بازدید 2252

رئیس دولت کاتالونیا ۲۵۰۰ یورو جریمه شد

اداره مرکزی انتخابات اسپانیا علیه رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا به خاطر توهین به ماده ۱۵۵ قانون اساسی این کشور مبلغ ۲۵۰۰ یورو جریمه نقدی کرد.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 30 July 2019

اداره مرکزی انتخابات اسپانیا علیه رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا به خاطر توهین به ماده ۱۵۵ قانون اساسی این کشور مبلغ ۲۵۰۰ یورو جریمه نقدی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یوآخیم تورا، رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا در حالی به پرداخت این جریمه نقدی محکوم شد که ماده ۱۵۵ قانون اساسی اسپانیا را "زشت و نادرست" توصیف کرده و کارلس پوجدمون، رهبر جدایی طلب این منطقه را که رهبری همه‌پرسی غیرقانونی ۲۰۱۷ برعهده داشت، رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا اعلام کرده است.

ماده قانون مذکور، به دولت مادرید اجازه می‌دهد تا در امور داخلی کاتالونیا دخالت کند. ماریانو راخوی، نخست وزیر سابق اسپانیا این ماده را برای انحلال پارلمان کاتالونیا و پس از آن اجرایی کرد که دولت این منطقه همه‌پرسی غیرقانونی برای استقلال در اکتبر ۲۰۱۷ برگزار کرد.

کارلس پوجدمون و شش تن دیگر از سیاستمداران کاتالونیایی پس از پیگرد قانونی بابت برگزاری این همه‌پرسی از کشور گریخه‌اند اما ۱۲ تن دیگر در مادرید دادگاهی شدند.

اداره مرکزی انتخابات اسپانیا در بیانیه‌ای خطاب به یوآخیم تورا، اعلام کرد که وی قانون اصلی انتخابات را نقض کرده و صحبت‌هایش به نفع روند جدایی‌طلبی است که از سوی احزاب سیاسی حمایت می‌شود.

این بیانیه از سوی اداره  مرکزی انتخابات اسپانیا پس از شکایت حزب راست میانه "شهروندان" صادر شده است.

پیشتر، این اداره رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا را بابت انتقادش از سرکوب‌های پادشاهی اسپانیا و "زندانی سیاسی خواندن" سیاستمداران زندانی پس از همه‌پرسی به پرداخت جریمه نقدی ۳۰۰۰ یورویی محکوم کرده بود.

وی به خبرنگاران گفت: من به آنها پولی نمی‌دهم. آزادی بیان اکنون در دولت اسپانیا در معرض خطر قرار دارد. هرجا که آزادی بیان مجازات داشته باشد، ما بار دیگر وارد عمل می‌شویم و مقاومت می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان