بازدید 5403
وزارت کشاورزی اعلام کرد

انتقال ارز تنها مشکل واردات کالا‌های اساسی

کد خبر: ۹۱۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 28 July 2019
مدیر نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: علی‌رغم تحریم‌ها هیچ مشکلی در تامین و واردات کالا‌های اساسی مورد نیاز در بخش کشاورزی و صنایع غذایی وجود ندارد و تنها مسئله‌ای که با آن دست به گریبان هستیم موضوع انتقال ارز است که امیدواریم به زودی از سوی دستگاه‌های متولی حل و فصل شود.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران که طی ماه‌های گذشته شدت بیشتری گرفته، قرار بود تاثیری روی بخش کشاورزی و صنایع غذایی نگذارد، اما گویا این حوزه نیز بی نصیب از این مشکلات نبوده است.

محمد قدیری ابیانه - مدیر نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت: هم اکنون تنها در انتقال ارز از بانک عامل به بانک‌های خارجی مشکل داریم و در تامین ارز و واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌های مورد نیاز در تولید بخش کشاورزی مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این که هم اکنون حدود ۴ میلیون تن کالا‌های اساسی و نهاده‌های مورد نیاز در بنادر کشور منتظر انتقال ارز و حل این مشکل هستند، گفت: به دستور رئیس جمهوری همه دستگاه‌های متولی و مسوولان اقتصادی از جمله وزیر اقتصاد و دیگر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مشکلات خود را حل کردند و هم اکنون هیچ مشکلی برای تامین و واردات کالا‌های اساسی نداریم و شرایط و وضعیت داخلی خوبی برای ترخیص و حمل کالا‌ها مهیاست.

قدیری ابیانه با تاکید بر این که همه مسوولان در حال تلاش برای حل مشکلات ناشی از تحریم‌ها هستند، گفت: تامین کالا‌ها و محصولات مورد نیاز بخش کشاورزی به خوبی انجام می‌شود، به عنوان مثال تاکنون آن قدر کنجاله سویا وارد کشور شده که تا چند ماه آینده هم هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل