش سوزی به ثبت رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
تشکر ویژه پوتین از ترامپ و آرزوی عادی سازی روابط ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
بهترين راه مبارزه با اين چنين آتشسوزيهايي در هر كجاي دنيا اينه كه با توجه به سرعت پيشرفت آتش ، در بالادست آن كانال يا خندق حفر كنند.
جنگل ها ومنابع طبیعی مال کل بشریت می باشند وبدون منت همه در صورت وقوع حادثه در هر نقطه از جهان فارغ از اختلافات سیاسی ومسلکی در صورت نیاز باید بهم کمک نمایند تا هرچه زودتر فاجعه را کنترل ومحدود نمایند واز گسترش ان جلوگیری کنند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر