بازدید 5961
جزئیات سفر روحانی به تبریز؛

بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی هریس

کد خبر: ۹۱۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 29 July 2019
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز و خطه آذربایجان، پنج‌شنبه هفته جاری، میزبان روحانی، رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت خواهد بود.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان شرقی در روز پنج‌شنبه هفته جاری، میزبان رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت خواهد بود، اظهار داشت: در این سفر که عمدتا برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مربوط به آب‌های مرزی انجام می‌شود، ۳ پروژه مهم سد حاجیلارچای در شهرستان ورزقان با سرمایه‌گذاری ۱۵۶ میلیارد تومان، بهره‌برداری از آب‌های ارس با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان و شبکه آبیاری سد خداآفرین با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه نیرو علاوه بر این سه پروژه، فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات و ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات افتتاح می‌شود. در این پروژه، ۲۱۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۲۴۰ میلیون یورو نیز به صورت ارزی، سرمایه‌گذاری شده است که در بخش نیرو و در مجموع، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه برای افتتاح داریم.

پورمحمدی ادامه داد: در حوزه عمرانی استان نیز ۳۷۰ پروژه آماده افتتاح و قابل بهره‌برداری در استان وجود دارد که برای این پروژه‌ها نیز بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن، هشت پروژه پالایشگاهی و میراث فرهنگی و گردشگری نیز مجموعا ۱۴۰ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی وجود دارد که امیدواریم بخش عمده این پروژه‌ها در سفر آتی روحانی به استان افتتاح شود.

پورمحمدی افزود: در مجموع، ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و ۲۴۰ میلیون یور سرمایه‌گذاری ارزی در قالب ۵۲۱ پروژه، قابل افتتاح و بهره‌برداری می‌باشند که بخشی از آن‌ها به دست رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: سفر ریاست جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت به استان، فرصت مغتنمی است که مشکلات استان را با هیئت در میان گذاشته و از نقطه‌نظرات، مساعدت‌ها و راهنمایی‌های این عزیزان برای اعتلای هرچه بیشتر استان استفاده کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر