بازدید 5584
ولایتی:

انقلاب اسلامی با اصالت ترین انقلاب جهان است

کد خبر: ۹۱۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶ 01 August 2019
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با اصالت‌ترین انقلاب جهان است، گفت: مهم ترین دستاورد انقلاب در عرصه بین‌المللی تبدیل دین گریزی به دین پذیری بود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی که در آیین رونمایی از کتاب «انقلاب 40 ساله، دستاوردها و فرصت‌ها» در سالن سوره حوزه هنری صحبت می کرد، گفت: کمتر از چیزی که باید به حوزه انقلاب اسلامی ایران، به عنوان حرکتی بی‌نظیر در تاریخ بشر و تاریخ معاصر پرداخته می‌شد، توجه شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، دو قطبی‌های بسیاری در جهان شکل گرفت و در تمام تاریخ معاصر به ‌ویژه قرن‌های 18 تا 20، انقلاب‌های بسیاری اعم از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب کمونیستی روسیه روی داد که هیچ‌کدام به اندازه انقلاب ایران، در سطح بین‌المللی حاوی پیام و جریان‌ساز نبوده است.

ولایتی تاکید کرد: این انقلاب تقلیدی و نمونه‌ برداری شده نبود و حتی بعد از آن هم مانند انقلاب ایران در جهان سوم دیده نشد و امثال انقلاب الجزایر یکی از نمونه‌های موفقی بود که بسیار کوچک‌تر از ابعاد انقلاب ایران به ‌شمار می‌رود.

وی همچنین بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب در عرصه بین‌المللی این بود که دین‌گریزی را به دین‌پذیری تبدیل کرد. در تمامی انقلاب‌های قبل از انقلاب ایران مانند انقلاب های فرانسه و روسیه، جدایی دین از سیاست مطرح بوده و همواره انقلاب‌های غربی به دنبال خانه‌نشینی و کلیسانشین کردن دین بودند اما بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب ما احیای دین در زندگی مردم بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با اصالت‌ترین انقلاب جهان است و خدمات بزرگی در به صحنه آوردن مردم و عجین کردن آنها با دین داشته تصریح کرد: بعد از انقلاب، زندگی مردم با دین عجین شده و امروز فضائل دینی با ویژگی‌های فردی و جمعی ایرانیان آمیخته است و هر چه که امروز در محور مقاومت دیده می‌شود و تمام تحولات منطقه در سایه همین انقلاب است.

ولایتی با اشاره به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف مبنی بر اینکه نظام کمونیستی به پایان رسیده است، عنوان کرد: امروز ایران توانسته است حرکتی به وجود بیاورد که هر چه از عمر آن می‌گذرد، شکوفاتر می‌شود و تهدیدهای بسیاری از جمله جنگ تحمیلی را از سر گذرانده است و خواهد گذراند و بی تردید چشم‌انداز انقلاب اسلامی بسیار روشن و امیدوار کننده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به انتشار کتاب "انقلاب 40 ساله، دستاوردها و فرصت‌ها" پرداخت و افزود: کتاب بسیار ارشمندی منتشر شده است هر چند که در این زمینه باید تلاش بیشتری کرد و ریشه‌های انقلاب و تهدیدها نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر تهدیدها تبیین شوند، دستاوردها نیز نمایان خواهند شد، ضمن آن که مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های بلوک غرب و جهان سوم نیز در چاپ‌های آینده ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اگر در مقابل تهدیدها ایستادگی شده است، این به معنای پیروزی است که بر اساس اعتقادات مردم محقق گردیده است و از خطرها عبور کرده و علاوه بر مرزهای جمهوری اسلامی، جبهه‌های مقاومت اسلامی نیز از این اعتقادات متأثر شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر