بازدید 5768

کمبود ۱۰۰ هزار معلم در مهر ۹۸

کد خبر: ۹۱۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹ 01 August 2019
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: وجود مدارس کانکسی شایسته استان مرکزی نیست و باید ظرف دو سال آینده پرونده این مدارس بسته شود.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی زاهدی در جلسه مشترک مسئولین آموزش و پرورش استان مرکزی با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر‌های استانی کمیسیون جهت بازدید و بررسی مسائل و مشکلات افزود: حضور اعضای کمیسیون، گاهی منجر به رفع مشکلات حتی با یک تلفن و ارتباط با مدیران و مسئولان ارشد وزارتخانه‌ها و کشور می‌شود و حتی در تدوین بودجه سالانه منجر به تغییر و اعمال نگاه خاص شده است و جرقه تخصیص بیشتر برای سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس در این سفر‌ها زده شد.

وی با بیان اینکه جمع بندی این سفر‌ها به صورت مفصل با حضور مسئولان مرتبط کشوری و استانی در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکلات رفع شود و تا ۲ هفته آینده جلسه پیرامون مشکلات استان مرکزی در کمیسیون برگزار خواهد شد، گفت: باید پرونده مدارس کانکسی در استان مرکزی بسته شود و در این راستا می‌توان با استفاده از ظرفیت سازمان نوسازی و بازسازی مدارس و استانداری مرکزی به صورت مشارکت ۵۰ درصدی ظرف ۲ سال آینده این مدارس را جمع کرد. شایسته نیست استان مرکزی دارای مدارس کانکسی باشد.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان مرکزی در بحث مدارس فرزندان اتباع بیگانه می‌تواند از کمک کمیساریای عالی پناهندگان برای ساخت مدرسه استفاده کند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات جدی کشور در حوزه کمبود نیرو اظهار کرد: آموزش و پرورش در سال جاری با ۶۰ هزار بازنشسته مواجه است و سال گذشته نیز ۴۰ هزار نیرو بازنشسته شدند و در واقع برای اول مهرماه ۹۸ با ۱۰۰ هزار کمبود نیرو مواجه هستیم که در این راستا برگزاری آزمون استخدامی با محوریت عدالت مدنظر است، اما مشکل جدی جفای صورت گرفته در حق آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۲ تا ۹۶ بوده است.

زاهدی تصریح کرد: جمعیت ۳۰ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۲ به ۳۵۰۰ نفر در سال ۹۶ نفر رسید که این امر شوک بزرگی به آموزش و پرورش و تامین معلم وارد کرد. البته سال گذشته ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه جذب شد، اما خروجی این جذب سه سال دیگر به بهره برداری می‌رسد در حالی که کشور امروز با کمبود جدی مواجه است.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشور در امر بازسازی مدارس و کلاس‌های درس مشکل دارد، اما ۱۲۰ هزار کلاس بسیار زیاد است و قطعا دولت توان بازسازی آن‌ها را ندارد، مقرر بود که در این راستا از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده شود، اما این برداشت با توجه به شرایط اقتصادی کشور ممکن نیست به همین دلیل باید از ظرفیت خیرین در این بخش استفاده شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر