بازدید 2712
رییس اتاق بازرگانی ایران:

کارکشته‌ها هم نمی‌دانند کسب و کارشان چه می‌شود

کد خبر: ۹۱۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰ 28 July 2019

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه فضای کسب و کار در ایران تاریک است خطاب به مسوولان گفت: فرش قرمز نمی خواهیم، سنگلاخ را جمع کنید.

به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی در همایش آینده و کار و کارآفرینی جوانان، اظهار کرد: امروز شرایط جهان به گونه ای است که حرکت نکردن در مسیر توسعه به معنی جا ماندن از رقبا و افتادن در دام فلاکت است.

وی ادامه داد: مسائلی مانند فرار مغزها، بیکاری فارغ‌التحصیلان و کاهش نیروهای متخصص نتیجه عمل نکردن به سیاست‌های توسعه‌محور و در نظر نگرفتن ظرفیت‌های کشور است. در چنین فضایی پرورش نیروهای کارآفرین و بهره بردن از ظرفیت آنها بیشترین اهمیت را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که امروز نیروی انسانی ابزار اصلی توسعه به شمار می‌رود، توضیح داد: این که جایگاه ایران در شاخص کسب و کار در رده ۱۲۰ است نشان می‌دهد که ما باید کاری طولانی را در این عرصه انجام دهیم. البته جایگاه ما در حوزه کارآفرینی ۱۳ پله رشد کرده اما هنوز تا رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده راهی طولانی در پیش داریم.

شافعی با انتقاد از غیرقابل‌پیش‌بینی بودن اقتصاد ایران توضیح داد: امروز فعالان قدیمی اقتصاد نیز نمی‌دانند که تا ماه آینده تکلیف کسب و کارشان چه می‌شود و باید چگونه برنامه‌ریزی کنند. وقتی وضعیت کارکشته‌ها این است، مشخص می‌شود که جوانان چه نگاه تیره‌ای به راه‌اندازی کسب و کارهای جدید دارند.

وی ادامه داد: وقتی نتوانیم آینده اقتصادی کشور را پیش‌بینی کنیم، قطعا نمی‌توان انتظار داشت میزان سرمایه‌گذاری و کارآفرینی‌ها بالا برود. عدم بهره‌برداری از استعدادهای کشور نتیجه‌ای جز جا ماندن از رقبا و نرسیدن به غافله توسعه ندارد و از این رو امیدواریم دولت با شنیدن صدای بخش خصوصی شرایط را برای ایجاد تغییرات جدید فراهم کند. جامعه جوان ایران آماده حرکت‌های شتابان است و امیدواریم بستر لازم برای این حرکت به زودی فراهم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان