بازدید 6493

انتقادشدید ازمسئولان خراسان‌رضوی بخاطر آمار طلاق

کد خبر: ۹۱۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 31 July 2019

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با اشاره به آمار اعلام شده طلاق در خراسان رضوی و داشتن رتبه اول در سطح کشور نوشت:شاید خیلی‌ها این قبیل خبرها را به سادگی بخوانند و ساده‌تر آن را به فراموشی بسپارند اما متولیان امر قطعا نباید به چنین رفتاری برسند بلکه از همین امروز باید به چاره برخیزند.

آنچه اعلام می‌شود با همه بزرگی آمار و هولناکی رویداد، همه ماجرا نیست که ابعاد مختلف دارد این داستانِ تلخ و باید که باز پرسید مسئولان استان را که چرا به این جا رسیده‌ایم؟ این جا که پایتخت معنوی کشور و حتی پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، چرا باید گرفتار این شرایط باشد؟ چه کسانی سبک می‌گیرند کار را و کم می‌گذارند که چنین پُر و پیمان و سنگین باید برداریم پیمانه لبریز شده را؟

صاحبان تریبون و صاحب اختیاران خراسان رضوی باید بیش از گذشته اندیشه کنند که انگشت اشاره، به سوی آنان است. نمی‌توانند فقط مطالبه‌گر باشند و یا به نصیحت تمام کنند ماجرا را که خیرخواهی و "نصح" را باید به عمل درمی‌آوردند تا کار به این جاهای باریک نکشد و از این به بعد هم به عمل برخیزند تا موج این دریای زندگی شکن، بر جای بنشیند.

مسائل استان، از این که کنسرت برگزار بشود یا نشود، هزار بار بزرگ‌تر است و این خود یک نمونه عینی پرداختن بزرگان به کارهای کمتر از نصاب است و وانهادن امور صاحب نصاب حساسیت. اگر بر آن امور چنین باید غیرت ورزید و در اموری چنین چندین و چند برابر باید همت کرد.

این دیگر مسئله‌ای سیاسی نیست که برای زدن این جناح و آن جناح پشت تریبون برویم یا قلم برداریم، بلکه یک مسئله صد در صد اجتماعی است که اگر برایش چاره‌ای عاجل اندیشیده نشود فردایی را در پی خواهد داشت که عالم فکر و فرهنگ و سیاست و حتی امنیت را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هرچند آمار طلاق هر روز درحال قد کشیدن است متاسفانه اما کوتاه کنیم سخن به این که متولیان استان و چهره‌های متنفذ و تریبون‌داران باید به میدان بیایند که بامشان به اندازه مسئولیت‌شان زیر بار سنگینی این برفِ سیاه قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۵
برخی از هر آب گل آلودی ماهی می گیرند ، با آمار طلاق هم می خواهند تسویه حساب سیاسی کنند و آن را به امام جمعه و کنسرت و ... بچسبانند . تا آنجا که شنیده ایم ظاهرا یکی از دلایل اصلی طلاق معیشت است که معمولا ربطی به ائمه جمعه ندارد . کاش یاد می گرفتند مشکلات اصلی جامعه را به اینگونه مسائل گره نزنند .
این مسائل مربوط به کلیت اقتصاد کشور است و عامل اصلی آن اقتصادی است البته به نظرم بهتر از آقای علم الهدی هم بپرسید ایشان الان دغدغه فکری دارند به نام حجاب به نام برگزار نشدن کنسرت و خیلی مسائل فقط حاشیه هایی است که به دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی حاصل شده این یک سوال کلی است از همه مسئولان
همیشه همین بوده و در شهر های مذهبی طلاق بیشتر است !!! در ضمن امام جمعه مشهد در نیود شادی در این استان نقش دارند . نیود تنوع خطوط متروی متفاوت ، تراقیک های سر سام آور در خیابان های بسیار باریک بر زندگی و روان مردم ، پاساژ ساری با رویه کاملا متفاوت و جیلی بیشتر از نهران بر سبک زندگی مردم ، بودن در کنار طرقبه و شاندیز بر نوع رفاه و شادی مردم ، و داشتند جمعیت بسیار به عنوان دومین شهر ایران دارای تجملات خاص مربوط به خودش و در عین حال به علت زیارتی بودن و کم ارزش بودن پول ملی حجوم توریست چه عربی چه خارجی شهر را دچار یک پارادوکس مذهبی غربی تجمل گرایی کرده و عملا باید خیلی چیزها درست شود تا شادی تزریق شود و همه چیز بهبود بیابد
همه چيز شعار و بس. در تاريخ به ما تدريس مي گردند جوامع غربي سست بوده و از هم پاشيده حالا شاهد هستيم با وجود بودجه هاي ميلياردي بالخصوص براي مدعيان دين و عدالت طلاق از ازدواج پيشي گرفته اين است نتيجه حمايت از مستضعفان و عمل رانتخواران و انحصارگران
بالا بودن آمار طلاق خیلی خوبه. یعنی زوجهایی که نمیتونند با هم زندگی کنند براحتی از هم جدا میشند و دیگه لازم نیست به خاطر مسائل اجتماعی به زور کنار هم بمونند.
باید دید که نظر جناب علم الهدی چیست ؟؟ احتمالا تقصیر موسیقی دان های تاز زن و بی حجاب هاست که امار طلاق بالاست !!
یکی میگفت علت اصلی طلاق ازدواجه

ازدواجی که شاید از مسیر درست شکل نگرفته
پدر و مادرها باید بپذیرند که دوره زمانه عوض شده و زمانه مثل زمان خودشان نیست که اولاً نمیشه بچه‌ها را به ازدواج با هر کسی وادار کرد و دیگه اینکه بچه‌های امروز مثل قدیمی‌ها بچه‌های بسازی نیستند که با هر شرایطی کنار بیایند بخصوص خانمهای امروزی دیگه مثل خانمهای قدیمی توسری خور نیستند که هر اهانتی شوهر یا خانواده شوهر بهشون بکنه حرفی نزنند. و حتی دختر امروزی مثل قدیمی‌ها اهل کارهای خانه نیستند و باید به امر هم توجه داشته باشید.
و دیگه اینکه بچه‌های امروز تربیت همین پدر و مادرانی هستند که خیلی‌هاشون انتظار دارند داماد و عروسهاشون مثل قدیمی‌ها باشند
تو نماز جمهه این هفته که گفتند بجای کنسرت بروید دست جوانها را بگیرید تا ازدواج کتتد !!! خوب چه کاریه وقتی طلاق میگیرند . علت را ریشه یابی کنید . لطفا جوانها را بیشتر بفهمید و درک کتید
صرف انتقاد از مسئولین استان مشکل گشا نیست . مختص خراسان نیست ، این معضل اجتماعی و اقتصادی کشور هست که نمایشی اینچنینی دارد.منشاء همه بدبختی های کشور سوء مدیریت در سطح کلان جامعه است. تا اوضاع معیشتی بهبود پیدا نکنه و تبعیض ریشه کن نشه و عدالت اجراء نشه ، امیدی به سروسامان گرفتن مملکت نداشته باشین. هنوز عروسیه!!!!
اقای علم الهدی می فرمایند تقصیر کنسرت و دولت است
مشكل مشهد فقط برگزاري كنسرت هست
نرخ فقر و بيكاري شديدي درگير شهرهاي اطرافش هست
خانه از پاي بست ويران است
سلام من مشهد هستم و خدمات قضائی رو انجام میدم طلاق خیلی زیاد شده تو مشهد طوری که دیگه کاملا از دهه شصت و هفتادی ها داره میاد توی هشتادی ها باورم نمیشه خیلی هاشون کمتر از بیست سال هستند
آقای علم‌الهدی باید اینجا هم نظر دهند
آقای علم الهدی بجای تشویق به ازدواج شما سعی کنید ازدواج های فعلی رو حفظ کنید برنامه های انگیزشی پیشکش. واقعا هجالت اور که مشهد رتبه اول طلاق تو کشور رو داره، الان که اجازه برگزاری کنسرت و شادی رو به مردم نمیدی چرا اینقدر اوضاع شهرتون بهم ریخته است؟
واقعا موافقم: متولیان استان و چهره‌های متنفذ و تریبون‌داران باید به میدان بیایند که بامشان به اندازه مسئولیت‌شان زیر بار سنگینی این برفِ سیاه قرار دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی