بازدید 8199

اخذ اقامت ۵‌سال ایران با ۲۵۰ هزاردلار سرمایه‌گذاری

کد خبر: ۹۱۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ 29 July 2019
وزیر کشور گفت: هر فرد خارجی که ۲۵۰ هزار دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند، حداقل ۵ سال اقامت می‌گیرد و مقرر شد در این زمینه اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد.
 
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» عصر دوشنبه در سی و یکمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، افزود: مطابق روال معمول اولین دستور کار این جلسه پیگیری مصوبات جلسات قبل بود و مواردی که کوتاهی شده و یا انجام نشده باشد را مورد بررسی و تذکر قرار دادیم.

وزیر کشور افزود: یکی از مباحث امروز این جلسه افزایش قیمت برخی از کالا‌ها بود، با توجه به روند کاهشی نرخ ارز انتظار جامعه این است که در قیمت‌ها تثبیت و اقدامات مناسبی صورت گیرد، که دستگاه‌های متولی توضیحاتی دادند و مقرر شد پیگیری شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این جلسه مصوبه دولت مبنی بر اینکه که اگر هر فرد خارجی در ایران ۲۵۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کند، حداقل ۵ سال اقامت می‌گیرد و مقرر شد در این زمینه اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به موضوع اعلام سامانه ثبت قیمت کالای اساسی، خاطرنشان کرد: این موضوع دو ماه قبل در این جلسه مطرح و قرار بود که دستگاه‌های اجرایی حدود ۱۰۰ قلم کالا را در این سامانه ثبت و قیمت‌ها را به صورت روزانه اعلام کنند.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به رونمایی که از این سامانه شده بود، اعضای ستاد نظراتی در خصوص کاستی‌ها و نقص‌های آن داشتند که مقرر شد نواقص این سامانه رفع شود.

وی از دیگر مباحث و موضوعات مطرح شده در جلسه امروز را موضوع تهاتر کالا با کشور‌های همسایه عنوان کرد و گفت:: این موضوع نیز با حضور اعضا بررسی شد و دلیل طرح تهاتر کالا با همسایگان درخواست آن‌ها در مقابل دریافت کالا از کشور ما بود.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع بحث تاکسی‌های اینترنتی به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم در جلسه هفته قبل مطرح شده بود که متولیان این حوزه در جلسه امروز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد که دستورالعملی در این خصوص تنظیم و در شورای عالی ترافیک مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور یادآورشد: با مدیریت صحیح و نظارت درست می‌توانیم از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی هم در حوزه ماشین‌های شخصی و در آینده از ماشین‌های عمومی مانند اتوبوس، استفاده کنیم.

وزیر کشور یادآور شد: موضوع دیگر جلسه امروز ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما بود که با حضور مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه و توضیحات وی، مقرر شد نظارت دقیقی در این خصوص صورت گیرد. سازمان هواپیمایی کشوری سقف قیمت بلیط هواپیما را بسته است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس با شرکت‌هایی که سقف قیمت بلیط هواپیما را رعایت نکنند، برخورد می‌شود. بقیه اعضا هم توضیحاتی داشتند لذا مقرر شد نظارت و کنترل‌های لازم انجام پذیرد و ضمناً شرکت‌های هواپیمایی سقف قیمت‌ها را به مردم اعلام کنند.

رحمانی فضلی دیگر موضوع مطرح شده در جلسه را ترخیص کالا‌هایی دانست که در بنادر و گمرکات معطل مانده اند.

وی مهمترین دلیل معطل مانده کالا‌ها در بنادر و گمرکات را عدم تخصیص ارز عنوان کرد و افزود: البته ارز تخصیص داده شده است و مقرر شد بانک مرکزی و وزارت صمت موضوع را با اولویت بالایی پیگیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل