بازدید 10722
یارمحمدی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

نباید همه موضوعات خرد و کلان کشور را به تحریم‌ها مرتبط کرد/ شکاف طبقاتی عمیق‌تر شده است

بیشترین چیزی که مردم را ناراحت می‌کند، این است که کسی مسئولیت این وضعیت را نمی‌پذیرد و با اینکه از صدر تا ذیل نظام منتقد وضعیت موجود هستند، تا کنون نهاد یا شخصی در اظهارات خود نگفته که این مشکلات ناشی از کم‌کاری آن‌ها بوده یا دست‌کم دلیل قانع کننده‌ای برای وضعیت موجود ارائه نکرده اند.
کد خبر: ۹۱۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 31 July 2019

نباید همه موضوعات خرد و کلان کشور را به تحریم‌ها مرتبط کرد/ شکاف طبقاتی عمیق‌تر شده استبازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بالا رفتن قیمت ارز، تصمیمات دولت روحانی، کمبود مواد اولیه و ... از جمله مواردی است که موجب بروز بحران اقتصادی و نارضایتی و ناامیدی شهروندان نسبت به وضعیت کشورشان شده است.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، مسئولان کشور مشکلات را ناشی از «جنگ اقتصادی» می‌دانند. این در حالی است که علاوه بر نوسان زیاد نرخ ارز در ماه‌های گذشته ـ که باعث بالا رفتن قیمت اجناس و ملزومات زندگی مردم شده ـ برخی کالا‌های اساسی در مقاطعی در بازار نیز کمیاب شد و همین مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرد.

البته تاریخ نشان داده که مردم ایران خود را با هر شرایطی وفق می‌دهند؛ کمتر خرید می‌کنیم و مدیریت مالی را به دست می‌گیریم، ولی به هر حال تحمل اوضاع موجود سخت شده است.

بیشترین چیزی که مردم را ناراحت می‌کند، این است که کسی مسئولیت این وضعیت را نمی‌پذیرد و با اینکه از صدر تا ذیل نظام منتقد وضعیت موجود هستند، تا کنون نهاد یا شخصی در اظهارات خود نگفته که این مشکلات ناشی از کم‌کاری آن‌ها بوده یا دست‌کم دلیل قانع کننده‌ای برای وضعیت موجود ارائه نکرده اند.

بیشتر دولتی‌ها مشکلات را به گردن تحریم‌های خارجی و مسائل سیاسی و منطقه‌ای می‌اندازند و نمایندگان مجلس نیز تقریبا متفق القول هستند که دلیل این مشکلات نبود نظارت و عدم مدیریت بوده است.

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با تابناک، با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و عدم تدابیر لازم از سوی دولت گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از جمله مهمترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس است. به همین دلیل، دولتمردان باید برنامه‌ریزی درستی برای شرایط اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم داشته باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولتمردان نباید همه موضوعات خرد و کلان کشور را به حوزه تحریم‌ها مرتبط کند. البته این تحریم‌ها وجود دارد، ولی دولتمردان باید برای دور زدن تحریم‌ها برنامه‌ریزی می‌کردند.

یارمحمدی تأکید کرد: تقاضای ما به عنوان نمایندگان مجلس از دولت این است که پیش‌بینی درستی از آینده اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولتمردان باید در مقوله هایی، چون بودجه‌ریزی دقت لازم را داشته باشند گفت: بر پایه بررسی‌های بنده در این بخش، دقت نظر دولت در بخش بودجه ریزی کم است و همچنین دولتمردان اصلا مطالبات آمایش سرزمینی در دست ندارند.

وی با بیان اینکه قطعاً باید یارانه پنهان بر سر سفره مردم قرار گیرد، گفت: متأسفانه در حال حاضر شکاف طبقاتی عمیق‌تر شده و تا زمانی که مطالعات در زمینه آمایش‌ها و پایش‌های سرزمینی صورت نگیرد، ما همچنان مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهیم داشت؛ بنابراین، نیاز است ما از صنایع و کشاورزی به خوبی بهره ببریم و دید درستی درباره آن داشته باشیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: دولت در این مدت جز شعار دادن هیچ برنامه‌ای اجرا نکرده کرده است، بنابراین، انتظار داریم در این زمینه تجدید نظر کند، چون در غیر این صورت، به سمت پرتگاه کشیده خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
بپذیرن نپذیرن چه فرقی میکنه مثلا دور بعد بهشون رای نمیدیم سیاستها تغییر میکنه؟
سلام .تا کی باید شعار داد و کار یانجام نداد تا وقتی که درآمد های کشور دست دولت هست و بدون ضابطه و با رانت به افراد خاص داده می شود و تعدادی از نماینده گان با رانت خواران همراه هستند این وضعیت ما است اقتصاد باید شفاف و آزاد باشد کلیه درآمد های کشور به حساب مردم واریز و دولت ها با توجه به خدماتی که انجام می دهند هزینه ها را از مردم اخذ کنند که در کل مدیریت مصرف دست مردم باشد به این شکل دیگر رانت و فسادی انجام نخواهد شد
افراد در مسئولیتهای مختلف مدام از مشکلات ابراز ناراحتی میکنند و بدتر اینکه انگشت اتهام هم همیشه متوجه دیگران است غافل از اینکه خودشان نیز در به وجود آمدن این معضلات سهیم بوده و نقش دارند . جناههای مختلف نیز همیشه به تخریب مشغولند غافل از اینکه باید خودشان را اثبات کنند .و گروهی را که سر کار است را با پیشنهادات سازنده یاری کنند نه اینکه برایش مانع تراشی کنند .از رقابت برای رسیدن به قدرت دست بردارند و خدمت کردن درست را به عنوان هدف انتخاب کنند .مطمئن باشند مردم و رای دهندگان اعمال و کردار آنان را ارزیابی میکنند . و سیاسیون باید بدانند کوتاهترین راه رسیدن به اهداف ،صداقت است و هر راهی غیر از این در انتها به بن بست می‌رسد .
تحریم ها هم مثل مشکلات داخلی حاصل سو تدبیر در حل و فصل منازعات منطقه ای، عدم شناخت از ساز و کار های جهانی و توهم خود بزرگ بینی است.
حالا دیگر شکاف طبقاتی نیست بلکه دره ای بین طبقات ایجاد شده است
خدا کنه سراغ بانکها و موسسه ها مالی خصوصی که دلالها بزرگ مسکن و ارز هستن برن که قیمتا رو مدام بالا پایین میکنن با منابع که دارن
البته تنها دولت هم نمی تواند با مدیریت خود مشکلات را حل کند. وقتی دیگر ارکان و نهادها کمک نکنند حرکت یک بخش اثر کامل نخواهد داشت. عدم شفافیت و فساد و نبود ابزارهای محکم در کوبیدن مفسدان و رانت خواران و پارتی بازها در هر حوزه از ارکان کشور جریان پول و کالا را مختل و کمبودها را پر رنگ تر می کنند. واقعیت این است که عده ای در جایگاهی نشسته اند که قدرت زیادی در اثرگذاری بر مولفه های اقتصادی دارند اما چون با سفارش و پارتی در این جایگاه نشسته اند ذاتا نمی توانند ادم های سالمی باشند و لذا مشاهده می کنیم که در بحث کالاهای اساسی یا ثبت سفارش خودرو یا تخصیص ارز یا ورود کالا یا صادرات مجدد آنها دچار مشکل حاد هستیم. هماهنگی بین بخش های مختلف ضعیف و غیر شفاف است و این عدم شفافیت موجب سوء استفاده مسئولین نالایق می شود . سلامت مسئولین بخش های اساسی کشور بسیار دارای اهمیت است. اگر در گزینش مدیران بدرستی عمل شود و با سفارش اتفاق نیفتد کمتر تخلف می شود و اگر شد قوه قضاییه بدون فوت وقت رسیدگی و حکم داد کسی به خودش اجازه نمی دهد که مجدد و متعدد سوء استفاده کند. اگر مردم ناظر بر رفتار کارکنان دولت بودند و بهر ترتیب عدم اقدام درست آنها را به آنها گوشزد بکنند مسئولین کم کار و سهل انگار و سوء استفاده چی فضا را برای خود پر هزینه می بینند و کمتر به فکر خلاف خواهند بود. فساد از بالا تسری دارد و به همین خاطر هم قبال کنترل نیست.
بايد هر چه بيشتر پرايد توليد كنيد .
خدا کنه سراغ بانکها و موسسه ها مالی خصوصی که دلالها بزرگ مسکن و ارز هستن برن که قیمتا رو مدام بالا پایین میکنن با منابع که دارن
نه بابا اينا شايعه است . مردم دارن مي ميرن از خوشي .
با سلام دوست عزیز و نماینده محترم مردم یا بهتر بگویم نماینده محترم دولت

ما مردم شما را بعنوان نماینده خود در مجلس معرفی میکنیم که از حق مردم در مجلس دفاع کنید و جایی که دولت از مسیر اصلی خارج شد شما با وضع قوانین و نظارت دقیق جلوی انحرافات را بگیرید
ولی تاکنون شما چکار کردید وزیری را به مجلس دعوت میکنید و چند تا سوال ازش می پرسید و آن وزیر هم چهارتا جواب درست یا غلط سرهم میکند و شما هم قانع می شوید مگر این همه سوال از وزیر صنعت ، جهاد کشاورزی، مسکن ، بانک مرکزی و بقیه پرسیدید چه شد تغییری در قیمتها اتقاق افتاد غیر از گرانی مجدد، و همه فقط گرانی را تایید و تقصیر را به گردن دلال و واسطه انداختند .
اگر قرار بوده وضعیت مملکت با شرایط موجود اداره شود پس چه نیازی به نماینده مجلس و وزیر و وزراء بود.
با وضعیت فعلی مملکت را دلالان و واسطه ها اداره میکنند . پس چه نیازی به صرف این همه هزینه و بودجه تشکیل جلسات متعدد هزینه بر که میلیاردها تومان برای تشکیل جلسات بی خاصیت می شود و دست آخر هم اتقاقی نمی افتد و هر کس کار خودش را میکند.
"یشترین چیزی که مردم را ناراحت می‌کند، این است که کسی مسئولیت این وضعیت را نمی‌پذیرد و با اینکه از صدر تا ذیل نظام منتقد وضعیت موجود هستند، تا کنون نهاد یا شخصی در اظهارات خود نگفته که این مشکلات ناشی از کم‌کاری آن‌ها بوده یا دست‌کم دلیل قانع کننده‌ای برای وضعیت موجود ارائه نکرده اند."

همین بند یا پاراگراف ماحصل صحبت جناب نماینده میباشد.
شکاف نیست!! گسله!!!!!
به لطف مسئولان دزد و اختلاسگر که همیشه پیشونیشون جای مهر داره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
دمت گرم
واقعا حرصم میگیره که جانماز آب میکشن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
یا چادری اند و میرن اونور آب آزادباش هستن!!
دولتیهای دلال با دلالان دولتی مردم رو بیچاره کردند!
همین الان هم یه عده بسیار خوش میگذرونن!!! به هایپر استاره و باستی هیلز ها میرن و از پالادیوم خرید میکنن!!!
چه قشری هستند اینها؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
قشر مرفه بیدرد!!! که همیشه وسط خوابیدن و پتو نمیخوان!!
سر مردم را با جنگ و تکاور و قایق تندرو و... گرم کرده اند تا ضعف مدیریت خود را بپوشانند و معلوم نیست کجا داره دوباره دزدی و اختلاس میشه تا مردم نفهمند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
بحث امنیت با مدیریت فرق میکته .قاطی نکن اینا رو با هم . اگر داخل ایران بخاطر ضعف دفاعی جنگ بشه وضعیتمون از سوریه و عراق و افغانستان خیلی بدتر میشه . دم سپاه واقعا گرم
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
به لطف تکتولوژی همه میفهمن .مسایل دفاعی ایرانو فاطی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
انقدر خوب حرف میزنی اگر قدرت دفاعی ایران نبود قطعا به ایران حمله کرده بودن . یه سر عراق و سوریه برو ببین مردم چی میگن
نه بابا اصلا شکافی وجود نداره.هم دولتیهاوهم مجلسی ها وضعشون خوبه .مردم شایعه نکنن.
راهکار؟؟؟
این نماینده محترم یا در باغ نیست یا کلا در باغ نیست. اتفاقا دولت روحانی و بانک مرکزی آگاهانه سیاست تعدیل اقتصادی صندوق بین المللی پول را دنبال میکنند که نتایح آن همین اوضاع و احوالی است که می بینیم. سیاستهای دولت روحانی نوعی از همان سیاست نئولیبرالی است که برای کلیه کشورهای جهان سوم تجویز شده است و نه سیاستهای یک دولت رفاه. اتفاقا این سیاست را برای کشوری مثل فرانسه نیز تجویز کرده اند که نتیجه آن همانا جنبش اعتراضی جلیقه زرد هاست با ده ها کشته و هزاران زخمی و ده ها هزار یازداشتی و زندانی.
باید چندتا از فاسدا و دلالها دانه درشت در ملاعام اعدام بشن پس از مصادره اموال
پاسخ ها
منوچهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
دوست عزیز هیچ اتفاقی نمیافته . الان سالهاست این قشر به مکیدن خون مردم و چپاول بیت المال مشغول مشغولند و در نهایت صندلی مدیریتشون عوض میشه . البته از هر دو طیف سیاسی هستند .
اینا همش تقصیر ماست شما که گناهی ندارید...کبوترای نجومی بگیر الهی که فدام بشید
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
وای مردم از خنده
با اختلاف زیباترین نظری که تا حالا خوندم
همین الان هم سه هزار میلیارد میگن نمی گن سه تریلیون
الان اختلاس ها و دزدی ها تریلیونی است
بعد اخبار و رسانه میگن سه هزار ملیارد
شنیدن واژه تریلیون برای مردم درد آوره
همه جا آرومه ما ملت ایران چقدر خوشبختیم و ارواح هرچه مردیه
تا به کی سر در برف کنیم و خیال کنیم همه چی خوب است؟
اتفاقا از یک لحاظ خیلی کوچولیی تحریم ها بد نیستند چون در نبود منابع مالی سو مدیریت ها بر ملا میشوند و بازهم در نبود منابع مالی رانتها و اختلاس ها کم میشود
حالا دیگر شکاف طبقاتی نیست بلکه دره ای بین طبقات ایجاد شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر