بازدید 2617

افزایش ۳۰۰ هزار نفری فارغ‌التحصیلان بیکار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۳۰۰ هزار نفری فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی خبرداد.
کد خبر: ۹۱۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 28 July 2019

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محمد شریعتمداری در اتاق بازرگان ایران و در جمع کارآفرینان گفت: اگرچه نرخ بیکاری جوانان کشور کاهش یافته، ولی، روند رو به رشد بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را ظرف سالهای 95 تا 97 شاهدیم و تعداد آنها از 1.4 به 1.7 میلیون نفر رسیده است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید بین نظام آموزش و پرورش،و وزارت کار و تعاون و بازار کار ، هماهنگی ایجاد شود و آموزشها متناسب نیاز روز جامعه باشد.

وی این را هم گفت: در حال حاضر نیروی جوان در دانشگاهها متناسب نیاز کشور تربیت نمی‌شوند، برخی شرکتهای دانش بنیان که در کشور ایجاد می‌شوند، افراد آنها در دانشگاههای خارجی تربیت شده‌اند، باید تحرک در مدیران و نظام آموزشی ما ایجاد شود، وگرنه این حرکت میرا می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به لزوم بهبود فضای کسب و کار کشور گفت: استارتاپها در زمینه فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات به صورت تایم شیرینگ (مشارکت زمانی) کار می‌کنند، یعنی تقسیم کار خدماتی بین شرکای کاری به صورت خودکار اجرا شود، لذا نظام تامین اجتماعی و نظام دستمزد با شرایط فعلی پاسخگوی استارتاپها نیست، لذا باید رقابت عادلانه و بیمه هابا شرایط جدید کسب و کارهای استارتاپی تطابق پیدا کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر