بازدید 3647

تصویب آیین‌نامه بهبود وضعیت زندان‏‌ها و بازداشتگاه‏‌ها

کد خبر: ۹۱۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 30 July 2019

هیئت وزیران آیین‏‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه در خصوص «بهبود وضعیت زندان‏‌ها و بازداشتگاه‏‌ها و تسریع در انتقال زندان‌ها به خارج محدوده شهرها» را ابلاغ کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، آیین‌نامه اجرایی بند (پ) ماده (۱۱۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه ۹ تیر ۱۳۹۸ به پیشنهاد مشترک سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و وزارت دادگستری به تصویب رسیده بود، ابلاغ شد.

بهبود وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه ها، تسریع در انتقال زندان‌های واقع در محدوده شهر‌ها با اولویت کلان‌شهر‌ها به خارج از شهرها، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و عمومی در بهره برداری و یا توسعه زیرساخت‌های سلامت و درمان، آموزش، حرفه آموزی و اشتغال حین حبس و پس از آن، طرح‌های حمایتی از خانواده زندانیان و کمک به افزایش سهم خودگرانی زندان ها، از مهمترین اهداف تصویب این آیین نامه به شمار می‌رود.

گفتنی است، مطابق قانون برنامه ششم توسعه، سازمان زندان‏ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با همکاری وزارت دادگستری، مکلف به بهبود وضعیت زندان‌‏ها و بازداشتگاه‏‌ها و تسریع در انتقال ۲۰ زندان داخل محدوده شهر‌ها با اولویت کلان‌شهر‌ها به خارج از شهر‌ها است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر