بازدید 3708
نبض تالار شیشه‌ای حافظ در آخرین روز هفته؛

تقویت ۱۵۴۷ واحدی شاخص کل به مدد شیمایی ها/ شاخص به میانه کانال ۲۵۴ هزار واحدی رسید

شاخص کل بورس تهران به مدد نماد‌های شیمایی بار دیگر تا میانه کانال ۲۵۴ هزار واحدی پیش روی کرد و ارزش معاملات نیز که دیروز رقم ۶۰۰ میلیارد تومان را ثبت کرده بود با افزایش مواجه شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 31 July 2019

تقویت ۱۵۴۷ واحدی شاخص کل به مدد شیمایی ها/ شاخص به میانه کانال ۲۵۴ هزار واحدی رسیدشاخص کل بورس تهران به مدد نمادهای شیمایی بار دیگر تا میانه کانال 254 هزار واحدی پیش روی کرد و ارزش معاملات نیز که دیروز رقم 600 میلیارد تومان را ثبت کرده بود با افزایش مواجه شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، شاخص کل با تقویت 1547 واحدی در ارتفاع 254 هزارو 445 واحدی ایستاد و شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با رشد 418 واحدی رقم 68 هزار و 762 واحدی رابه نمایش گذاشت، شاخص کل همزون با رشد 815 واحدی به ارتفاع 62 هزار و 16 واحدی کوچ کرد و شاخص قیمت هم وزن نیز با افزایش 546 واحدی در کانال 41 هزار و 578 واحدی قرار گرفت.

تقویت ۱۵۴۷ واحدی شاخص کل به مدد شیمایی ها/ شاخص به میانه کانال ۲۵۴ هزار واحدی رسید

شاخص ازاد شناور با رشد 1396 واحدی رقم 282 هزار و 772 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار اول نیز با افزایش 935 واحدی رقم 186 هزار و 662 واحدی و شاخص بازار دوم با رشد 3988 واحدی تا ارتفاع509 هزار و 721 واحدی پیش روی کرد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) پالایش نفت بندرعباس (شبندر) پالایش نفت تهران (شتران) پالایش نفت تبریز (شبریز) پتروشیمی نوری (نوری) پالایش نفت اصفهان (شپنا) بیشترین تاثیر مثبت را بر اشخص کل داشتند و در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان و بانک پاسیان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

نگاهی به ارزش معاملات

ارزش معاملات امروز بیش از 911.4 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی داشت و کمی از نگرانی فعالان بازار سرمایه در خصوص خروج نقدینگی از بورس و حکت به سمت بازارهای دیگر کاسته شد.

گروه شیمیایی همانگونه که پیش بینی می شد و بر روال چند وقت اخیر بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و 124.4 میلیارد تومانی ارزش معاملات این گروه ناشی از دست به دست شدن بیش از 141 میلیون برگه سهم طی 42 هزار و 953 نوبت معاملاتی بود.

گروه فرآورده های نفتی امروز در حالی در رتبه دوم ارزش معاملاتی قرار گرفت که در چند روز اخیر گروه خودور البته با فاصله معنا داری در جایگاه دوم قرار داشت، بانکی ها نیز امروز ارزش معاملات 53.4 میلیارد تومانی را ثبت کردند و در رده سوم جای گرفتند و فلزات اساسی نیز ارزش معاملاتی 53.2 میلیارد تومانی را ثبت کرند.

شاخص انتشار و چاپ در راس شاخص های صنعت قرار داشت و پس از ان شاخص سای معادن و محصولاتت چرمی قرار داشتند.

عرضه و تقاضادر معاملات امروز نمادهای تایدواترخاورمیانه (حتاید)،گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول)، صنعتی‌ بهشهر (غبشهر)، تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌ (كماسه)،پتروشیمی نوری (نوری)، بیمه دانا (دانا) و سرمایه‌گذاری‌توكافولاد(هلدینگ (وتوكا) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل حمل‌ونقل‌توكا (حتوكا) قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت) صندوق س. با درآمد ثابت كیان (كیان) فنرسازی‌خاور (خفنر)، صكوك اجاره خلیج فارس (صفارس412)، تولیدی‌مهرام‌ (غمهرا)، حق تقدم كارت اعتباری ایران كیش (ركیشح) با بیشترین صفوف عرضه و فروش همراه بودند.رفت و آمدهای بازار نماد معاملاتی شركت لیزینگ ایرانیان (وایران1) و فیبر ایران‌ (چفیبر1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، كارخانجات كاشی و سرامیك حافظ(كحافظ)، بانك پاسارگاد(وپاسار)، كارخانجات نساجی بروجرد(نبروج)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، پالایش نفت تهران(شتران)جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، صنایع كاغذسازی كاوه(چكاوه)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره، حق تقدم شركت گروه دارویی بركت(بركتح)با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شركت های نوش مازندران(غنوش)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال با محدودیت نوسان قیمت مجتمع كشت و صنعت چین چین(غچین)، سیمان هرمزگان(سهرمز)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بدون محدودیت نوسان قیمت، معاملاتی شركت های صنایع سیمان دشتستان(سدشت)، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذر)مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی می باشند.

طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای كدال به نشانی codal.ir جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی شركت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس1) حداكثر تا تاریخ 1398/05/23 تعلیق شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل