بازدید 5576

سمعک، وسیله‌ای برای بهبود کم شنوایی

کد خبر: ۹۱۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 30 July 2019

سمعک وسیله ای برای بهبود شنوایی در افراد کم شنوا است. این وسیله الکترونیکی که در داخل گوش قرار میگیرد صدای اطراف را دریافت کرده و سپس این اصوات را پردازش کرده و اصوات پردازش شده را  با توجه به نیاز فرد تقویت کرده و سپس به گوش میرساند. سمعک این وسیله الکترونیکی و پزشکی کوچک از سه قسمت اصلی شامل : تقویت کننده، میکروفون، بلندگو تشکیل شده است و در درون گوش و یا پشت گوش قرار میگیرد. قدمت سمعک که به خیلی سال های پیش برمیگردد که در ابتدا به صورت کاملا ابتدائی همراه با مشکلات عدیدی بوده است که با گذشت زمان پیشرفت های بسیار زیادی کرده است.

عوامل متاثر بر انتخاب سمعک

سمعک دارای انواع مختلفی است که فرد براساس درصد کم شنوایی، نیازهای فردی، سلیقه ی شخصی و میزان هزینه ی فرد، انتخاب می شود که برای دانستن درصد کم شنوایی فرد باید به متخصص مراجعه کند تا با انجام آزمایشات لازمه، درصد شنوایی فرد اندازه گیری می شود. نکته ی اصلی که حتما باید به آن توجه شود، نیازهای فرد کم شنوا است برای مثال برخی افراد شناگر و قایقران کم شنوا باید از سمعک های ضدآب استفاده کنند و یا برخی از افراد نیازمند سمعک هایی با طول عمر باتری زیاد هستند. شما با مراجعه به کلینیک سمعک شنوایی قلهک می توانید از تمامی خدمات این کلینیک بهره مند شوید. کلینیک سمعک قلهک با بهترین مشاوره در دو شیفت صبح و بعد ازظهر در خدمت شماست.

تاریخچه اختراع سمعک

همانگونه که در قبل اشاره کردیم تاریخچه اختراع سمعک به سال 1800 بر میگردد که در ابتدا استفاده از سمعک  با مشکلات زیادی همراه بوده یکی از این مشکلات، بزرگی سمعک بوده است. برخی از افراد به علت ذهنیت قبلی خود از بزرگ بودن و در دیدرس بودن سمعک، علیرغم کم شنوایی خود از استفاده از سمعک اجتناب می کنند در حالی که نکته قابل توجه در این موضوع این است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی سمعک ها از نظر اندازه و محل قرارگیری به انواع مختلفی تقسیم می شوتد که برای مثال میتوان به سمعک نامرئی یا همان سمعک مینیاتوری اشاره کرد که این سمعک که به صورت کامل در درون کانال گوش قرار میگیرد و اصلا در دیدرس نیست. نکته حائز اهمیت این است که استفاده ار سمعک باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی در فرد کم شنوا میشود پس استفاده از سمعک به تمامی کم شنوایان توصیه میشود.

قیمت سمعک

در بازار امروز به علت نوسانات ارزی، قیمت سمعک به صورت متغیر است. میتوان گفت که قیمت سمعک به عوامل مختلفی بستگی دارد برای مثال قیمت سمعک با اندازه آن ارتباط مستقیم دارد پس بر این اساس میتوان گفت هرچه سمعک ظریف تر باشد قیمت آن بالا تر است همچنین باید اشاره شود از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک، لوازم جانبی سمعک است. خرید سمعک برای بهبود کم شنوایی یک هزینه کاملا مثبت است پس بدون هیچ دغدغه ای به انتخاب نوع سمعک خود بپردازید. وب سایت سمعک شنوایی قلهک بر آن است تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. ،به امید روزی که کسی از کم شنوایی و ناشنوایی رنج نبرد و همه کودکان،دنیا را با صداهایی زیبا تجربه کنند.

منبع: ویرلن

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار