بازدید 4617
بازتاب

طعنه‌طالقانی با کدِخاص:پول مربی«چهاردنگ»رابدهید

آقایان می‌خواستند ما یک مربی چهاردُنگ بیاوریم که آوردیم، ولی همان‌ها روی قول‌شان بایستند و به وعده‌هایی که دادند عمل کنند، اگر آن‌ها کمک نکنند ما ضربه نمی‌خوریم بلکه فوتبال ملی این مملکت ضربه می‌خورد.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 29 July 2019

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جملاتی که بوی طعنه به وزارت ورزش می دهد، گفت: آقایان می‌خواستند ما یک مربی چهاردُنگ بیاوریم که آوردیم، ولی همان‌ها روی قول‌شان بایستند و به وعده‌هایی که دادند عمل کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، کاظم طالقانی در خصوص سرمربی تیم ملی و مشکل پرداخت پول ویلموتس، از عدم حمایت ها گله کرد و گفت: تا الان که چیزی حل نشده و فیفا و دولت پولی به ما نداده اند، ما حتی پول خودمان را هم نمی‌توانیم بگیریم و حالا انتظار داریم از همان‌هایی که به ما قول می‌دادند یک مربی خوب بیاوریم، دست مان را بگیرند، این انتظار زیادی نیست.

طعنه‌طالقانی به وزارتی‌ها:مربی«چهاردنگ»می‌خواستید به‌قول‌تان عمل‌کنید

او در ادامه واژه ای را بکار می برد که به نظر می رسد با استفاده از آن درحال ارسال کد به گیرنده های حاضر در وزارت ورزش است!: « آقایان می‌خواستند ما یک مربی چهاردُنگ بیاوریم که آوردیم، ولی همان‌ها روی قول‌شان بایستند و به وعده‌هایی که دادند عمل کنند، اگر آن‌ها کمک نکنند ما ضربه نمی‌خوریم بلکه فوتبال ملی این مملکت ضربه می‌خورد. این را هم بگویم که اگر پول فیفا به دست ما برسد، خیلی از مشکلات‌مان حل خواهد شد.»

ادامه مصاحبه را به صورت پرسش و پاسخ بخوانید:

اما ظاهرا سرمربی تیم ملی هم در این زمینه با فدراسیون همکاری کرده است.

بله ویلموتس با ما همکاری کرده و او اصول را از برخی‌ها بهتر می‌داند.

ظاهرا شما مسئول برگزاری انتخابات هیأت فوتبال تهران هم هستید.

بله، چون مسئولیت امور تمام استان‌ها با من است.

ظاهراً در مورد انتخاب و تأیید برخی افراد شبهه‌هایی وجود دارد.

ما سیزده نفر را برای شرکت در انتخابات معرفی کرده‌ایم که منتظر پاسخ حراست برای تأیید صلاحیت آن‌ها هستیم. هر وقت آن‌ها تأیید شوند، انتخابات برگزار خواهد شد.

اما شبهاتی در مورد حضور برخی از افراد و مدارک آن‌ها وجود دارد، به طور مثال؛ در مورد انتخاب و مدارک مدیریتی آقایان نکیسا و کیومرثی شائبه‌هایی وجود دارد و گفته می‌شود آن‌ها با مدارک مدیریت تیم‌های فوتبال دانشگاه‌ها در انتخابات شرکت خواهند کرد.

من در مورد آقای کیومرثی باید یکبار دیگر مدارک را ببینم، ولی باید اشاره کنم که فرق تهران با کل کشور در این است که برخی از ورزشکارانش باید بیشتر دیده شوند، مثلا نیما نکیسا دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی بوده و ما باید یک پوئن به وی می‌دادیم، اما مدارکی که نکیسا در مورد حضورش به عنوان مسئول فوتبال دانشگاه ارائه شده مورد قبول قرار نگرفت، اما چون او بازیکن تیم ملی در جام جهانی بوده، ما او را به عنوان یکی از کاندیدا‌ها پذیرفتیم.

قبول دارید این موضوع ممکن است از نظر مدیریتی چندان درست نباشد.

البته نکیسا مدارک دیگری هم آورده، ولی همانطور که گفتم، ما حضور وی در جام جهانی را ملاک اصلی قرار دادیم. به هر حال کسانی که در فوتبال خاک خورده‌اند و به نوعی افتخارآفرینی کرده‌اند، باید ثمره خاک‌خوردن شان در فوتبال را ببینند. این افراد آن زمانی که می‌توانستند مثلا تحصیل کنند یا کار‌های دیگری انجام بدهند، در فوتبال زحمت کشیدند، از سوی دیگر ما باید جوانگرایی داشته باشیم و مدیران جوان به فوتبال کشور معرفی کنیم. من فکر نمی‌کنم در این زمینه اشتباه کرده باشیم، به کسی که برای فوتبال ملی کشور زحمت کشیده ارزش گذاشتیم.

همانطور که شما می‌دانید ابراهیم شکوری درحال حاضر به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون مشغول کار است، آن هم در حالی که تاریخ حکم سرپرستی وی به اتمام رسیده و شاید وقتی شما نکیسا را به این شکل وارد چرخه مدیریتی می‌کنید، فردا شکوری هم چنین انتظاری داشته باشد.

شکوری در حال حاضر سرپرست است و دبیرکل نیست، ولی همانطور که گفتم در مواردی مثل حضور بازیکن تیم ملی در جام جهانی باید پوئن‌هایی بدهیم، این را هم بگویم که ما در اساسنامه استان‌ها برخی موارد مدیریتی را داریم که اول باید به تأیید رئیس فدراسیون برسد. ما در استان‌های دیگر فقط به موارد جزئی بسنده نکردیم و آن‌هایی که کاندید شدند را مو به مو ارزیابی کردیم و اگر کسی هم مدیریت نداشته، تأیید نشده است. این را هم بگویم، در اساسنامه دقیقا مشخص نشده کسی که می‌خواهد کاندید هیأت فوتبال شود رزومه مدیریتی‌اش در چه شاخه‌هایی باید باشد. ولی کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم که آن کمیته مشخصات و رزومه افراد را بررسی می‌کند.

در مورد شخصی به نام کیومرثی چطور، ظاهرا او هم مدارک دانشگاهی ارائه کرده و البته گفته می‌شود در کمیته انضباطی باشگاه راه‌آهن فعال بوده . آیا این‌ها سوابق مدیریتی محسوب می‌شود؟

مطمئنا ریاست کمیته انضباطی هم سابقه مدیریتی محسوب نمی‌شود و من باید بررسی کنم و ببینم این شخص بر چه اساس تأیید شده، مطمئن باشید اگر در مورد تأیید او اشتباه کرده باشم، این مورد را به رئیس فدراسیون گزارش خواهم کرد و به آقای تاج می‌گویم که اشتباه کردم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر